Volt okunk bízni abban, hogy a Mindig az ördöggel kiemelkedik majd a Netflix repertoárjából: tehetséges fiatal független filmes rendező, sztárparádé a jelenlegi Pókembertől a következő Batmanig, súlyos irodalmi alapanyag. Annál nagyobbat kellett csalódnunk. Ez a kritika először a Recorder magazin 82. számában jelent meg.
„Vannak akik arra születnek, hogy eltemessék őket” – ezen nem túl optimista megállapítás Donald Ray Pollock Mindig az ördöggel című sikerregényének kulcsmondata, melyből a Netflix készített filmadaptációt, felvonultatva benne Hollywood legfelkapottabb fiatal színészeit Tom Hollandtől kezdve Robert Pattinsonon át Bill Skarsgårdig.
A második világháború és a vietnámi háború eszkalálódása között játszódó horrorisztikus filmdrámában kézzel fogható egy baljós erő jelenléte – de vajon tényleg a sátán műve ez, vagy az istenfélő emberé? Tragikus sorsok fonódnak össze az ohiói Knockemstiffben: António Campos maratoni játékidejű filmje csontig hatolóan erős atmoszférával ránt be egy már-már pokolszerű Amerikába, a feszült légkör viszont fokozatosan válik egyre langyosabbá, míg végül csak az elnyújtott búslakodás marad.
A nagyon különböző, de egymás életébe idővel változatos módokon bekapcsolódó emberekről szóló történetek nagyon népszerűek és remek írói bravúrokat lehet ellőni velük, de önmagában már ennyi kevés ahhoz, hogy lebilincselőnek érezzük a látottakat. A Mindig az ördöggel hiába akar sorszerűségről, emberi kötelékekről, generációs traumákról, bűnökről és gyengeségekről szólni, egysíkú és érdektelen karakterei nem tudják megérinteni a nézőt, így a katartikus pillanatok súlytalanná, a sok erőszak és halál képe pedig idővel kimerítővé válik. Vannak filmek, amik arra születnek, hogy eltemessék őket a Netflix katalógusában.
Mindig az ördöggel (The Devil All The Time)
hol látható: Netflix
osztályzat: 5/10
szerző: Rácz Viktória