(X) Negyed évszázada töretlen lendülettel, energiával, lelkesedéssel és kreativitással űzi a punkrock-ipart az izraeli illetőségű Useless ID, olyannyira nem lacafacáznak, hogy legújabb lemezük játékideje más zenekarnál csak az első számot ölelné fel. A Robotban, augusztus 3-án, szombat este lépnek fel két magyar zenekar társaságában, és ugyan vélhetőleg nem fognak öt perc után levonulni a színpadról, de a tömör gyönyör zenei agybarúgás így is garantált.
Vannak a rövid lemezek, a nagyon rövid lemezek, meg az extra rövid lemezek. Na, a Useless ID idén kiadott, 7 Hits From Hell című stúdióalbuma még az extránál is rövidebb: mindössze öt perc az egész, ellenben hét számot tartalmaz, amelyek többsége fél perc körül mozog, de a leghosszabb is épp csak átlépi az egy percet. Mégsem marad hiányérzetünk, sőt, valami ilyet várnánk el egy tökös punkzenekartól, gyors, sallangmentes, mégis megjegyezhető bombákat, amelyek egy-egy verzével, gyors refrénnel, néhány riffel, kurtaságuk ellenére megjegyezhető dallammal robbannak be.
A RÖVID LEMEZEK TÖRTÉNETÉRŐL ÉS TRENDJÉRŐL ÍRTUNK HOSSZABBAN
Az izraeli, Haifában alakult zenekar idén ünnepli fennállásának huszonötödik évfordulóját, és az öt perces új anyag azért is ideális az ismerkedéshez, mert felöleli a csapat teljes karrierjét, mármint zeneileg-hangzásilag, a pop-punktól a dél-kaliforniai skate punkon át a rockig és hardcore-ig – még egy csipetnyi reggae is belefér –, Bad Religionös, No Use For A Name-es, Lagwagonos, vagy épp Ramoneses hatásokig. Majd utána vissza lehet követni a stációkat a 2016-os, politikusabb State Of Burningtől az 1997-es debütalbumig, a Dead’s Not Punkig.
„Izraeliként valamennyire el is várják tőlünk, hogy világgá ordítsuk a zenénkben, ami felénk történik” – magyarázta a politikus szövegekről a zenekar frontembere, Yotam Ben-Horin egy három évvel ezelőtti interjúban a State Of Burning kapcsán. – „Én úgy voltam vele, ha egyszer ilyen témákról akarok énekelni, ahhoz annyira frusztrálniuk kell, hogy úgy érezzem, felrobbanok, ha nem énekelhetem ki magamból, és pont ez történt ezen a lemezen.” A budapesti koncertre látogatók vélhetőleg ebből a zenei anyagból is kapnak muníciót; nem kell a legújabb lemez öt percével beérnünk, hanem hosszabban is élvezhetjük a Useless ID velős, lényegretörő, lendületes, dallamos szerzeményeit, veterán zenekarként is fiatalos energiával.
a legújabb rövidlemez:
a How To Dismantle An Atom Bomb, nem összekeverendő a U2 majdnem azonos című nagylemezével:
egy 2018-as koncert részlete:
Az izraeli punkarcok két hazai előzenekartól kapnak támogatást a Robotban. A Wishes több, a hazai hardcore színtérből ismerős formáció tagjaiból tevődik össze (Velvet Stab, One Reason To Kiss, Another Dawn Comes), éppezért sokféle zenei hatásból táplálkoznak, de alapvetően dallamos hardcore-t játszanak. Első nagylemezük, a Count Me In bő egy éve jelent meg.
Az öttagú The Ocean Front innen Budapestről kaliforniai hardcore és punkbandák iránymutatását követi, van bőven átfedés a Useless ID ihletőivel (Bad Religion, Descendents, NOFX, Pennywise). A 2013-ban alakult zenekar 2016-ban adta ki első négyszámos EP-jét (The Ocean Front), tavaly pedig Dead End Kids címmel a folytatást. Legújabb dalukról, a Beyond Repairről most rántották le a leplet, újrahangszerelve-átdolgozva újra kiadják az első EP-jük dalait egy hatszámos kiadványon, nemsokára elkezdenek dolgozni egy nagylemezen, a hétvégi koncertjükön pedig részben új felállásban fognak már játszani két alaptag kiválásával.
a Useless ID, a Wishes és a The Ocean Front augusztus 3-án, este nyolctól koncerteznek a Robotban, Facebook-eseményoldal itt
a Wishes a Facebookon
a The Ocean Front a Facebookon