Poszt-kovid indie tájkép – Dalpremier! DANIEL ARON: Spending Time With You

2022.09.22. 08:21, srecorder

daniel_aron_02.jpg

Egy régóta tervezett szólóanyag, ami egy budapesti garzon gyerekzsivajtól hangos sarkában született a karantén otthon, bezártan töltött időszakában. Varga Dániel, akit többek között a Mordái és a Szabó-Gyányi kvintett szaxofonosaként ismerhetünk, DANIEL ARON néven hamarosan egy EP-vel debütál, amiről az első single, a Spending Time With You most meghallgatható a Recorderen.

A Théque Records gondozásában megjelenő Hues of Affection EP négy daláról Varga Dani egy „posztkovid-indie-soundscape” anyagként mesél, amelynek most premierező első single-je eredetileg intrónak készült, ám pár hónap alatt olyan sokat épült és változott, hogy végül ez lett a beharangozó track. „Időben ez volt az első dal, amit az EP-re készítettem. Később aztán valamiért újra előkerült és felvettem még hozzá egy csomó fafúvóst, ami szerintem ennek az anyagnak a fő textúrája. Eredetileg ez a szám intróként volt a fejemben, de túl hosszú lett és túl karakteresnek éreztem ahhoz, hogy ne egy single-ként tegyem rá az EP-re” – tudtuk meg Danitól.

A dalok és ez a felvezető Spending Time With You is mind a családhoz, az otthonhoz kapcsolódó érzéskavalkádra reflektál, amit a bezártság csak tovább fokozott. „A single egy érzéshalmaz köré épül, amit a fiammal töltött tevékenységek közben élek meg. Vagy csak úgy, hogy körülöttem csinál mindenfélét, és úgy általában, létezik. Egy kisebb lakásban laktunk, ahol én mindig a nappalinak az egyik sarkában dolgoztam, miközben a kissrác játszott mögöttem, mellettem, körülöttem. Ez inspirált, az ebből fakadó érzésekről szól ez a dal” – meséli Dani.

Az október közepén érkező négyszámos EP-t Varga Dani teljes egészében otthon, a nappalijában rögzítette, ráadásul a legtöbb hangszeren is ő maga játszik. A szaxofon, a billentyűk és a gitárok mellett, fuvola és klarinét is hallható az anyagon, amit még vokál is kiegészít. A keverést Kovács Mikire bízta, a mastert Fenyvesi Marci készítette.

A single borítóját és az anim videót Rajnai Rebeka készítette.

 

Varga Dani a Bandcampen és Instagramon.

fotó: Gaál Dániel

Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

https://recorder.blog.hu/2022/09/22/poszt-kovid_indie_tajkep_dal-_es_klippremier_daniel_aron_spending_time_with_you
Poszt-kovid indie tájkép – Dalpremier! DANIEL ARON: Spending Time With You
süti beállítások módosítása