Az elmúlt hetekben talán még sokszínűbb és jobb volt a választék elektronikus-/tánczenék terén, mint az ősz elején, kiválogattuk kedvenceinket (nyitóképen The Field).
Az Emptyset az utóbbi évek egyik legismertebb és legnépszerűbb kísérleti/zaj alakulatává vált. Hangszobrászi tehetségük és tematikus kiadványaik mostanra rendkívül keresetté tették őket és nem csak saját, Subtext kiadójuk presztízse nőtt nagyra mára, de Recur (Raster-Noton, 2013) című új lemezükkel a világhírű Raster-Notont is egy újabb réteggel gazdagították. A bő félórás lemez picit sem fárad el, igaz, nem is annyira agresszív: zajok manipulálásának és gazdag térbeli hatásoknak lehetünk fültanúi kilenc felvonásban, hiba nélkül.
Negyedik albumával jelentkezik már The Field, aki a 2000-es évek közepén divatossá vált német minimaltechnót bolondította meg kísérleti szerkezetekkel, végtelenül ismétlődő loopokkal és krautrockos elemekkel. A Cupid’s Head (Kompakt, 2013) című új gyűjtemény nyerseségében az első lemezre hasonlít, témáiban viszont nagyjából onnan folytatja, ahol legutóbb abbamaradt az utazás. Negyedik album ide, vagy oda, továbbra sem érezni, hogy itt egy megfáradt koncepcióról lenne szó.
FŐSODORBELI TÁNCZENÉK, ILLETVE MINDENFÉLE MŰFAJBÓL, DE TÁNCOLNI IS LEHET RÁJUK.
A spanyol Juan Rico tizedik éve megbízható alakja a spanyol techno színtérnek, Reeko álnevén rengeteg mély technót írt, és a többi alteregójával (pl. Architectural, Kevin Pearson, Neither) is jegyez jó megjelenéseket. Legújabb albuma – The Blue Album (PoleGroup, 2013) – egy különleges projekt, ugyanis Reeko w/ Architectural néven jelent meg, és a két projekt elemei találkoznak és alkotnak szimbiózist közel 45 percen át. Az eredmény hipnotikus techno ambientes háttértextúrákkal, erős dub löketekkel, savas szintetizátorokkal és energiától duzzadó ritmusokkal.
Daniel Bortz a house különböző területein nem kevés tapasztalatot szerzett már ahhoz, hogy megírja végre debütáló albumát és a Patchwork Memories (Decks Records, 2013) című munka szépen összegzi az elmúlt hat-hét év hatásait. A tizenegy felvétel meglehetősen dallamközpontú, az egyértelmű deep house hivatkozások mellett előszeretettel vesz elő klasszikus diszkó elemeket és előnyben részesíti a szintetizátorokat is. Háttérzenének tökéletes, ráadásul a néha felhangzó vokálos részek nem hagyják, hogy a lemez megragadjon ugyanabban a szerepkörben.
Velkei Zoltán
az Emptyset lemezéről az Order:
a címadó szám The Field új albumáról:
a Melted a Reeko w/ Architectural lemezről:
a Spend The Night klipje Daniel Bortztól: