Olaflur: Memories Of Radiance (Lemezkritika)

2018.10.24. 11:13, drecorder0

olaflurkep.jpg

A több hazai kísérletező zenekarban is megforduló Bácsi Barnabás, Olaflur név alatt kiadott ambient albuma a cím ellenére nemcsak a természetbe kalauzolja a hallgatót.

olaflurw.jpgKiadó: magánkiadás

Megjelenés: 2018. szeptember

Stílus: természetközeli kísérleti ambient

Kulcsdal: Is Every Bug Asleep Now?

Az ambient egyik nagy témája nyilván a természet. Olaflur lemeze is itt játszódik (lásd a borítót és a számcímeket), de nála a természet nem „háborítatlan”: itt vannak felüljárók, villanyvezetékek és -pásztorok. A zene néhány rétegből épül fel: egyszerű, törékeny és egyben emelkedett gitárdallamok, vagy ezek meg-megtörő változatai; körülöttük fura, néha vicces elektronikus effektek; mögöttük környezeti felvételek, neszezések, zörgések és zúgások – ennyi az egész, nincs is mindig mindegyik jelen. Mégis, sikerült annyi izgalmat belevinni, hogy többszöri hallgatásra is nyújt újat az anyag. És ami még fontosabb: nagyon erős a hangulatfestő hatás, miközben nehéz megragadni, mi is ez a hangulat. Nem a színtiszta nyugalom, de nincs szó „sötétségről” sem; talán az emberi jelenléttől immár megtisztíthatatlan természet ambivalenciája érezteti ebben a hatását. Olaflur egyébként Bácsi Barnabás, aki a shoegaze-punk Junji Itóban gitározott, és több kísérletező formáció (Null Orchestra, Meyko&Minka) tagja.

8/10

Rónai András

 

 

 

https://recorder.blog.hu/2018/10/24/olaflur_memories_of_radiance_lemezkritika
Olaflur: Memories Of Radiance (Lemezkritika)
süti beállítások módosítása