A zene valóban jól használható elem lehet a marketingmixben, csak bízni kell benne, viszont az elmúlt években talán pont ez a bizalom hiányzott a zenei tartalmakkal szorosan nem asszociálható tevékenységet végző cégek részéről ahhoz, hogy tömegesen halljunk sikeres hűségakciókról vagy vásárlásösztönző promóciókról szerte a nagyvilágból.
HOL A PÉNZ A ZENÉBEN? OLVASS MÉG TÖBBET A ZENEIPAR MŰKÖDÉSÉRŐL!
Talán ezt a rossz hagyományt segít megtörni az egyik legnagyobb amerikai légitársaság. A United Airlines a nyár végén kibővítette Mileage Plus programját egy digitális áruházzal, melyben letölthető zenékre, filmekre és tévésorozatokra válthatóak be az utasok által megszerzett hűségpontok. Az áruházat a floridai székhelyű Choose Digital készítette, amely ezt egy hosszabb folyamat első lépésének tekinti. A cég stratégiája ugyanis az, hogy a webshop-megoldást hűségprogramot működtető további cégek részére is elérhetővé tegye, egyfajta dobozos termékként.
Mit kell tudni a Choose Digital-ról? A céget Stephen Humphreys alapította, jelentős befektetői segítséggel. A United Airlines-nál debütáló áruház 18 hónapnyi fejlesztői munka eredménye. A kínálatban jelenleg 7 millió dal található meg, de Humphreys elmondása szerint a jövőben több, független kiadó tartalmát illetve speciális, exkluzív tartalmakat is szeretnének a hűségprogramok használói számára elérhetővé tenni. Terveik szerint a Unitednél már élvezhető megoldást más, hűségprogramokkal rendelkező vagy akár hűségprogramokat szervező cégek számára is felkínálják majd és Humphreys reményei szerint öt éven belül elérhetik az évi 150-200 millió dolláros bevételt. |
Frissen indult üzleti kezdeményezésről lévén szó, adatokkal még nem rendelkezünk, és értelemszerűen a program sikerkritériumait sem ismerhetjük. Amellett, hogy a Recorder termeszetesen szurkol minden hasonló, tartalom és tartalomfogyasztó között innovatív módon kapcsolatot teremtő akció sikeréért, nagy kérdés, hogy megannyi megbukott hűségprogram-megoldással szemben a United képes lesz-e jövedelmező eszközzé tenni a zenét? Képes lesz-e megfelelően promótálni az áruház jelenlegi kínálatát? Képes lesz-e igény esetén bővíteni azt? Képes lesz-e valódi értékajánlatot tenni a hűségprogram résztvevői számára? Hamarosan kiderül, az mindenesetre feltétlenül a légitársaság és a fejlesztő javára írandó, hogy az áruház roppant egyszerűen használható, minden egyértelmű, minden átlátható. Most már csak sokat kell utazniuk az amerikaiaknak…
Pléh Dániel
Piramis: Szállj fel magasra!