Második videóklipjével jelentkezik a saját zenéjét etno-elektróként címkéző hazai Interurban, akik bár 2019-ben alakultak, az együttes koncepcióját utána még évekig formálták amíg eljutottak addig, hogy a nyilvánosság elé lépjenek. Makkay Imre producer és Muzsnyai Márti énekesnő duójának számaiban a drum&basstől a big beatig többféle stílus elemei keverednek népdalos ihletésű énektémákkal. Ilyen a Kelj fel is, amelynek először itt látható klipjét a SanFranciscoBeat néven ismert technoproducer, Kovács Krisztián készítette.
Noha a kettős első megjelenése egy idén áprilisban, szintén klippel együtt kiadott dal, a Szerelempatak volt, valójában az itt látható Kelj fel az elsőként megszületett közös daluk, ami mindössze három óra alatt állt össze, miután Muzsnyai Mártinak egy félig elkészült elektronikus alapot meghallva rögtön eszébe jutott, hogy „tökre illene rá ez a népdal, így gyorsan rá is próbáltuk a Kelj felt”.
Ez a közös sikerélmény indította el közel két évvel ezelőtt az Interurbant, amelynek azóta nemcsak az elektronikus hangokká alakított hétköznapi zajok és a nem népdalosan énekelt népdalok elegye, de a klipekben és a live acteken látható, futurisztikusnak tűnő gépek is szinte a védjegyükké váltak.
„A klip sztorijában is van egy kis csavar. Egy vizsgamunka idején készült a dalhoz egy képanyag, gyakorlatilag egy klip, amihez úgy gondoltuk, hozzáforgatunk egy egyszerű jelenetsort, hogy kicsit közelebb hozzuk az előző klip, a Szerelempatak hangulatához” – idézi fel Makkay Imre az előzményeket. „Ahogy nekiestünk a külső felvételeknek, újabbnál-újabb beállítások sora követte egymást, majd amikor otthon átnéztük az anyagokat, az új snittek már erősen felülkerekedtek az eredetiek hangulatán, ezért úgy döntöttünk, hogy újraforgatjuk a belső jeleneteket is. Így esett, hogy a pár napos újravágásnak induló projekt több hónaposra nőtte ki magát.”
Íme az Interurban és a Kelj fel végül csak összeállt klipje:
A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.