Dalpremier! Noel R. Mayer: Merry Xmas

2020.12.25. 09:50, Gaines

001_red.jpg

Noel R. Mayert a The Walrus és a The Poster Boy szupergrup egyik dalszerző-énekes-gitárosaként ismerhettük, most viszont hamarosan megjelenteti első szólólemezét Strangers címmel. Ennek beharangozója még idén év végén egy négyszámos EP lesz, amelyről karácsony alkalmából már meg is hallgathatunk egy aktuális tematikájú dalt. Premier!

a0939721723_10.jpgA négyszámos EP az ( N S D E ) - ejtsd: "inside" - címet viseli, az előfutár pedig a Merry Xmas című ünnepi dal, amiről így mesél az alkotó: "Eredetileg egyetlen személynek készült a Merry Xmas. Neki volt meg mini CD-re kiírva valamikor a kétezres évek közepe-elején és ennyi. Borzasztó érzelmi hullámvölgy alján voltam és mivel a nehéz szív hajtja a kreativitást, nagyon sokat írtam akkoriban két önpusztítás közt, nem is lett minden annyira fasza, pedig van, amin elég sokat dolgoztam. Ez onnantól, hogy papírra került a toll, az utolsó felvételig szerintem nem volt két nap, mégis ez maradt velem - nyilván a mély érzelmi kötődés miatt. Az évek alatt csak annyi változott, hogy kicsit felnőttebb szöveget kapott tartalmi változás nélkül. Ebben Mike, aki lassan 10 éve (jézusom!) az első hívásom, mielőtt bármibe belekezdek kitűnő segítség volt. Lektorálta, kicsit polírozta, aztán annyira átélte a dalt, hogy végül írt négy sort, aminek helyet kellett csinálnom negyed órával a felvétel előtt. Ez a kórus a fade-outban. Egyébként is ki akartam adni valamit idén, de azt nem vártam, hogy ennyire tökéletesen passzolni fog a Merry Xmas hangulata az egész nyomorult évhez. Sokszor egy szomorú dal sokkal jobban segít, ha az ember amúgy is lent van. Tudatosan és türelmesen meg kell élni a rossz időszakokat, különben belefárad az ember azon túl, hogy rohadt keserű és feszült lesz, ez pedig a legváratlanabb helyzetben robbanhat ki és okozhat testi-lelki sérülést akár az egyénnek, akár másoknak. Én úgy élem meg, hogy kiírom magamból, aztán eljátszom újra és újra. Jóleső katarzis."

A közelgő lemezre az utóbbi húsz évben összegyűlt dalok kerülnek majd fel, amik nem jöttek ki korábban a The Walrus feloszlása miatt, utána pedig nem fértek be a The Poster Boyba. "Idén a bezártság alatt előkerültek és újra beleszerettem ezekbe, mert szerintem időtálló szerzemények. Plusz írtam még egy csomót, úgyhogy most kvázi székfoglalóst játszanak a dalok, hogy melyik kerül az első adagba, amit megmutatok a világnak. Sosem voltam nagy rajongója annak, hogy introvertáltként magamat futtassam, ezért zenekarokkal takaróztam, amiknek borzalmas hátulütője, hogy tele vannak egókkal - még ha introvertáltak is - és így sok az ütközés, akkor is ha ez nincs kimondva. Most nem kell kompromisszumokat kötni senkivel. Ha össze akarok rakni egy szimfonikus, búval baszott karácsonyi dalt egy buddhista elektro himnusszal, egy butácska gitárpop dallal meg egy Jimi feldolgozással, akkor megteszem. Ez az Inside. Ezek a leginkább befelé forduló dalok. A lemezre (Strangers - ez is találó cím, de erről majd akkor) jön még reménykedő-dühös stadion rocktól, halott tiniről szóló fájdalmas balladán keresztül a nyárhoz és a barátsághoz írt tábortűzi dalig minden is."

A lemezmegjelenés befejezését Noel R. Mayer közösségi finanszírozással szeretné megtámogatni, ehhez itt lehet segítséget nyújtani, Most pedig halljuk a szívfacsaróan nagyívű karácsonyi szólódalt, íme a Merry Xmas:

Noel R. Mayer a Facebookon

A cikk megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_81.jpg

https://recorder.blog.hu/2020/12/25/dalpremier_noel_r_mayer_merry_xmas
Dalpremier! Noel R. Mayer: Merry Xmas
süti beállítások módosítása