Mi is megírtuk, hogy Ryan Adams teljes egészében feldolgozta Taylor Swift tavalyi 1989 lemezét, egyfajta Nebraska-korabeli Bruce Springsteen stílusban. Most pedig Josh Tillman, vagyis Father John Misty tette ugyanezt, csak éppen a Velvet Undergroundot tekintve zenei példaképnek. De hogy jön ehhez Obama és Lou Reed szelleme?
Bár Ryan Adams 1989-feldolgozáslemeze igazán kellemes hallgatnivaló, valóban adhat okot az egész némi viccre, egyrészt tekinthető hype-generátornak, másrészt pedig a sok elragadtatott vélemény ellenére azért mégiscsak egy poplemezről van szó, nem pedig a Szent Grálról. Josh Tillman pedig híres a metahumoráról, idei albumának tavaszi megjelenése előtt például a streameket vette célba, amikor az egész I Love You, Honeybeart megosztotta MIDI-verzióban, de a merch shopjában is találunk igazán igénytelenül gusztustalan dolgokat, amiket a "legnagyobb kreációjának" nevez. Nem véletlen tehát, hogy pont ő trollkodott Adams-nél azzal, hogy szintén feltöltött pár feldolgozást a Taylor Swift-albumról, méghozzá a Velvet Underground stílusában. Ezek aztán gyorsan el is tűntek a Soundcloudjáról, na de miért? Tillman hosszú közleményt adott ki az ügyről, melyben leírja egy furcsa álmát (szerepel benne Obama, francia pszichoanalitikus és Burger Kinges papírkorona is), ebben szólítja meg Lou Reed a mennyekből, arra kérve a zenészt, hogy szedje le a dalokat az internetről, mert az öröksége "nem az ő játékszere". A teljes magyarázat elolvasható a Facebookján,
Azért a Blank Space Heroinra emlékeztető újragondolását a YouTube megmentette, így ez egyelőre meghallgatható. És érdemes is rákattintani, mert Tillman nemcsak metahumorban erős, hanem zeneiben is, ezzel a szerzeményével is garantáltan mosolyt csal majd az arcunkra.
Father John Misty és a Blank Space:
és itt van Tillman, amint Arcade Fire-t dolgoz fel, kissé komolyabban: