Michael J. Bloodról annyit lehet tudni, hogy angol, de laza, improvizatívnak ható, mégis gazdag zenéjén leginkább Chicago és Detroit hatása érződik. Ez a kritika először a Recorder magazin 96. számában jelent meg.
Michael J. Blood nagyon redukált eszközkészlettel dolgozik, legtöbbször a dobgép mellett egy-két minimál-motívumot játszó szinti és esetleg valamilyen vokálminta szól. Számai erősen improvizáltnak hatnak, nagyjából úgy, ahogy Theo Parrishnál: simán el lehet képzelni, hogy bemegy a titokzatos ember a kütyüi közé, eljátszik house-, breakbeat-, jazz- és satöbbi-ötleteivel; ami kijön, abból számokat hasít ki (olykor durván megvágva), és kész is, semmi polírozás.
De egy roppant muzikális, a tánczene és a fekete zene hagyományát mélyen értő, ezekkel tiszteletteljes szabadsággal eljátszó ember nyomkodja a kütyüket. A vázlatszerűnek ható zenéről elsőre azt gondoltam, hogy jó ez, de hamar ki fogom ismerni és meg fogom unni – de a belőle áradó lazaság, a gazdag ritmikai fantázia sokadszorra is lebilincselő. De ez csak közelítés: van valami megfoghatatlan abban, hogy mitől ilyen jó ez.
Előadó: Michael J. Blood
Cím: As Is
Kiadó: Blood
Megjelenés: 2022. június 10.
Műfaj: avant-house
Kulcsdal: Frkysht
8/10
Rónai András