Magyarradar - Electro Potato

2015.09.27. 19:31, Frontrecorder

potato.jpg

Nem titok, hogy szívünk csücske az italo disco (lesz is újra egy idevágó bulink októberben), így azonnal kiszúrtuk az idei Ki Mit Tube-on indulók közül a vicces nevű Electro Potato produkcióját, és felfedeztünk egy olyan előadót, aki az eredetihez megtévesztésig hű módon hozza a korabeli - a nyolcvanas évek második felére jellemző - italo-hangzást - ráadásul mindezt húsz évesen! Electro Potato retromániája kétségtelenül komoly, de szerencsére kellő humorral és öniróniával is rendelkezik, így nem veszi annyira komolyan magát. Most még kicsi krumpli, de minden megvan benne, hogy a műfajában szép nagyra nőjön.

rambo.jpgIndulás: szárnypróbálgatás szintjén 2010, komolyabban 2013.

Tagok: Máté Sándor (szintetizátor- és dobprogramok, vokóder, tangóharmonika).

Stílus: 80's electro - italo disco, synthwave, spacesynth, stb.

Hatások: Úgy általában a 80-as évek, de leginkább a Laserdance-produkciók, Mauro Farina, illetve Bobby Orlando szerzeményei.

Kiadók: csak a saját Bandcamp-oldalam.

Történet: 1995-ben jöttem létre azzal a céllal, hogy én legyek a világ legelső időutazó burgonyája. A 80-as évek diszkózenéit úgy ismertem és szerettem meg, hogy miután meguntam a Hupikék Törpikék-kazettákat, már csak édesapám régi kazettái voltak, gondoltam, próbáljuk ki. S látám, hogy ez jó! 2010-ben kezdtem próbálkozni a zenéléssel, akkor még amolyan laserdance-es spacesynth stílusban. A számokat neten publikáltam, mérsékelt sikerrel. Aztán rájöttem, hogy az italo discóban és a hi-nrg-ben több a lehetőség. Mások dalait kezdtem remixelni ilyen stílusban, itt jött képbe Clayback Clay (Discoservice, Italobox), akinek egy korábbi dalát (My Dream) remixeltem. Ez tetszett neki, így írt, hogy ha van saját ötletem, küldjem el neki. Ebből lett a Call Me című dal (az instrumentális zenémre írt Clay egy dalt), és ezzel megalakult az Energy Voice nevű együttes. Azóta is együtt dolgozunk, viszont önállóan is szeretnék működni, ez az Electro Potato. Szabadidőmben videojátékokkal játszom, animéket nézek és sci-fi-t olvasok, mint minden kevésbé normális magyar fiatal.

Megjelenések: Bandcamp-re feltöltött számok (DisconightVendetta Dal Futuro‎). Az Energy Voice-szal a finn Flashback Records-nál (pontosabban egy al labelénél, a Rebirth Records-nál) két Energy Voice-dal jelent meg
a The New Generation Vol. 1 és Vol. 2 vinyl EP-n, a harmadik dal pedig hamarosan kijön ugyanitt, de már önálló maxi lemezként.

Küldetés: Burgonyaseregemmel kolonizálni a Marsot.

Jövőkép: Kéne valaki, aki tud angolul dalszöveget írni. Akkor sokkal fényesebb lenne. Mindenesetre dolgozom egy Krumplifőzelék című albumon (nem végleges cím), amit fizikai formában is szeretnék megjelentetni.

Mellékprojektek: Az Energy Voice mellett RetroSynther néven készítem a spacesynth stílusú zenéket, azért választottam más nevet, hogy jól elkülöníthető legyen a két stílus.

Szexepil: Napszemcsi. Ha rajtam van, döglenek értem a krumplilányok.

Legnagyobb eredmény, elismerés: <sarcasm>Pixa zsűrivideója a Ki Mit Tube-on.</sarcasm>
Valójában az ismerőseim elismerő bólogatása.


Electro Potato Ki MIt Tube-ra készült klipje, súlyos 80s fless:

https://recorder.blog.hu/2015/09/27/magyarradar_electro_potato
Magyarradar - Electro Potato
süti beállítások módosítása