A Pumped Up Kicks című crossover slágerrel 2011-ben berobbant Los Angeles-i Foster The People hazájában március 18-án jelenteti meg második albumát. A frontember szerint organikusabb és emberibb Supermodel első kislemezdala a Coming Of Age, amihez egy látványos time-lapse videó készült.
A himnikus, táncolható szintis indiepopot játszó zenekart 2009-ben alakította a névadó billentyűs-programozó-énekes Mark Foster, a basszusgitáros-vokalista Cubbie Fink és a dobos Mark Pontius, az eredetileg 2010-ben kiadott Pumped Up Kicks című dalukkal előbb a zeneblogok darlingjai lettek, majd a kislemez újrakiadásával 2011-ben komolyan befutottak: a szám vezette a Billboard alternatív listáját, az év júniusában megjelent Torches című debütáló albumukból pedig (melynek nálunk volt a magyarországi premierje) pedig egymillió példánynál több fogyott. A slágergyáros nagyágyúk, mint Greg Kurstin és Paul Epworth bevonásával felvett lemez népszerűségét jelzi, hogy öt dalt másoltak ki róla kislemezre (az utolsóként Houdini klipjéről itt írtunk), és jelölték Grammy-re is. A 2012-es évet a zenekar gyakorlatilag végigturnézta, közben rendszeresen jöttek hírek arról, hogy készülnek az új dalok, melyek közül párat tavaly óta már játszanak a koncertjeiken (ahol két zenész, egy gitáros-billentyűs-vokalista, és egy billentyűs-ütőhangszeres-vokalista egészíti ki a stúdiófelállást). A Foster The People második lemezét a Columbia kiadó először 2013 novemberére időzítette be, de aztán ezt eltolták januárra, amiből végül március 18. lett. Mark Foster az új album kapcsán a Rolling Stone-nak elmondta, hogy ezúttal sokkal tisztább képe volt a fejében arról, hogy milyenek legyenek a dalok, és azt is tudta, hogy organikusabb és emberibb hangzást akar, szemben a Torches döntően elektronikus és szintetikus megszólalásával. A Q magazinnak pedig úgy jellemezte az új lemezt, hogy "megvan benne az első lemez vidámsága, ugyanakkor ezeket a dalokat verembe vetettük a farkasok közé." Bármit is jelentsen ez, az biztos, hogy a Supermodel című album beharangozójának választott sodró Coming Of Age (a címének megfelelően) a korábbiaknál eggyel felnőttebben hangzik, az emelkedett hangulatát pedig némi borongás árnyékolja be. A dalhoz nem történetmesélős vagy hangulatfestő klip készült, hanem házfalfestős: a Young & Sick zenész-művész kollektíva által tervezett albumborítót (lásd balra fent) ugyanis egy graffitisekből és street artosokból álló csapat (Daniel Lahoda festőművész segítségével) felvitte egy hatemeletes Los Angeles-i ház tűzfalára. Az impozáns mű 12 napig készült, a munkafolyamatot mutatja be gyorsítva az alábbi time-lapse videó: