Túlságosan ijesztő lett a krétafejű baba, melynek tekintetéből csak a feneketlen sötétség néz vissza ránk.
A Spotify reklámjának egyszerű a premisszája: valahányszor lejátssza valaki Camila Cabello Havana című számát, életre kel és támadásba lendül egy ijesztő horrorbaba. A reklám főszereplői azonban annyira imádják a dalt, hogy nem bírnak ellenállni neki, és a végén már választásuk sincs, mert a horrorbaba maga nyomja meg a lejátszás gombot a Spotify appon.
Az alig egy perces reklám, amely nem fukarkodik a jumpscare-ekkel, eredetileg nyáron futott egyes YouTube-videók indítása előtt, beleértve egy videojátékos csatornát, amit gyerekek is nézhetnek. Miután a brit Advertising Standards Authority (hirdetési szabványügyi hatóság) megvizsgálta a beérkezett panaszt, arra jutott, hogy nagyrészt megfelel a valóságnak. A tiltó határozatuk szerint a reklám nem teszi eléggé nyilvánvalóvá, hogy csak egy poén, nem pedig egy horrorfilm előzetese, valamint olyan videojátékhoz is kapcsolódik, amit 10 évesek is játszhatnak. „A reklám egy lakásban játszódik, sőt, az egyik jelenet hálószobában, lefekvés előtt, és egy játékbaba szerepel benne, ezért különösen felzaklathatja a gyerekeket” – érvelt a hatóság.
A Spotify tudomásul vette a határozatot, és vállalta a felelősséget, azzal védekezve, hogy konkrét erőszakos vagy véres jelenetet nem ábrázoltak, azonkívül a szóban forgó csatorna célközönségét 73 százalékban a 18 és 44 év közötti demográfia teszi ki. „A reklámot ironikus horrorparódiának szántuk, ami viccesen szemlélteti, hogy egyes dalok milyen fülbemászóak.”
Mutatjuk a vértelen, erőszakmentes, mindazonáltal a baba összes felbukkanásakor igencsak hatásos horrormechanizmusokat alkalmazó reklámot, a gyerekek szemét kéretik eltakarni.