Zene mérföldekért: új utakon a United Airlines

2012.09.02. 16:01, BizRecorder

united_continental_logo_300px_recorder.gif

Szavak szintjén régóta konszenzus van marketingesek és zeneiparban érdekelt szakemberek között arról, hogy a zene az egyik legalkalmasabb eszköz jóformán bármilyen márka ismertségének növelésére, bármilyen termék vagy szolgáltatás iránti lojalitás fokozására vagy éppen új fogyasztók megszerzésére.

A zene valóban jól használható elem lehet a marketingmixben, csak bízni kell benne, viszont az elmúlt években talán pont ez a bizalom hiányzott a zenei tartalmakkal szorosan nem asszociálható tevékenységet végző cégek részéről ahhoz, hogy tömegesen halljunk sikeres hűségakciókról vagy vásárlásösztönző promóciókról szerte a nagyvilágból.

HOL A PÉNZ A ZENÉBEN? OLVASS MÉG TÖBBET A ZENEIPAR MŰKÖDÉSÉRŐL!

Talán ezt a rossz hagyományt segít megtörni az egyik legnagyobb amerikai légitársaság. A United Airlines a nyár végén kibővítette Mileage Plus programját egy digitális áruházzal, melyben letölthető zenékre, filmekre és tévésorozatokra válthatóak be az utasok által megszerzett hűségpontok. Az áruházat a floridai székhelyű Choose Digital készítette, amely ezt egy hosszabb folyamat első lépésének tekinti. A cég stratégiája ugyanis az, hogy a webshop-megoldást hűségprogramot működtető további cégek részére is elérhetővé tegye, egyfajta dobozos termékként.

Mit kell tudni a Choose Digital-ról?

A céget Stephen Humphreys alapította, jelentős befektetői segítséggel. A United Airlines-nál debütáló áruház 18 hónapnyi fejlesztői munka eredménye. A kínálatban jelenleg 7 millió dal található meg, de Humphreys elmondása szerint a jövőben több, független kiadó tartalmát illetve speciális, exkluzív tartalmakat is szeretnének a hűségprogramok használói számára elérhetővé tenni.

Terveik szerint a Unitednél már élvezhető megoldást más, hűségprogramokkal rendelkező vagy akár hűségprogramokat szervező cégek számára is felkínálják majd és Humphreys reményei szerint öt éven belül elérhetik az évi 150-200 millió dolláros bevételt.
Maga az áruház gyakorlatilag ugyanúgy, ugyanazon elvek alapján működik, mint a publikus zeneáruházak vagy video on demand (VOD) szolgáltatások. A platformszolgáltató letöltött dalonként 70 és 90 cent közötti összeget fizet a lemezkiadók számára, a hűségprogramban részt vevőkkel viszont nem pénzben, hanem mérföldben számolnak el: egy átlagos dal például 150, egy album pedig 1950 mérföldnyi utazás ellenében kapható meg.
 

united_store_685px_recorder.jpg

Frissen indult üzleti kezdeményezésről lévén szó, adatokkal még nem rendelkezünk, és értelemszerűen a program sikerkritériumait sem ismerhetjük. Amellett, hogy a Recorder termeszetesen szurkol minden hasonló, tartalom és tartalomfogyasztó között innovatív módon kapcsolatot teremtő akció sikeréért, nagy kérdés, hogy megannyi megbukott hűségprogram-megoldással szemben a United képes lesz-e jövedelmező eszközzé tenni a zenét? Képes lesz-e megfelelően promótálni az áruház jelenlegi kínálatát? Képes lesz-e igény esetén bővíteni azt? Képes lesz-e valódi értékajánlatot tenni a hűségprogram résztvevői számára? Hamarosan kiderül, az mindenesetre feltétlenül a légitársaság és a fejlesztő javára írandó, hogy az áruház roppant egyszerűen használható, minden egyértelmű, minden átlátható. Most már csak sokat kell utazniuk az amerikaiaknak…

Pléh Dániel

Piramis: Szállj fel magasra!

 

https://recorder.blog.hu/2012/09/02/zene_merfoldekert_uj_utakon_a_united_airlines
Zene mérföldekért: új utakon a United Airlines
süti beállítások módosítása