Ősszel tényleg jön az iTunes Radio

2013.06.11. 19:37, BizRecorder

iTunesRadioPhone-5.jpg

Ahogyan az a hétvégén már sejthető volt, az Apple tegnap bejelentette a régóta rebesgetett zenei streamingszolgáltatásának tényleges elindítását. Az ősszel startoló iTunes Radio az összes Apple-eszközön, azaz iPhone-on, iPod Touch-on, iPad-en, Mac-en és AppleTV-n -elérhető lesz, minden felhasználó számára ingyenesen, cserébe a zenefolyamot reklámok szakítják majd meg.

Az iTunes jelenleg mintegy 26 millió dalból álló katalógusára támaszkodó szolgáltatás elindítása érdekében az Apple nagyon komoly kompromisszumokat vállalt: a hírek szerint a hirdetési bevételek 10%-át adja majd át a partnerül szegődött nagykiadóknak (Sony, Universal, Warner) és a Pandora által fizetett díjnál közel 40%-kal többet fizet minden egyes meghallgatott dal után.

Funkcionalitását nézve az Apple nem rukkolt elő semmi újjal, az iTunes Radio szinte egy az egyben a Pandora funkcióit nyújtja (azaz kedvelhetjük vagy letilthatjuk a dalokat, a sajátjaink mellett kész rádiókat érhetünk el, stb.), az egyetlen plusz, hogy korlátlan mennyiségű dalt tudunk léptetni. Természetesen a szolgáltatás megpróbálja majd kiaknázni az iTunes-szal való integrációt, azaz minden dal megvásárolható lesz az Apple zeneáruházából, illetve létrehozhatunk rádiót saját zenei tárunk előadóiból, előadói alapján is, sőt meghatározhatjuk a korábban már hallgatott, kedvelt dalok és az újdonságok arányát. (Az iCloud felhasználói pedig reklámmentesen használhatják majd a szolgáltatást.)

itunes-radio.jpg

Az iTunes Radio elindulásával a nagy kérdés az, hogy mennyire fogja átrendezni a jelenleg a Pandora által dominált online rádiós, illetve a Spotify uralta streamingpiacot. Az elsőre a válasz egyáltalán nem biztos, hogy a "nagyon" lesz, az Apple ugyanis most egy olyan piacra (is) belép az iTunes Radióval, amelyben eddig az iAd online hirdetési platformja kudarca miatt sikertelen volt, és bizony a hirdetők megnyerése nem lesz könnyű feladat

Nem véletlen tehát, hogy több iparági szakértő szerint is az Apple elsődleges célja nem a Pandora és nem is a Spotify piacának elhódítása, hanem sokkal inkább az iTunes zeneáruház védelmeilletve felhőalapú ökoszisztémájának erősítése. Ezen a téren még rengeteg tennivalójuk lesz, miközben, a közel 400 milliós potenciális felhasználói tábor ellenére, a két legfőbb vetélytárs legyőzése egyáltalán nem tekinthető rutinfeladatnak.

Pléh Dániel 

Címkék: apple itunes radio
https://recorder.blog.hu/2013/06/11/osszel_tenyleg_jon_az_itunes_radio
Ősszel tényleg jön az iTunes Radio
süti beállítások módosítása