Úgy tűnik, a művésznevét nemrég újrastilizáló JAY Z a rapkirály státusza mellé app-királyságra is törekszik: Magna Carta Holy Grail című új albumát először Samsung Galaxy okostelefonon adta ki július elején, tegnap pedig a lemez kvázi címadó dalához készült videót a Facebook-oldalán tette közzé - és ő az első világsztár előadó, aki ezt meglépte.
A Justin Timberlake-kel közös, szövegében a rapper hírnévhez fűződő ambivalens viszonyát kibeszélő és a Nirvana Smells Like Teen Spirit-ének refrénjét citáló Holy Grail szépen fényképezett, szimbolikus képekben és művészieskedésben bővelkedő videoklipjében (rendezte: Anthony Mandler) tulajdonképpen ez, mármint a facebookos premier a legérdekesebb; 24 óráig csak JAY Z Facebook-oldalán látható itt - de persze Timberlake is megosztotta - és csak ezután kerül fel a YouTube-ra és a többi videomegosztóra. A dolog pikantériája egyébként, hogy ugye JT a MySpace társtulajdonosa.
Hovának 17 millió követője van a legnépszerűbb közösségi oldalon, Timbónak 25, ami együtt bizony nagyon komoly közvetlen elérést jelent, és pont ez a tényező a Facebook saját videoplatformjának fő előnye. A Billboardnak nyilatkozva a közösségi szájt tartalompartnerségi igazgatója elmondta, hogy a JAY Z-klippremiert mérföldkőnek tekintik, és a jövőben koncentráltan ráfekszenek majd a videoszolgáltatásukban rejlő lehetőségek kihasználására, illetve erre buzdítják az előadókat is.
Íme tehát a Holy Grail videója a Facebookról beágyazva:
Naná, hogy azonnal felkerült a YouTube-ra is, itt egy rippelt verzió (ha fent lesz a hivatalos, cseréljük):
Ez pedig JAY Z előző klipje performansz művészeti kisfilmje, a Mark Romanek által rendezett Picasso Baby: