November közepéig még kitölthető a Hangfoglaló Program Innovációs Alprogramja által indított, magyar zenekarok turnébuszainak állapotáról indított kutatás. A kitöltők között értékes nyereményeket sorsol ki a lebonyolító Winwinwin Kft.
A Hangfoglaló Program megbízásából újabb kutatást indított a hazai könnyűzenei színtér feltérképezésére a Winwinwin Kft. A magyarországi próbatermek helyzete, a zenészek zenei képzettsége, és a zeneipari wellbeing kutatását követően most a magyar zenekarok mobilitása a téma.
A meghosszabbított kitöltési határidő mellett november 15-ig várja a válaszokat a kérdéssor, ami többek között arra kérdez rá, hogy milyen járművekkel jutnak el a magyar előadók koncertjeik helyszínére, azok milyen tulajdonban vannak, és hányan használják egy azon turnébusz kapacitásait. Egy belföldi fellépés alkalmával vajon hány megtett kilométert utaznak átlagosan az előadók? Ki az, aki vezet? Milyen kényelmi és biztonsági funkciókat tekintenek a zenekarok elengedhetetlennek egy-egy turnébuszban? A bérelt buszok esetén milyen kiadással jár egy-egy hétvégi vidéki kör?
A kutatásban való részévétellel a kitöltők megnyerhetik a 10 darab 10 000 Ft-os MOL ajándékkártya egyikét. Ha pedig egy fotót vagy szép leírást is beküldenek a zenekart koncertezni szállító járművekről, akkor akár egy 100 000 Ft értékű Eldorado Hangszerkereskedés utalványt is be lehet zsebelni.
"Ez a felmérés az első lépés lehet abba az irányba, hogy megismerjük a hazai zenekarok mobilitási modelljeit. A bővített kérdés itt az lenne, hogyan oldják meg a hazai zenekarok, hogy a produkcióik eljussanak a helyszínre, legyen az a szomszéd városban, vagy Barcelonában. Ennek az első blikkre pusztán logisztikai kérdésnek nagyon sok vetülete van, jó lenne ebbe mélyebb betekintést nyerni."- mondta el a kutatás kapcsán Lehóczki Zsófia, az Alprogram vezetője.
A kérdéssor elérhető ezen a linken.