Nemcsak az underground fiataljai (lásd: Terrible Ted), de a közepesen öreg tagjai is szupergrupba rendeződnek mostanság. Íme, a Korai Öröm-, Colorstar-, Pluto-, Cabaret Medrano- és sok más zenekar tagjaiból összeállt Stukker első videója!
A Stukker története régre nyúlik vissza, a colorstaros Szalay Péter gitáros a rengeteg zenekarban szereplő Dudás Zsombor dobos és a Korai Örömös Vécsi Tibor énekes triójaként jött létre, de mesélje el a teljes sztorit Szalay: „a zenekar létrejöttének története két szálon fut: egyrészt nekem már nagyon régóta gyűlnek az olyan, ethnós-folkos-countrys jellegű témáim, dalaim, amelyek stilisztikailag nem fértek bele eddig egyetlen zenekarom repertoárjába sem (Colorstar, Korai Öröm, Fókatelep, Alpha Ambient – régebben Vidámpark, Flash, Karabély stb. – a szerk.), vagy ha belefértek, akkor sem teljesen úgy, ahogyan én képzeltem. Így már régóta érlelődött bennem az elhatározás, hogy ezek megvalósítása egy új projekt létrehozását kívánná. A Stukkert Dudás Zsomborral (Pluto, Specko Jedno, Vasárnapi Gyerekek, Balaton – régebben Amorf Ördögök, Erik Sumo Band stb. – a szerk.) kezdtük el tervezgetni, úgy 2007 körül egy közös, vittulás fellépés után, ahol T.Bali underground kultuszzenekarának, az ION-nak a vendégeként játszottunk el egy csokorra valót a későbbi Stukker témák közül, akkor még instrumentálisan. Zsombival közös kedvenceink, mindenekelőtt a Rolling Stones iránti elvetemült rajongás kötött össze, és inspirált minket arra, hogy közös projektbe kezdjünk. Ő egyébként többnyire dobos, ebben a zenekarban viszont inkább a Keith Richards-fixációit szeretné kiélni ritmusgitárosként. A másik szál Vécsi Tibor személye, és egykori zenekara, a Dublőrz, ahol szintén játszottam gitárosként, és meglepve tapasztaltam, hogy a Tibiben jóval több lehetőség rejtőzik annál, mint ami a korai örömös frontsámánkodásból addig kiderült a világ számára. Remek szövegíró és énekes, csak épp a Korai zenei koncepciója nem tette lehetővé, hogy ezek a képességei ott is kibontakozhassanak. Sokáig nem jutott előrébb a dolog, mivel nem volt egyértelmű, hogy a zenéket milyen irányba tereljük, milyen arculattal ruházzuk fel, legyen-e énekes-frontember, és ha igen, ki, fiú, lány? Aztán a Dublőrz történet megrekedni látszott – mivel abban a zenekarban, minden egyes tag, hogy úgy mondjam "túl hiteles" rakendroll arc volt –, mi pedig elhívtuk a Tibit, csináljunk új zenekart, és mentsük meg a Dublőrz örökségét is… Ezzel a zenei koncepció is helyére került: az lenne a lényeg, hogy akármilyen countrys-folkos-reggae-s témák is merülnek fel, az összhatás mégis egy, a hangzásáról azonnal beazonosítható rock and roll zenekar képét mutassa – mint, amikor a Stones, a Clash, vagy a Mano Negra játszik countrys, reggae-s, funkys darabokat. Először akusztikus kocsmai trió formában kezdtünk el meglepő sikerrel koncertezni tavaly év végén a Kazinczy u. vonzáskörzetében, majd Nemes András (basszusgitár, Pluto, Biorobot), és Szert Zsigmond (dob, szájharmonika, Cabaret Medrano) csatlakozásával kialakult a rockzenekari felállás, és elkezdtünk nagyobb helyeken is játszani, mint például a Gödör klub, Kuplung, Dürer Kert. Próbáltunk menedzsert is szerezni, ami szintén meglepően hamar sikerült, hiszen az azóta sajnálatosan elhunyt blues zenész és menedzser, Oláh Andor első látásra „beleszerelmesedett” a produkcióba, így még az ő tevékenységének köszönhetően pár hete ismeretlenül is sikerrel játszhattunk az általa (is) szervezett nagy múltú tatai Víz, Zene, Virág fesztiválon. Andor sajnálatos, és hirtelen halála után pedig most, hogy elkészült az első klip és stúdiófelvétel, ami már hiteles képet ad a zenekar hangzásáról, szeretnénk majd megint találni kiadót, és menedzsmentet.”
A Szalay Péter zenei koncepcióját megvalósító dalokból, valamint a Dublőrz stukkeres átdolgozásaiból álló repertoárban a tisztán Szalay-szerzeményeken túl van olyan dal is, amit Vécsivel közösen jegyez a fő dalszerző, ilyen a most videót kapott, nagyközönség felé bemutatkozó Sárga busz, aminek a szövegét Vécsi jegyzi. „a dalok végleges formája majd a studiómunkálatok során alakul ki, ugyanis számos hangszerelési megoldást még nem tudunk megszólaltatni a koncerteken, így az élő verzió egyelőre nyersebb, „punkosabb”. Az albumverziókban azonban, ahol lehet, színes, dús hangszereléseket alkalmazunk, mint például a Sárga busz esetében, ahol a gitárok mellett én bendzsóztam, Zsiga szájharmonikázott, Darvas Bence, a Vasárnapi Gyerekek és az Európa Kiadó multiinstrumentalista zenésze pedig hegedűn működött közre. A koncepció lényege, hogy van egy alapverzió, ezt nagyjából rögzítjük, aztán rengeteg plusz sáv feljátszása után a laptopomon, a zenekarral folyamatosan egyeztetve, egyfajta producerként kikísérletezem a dalok végleges verzióit, esetenként akár némi elektronika alkalmazásától sem visszariadva.”
A Stukker jelenleg szeretné befejezni a teljes bemutatkozó albumot, „ami a tagok túlélési stratégiái miatt sajnos csak valamikor jövőre tud megjelenni, de addig is időnként előrukkolnánk egy-egy új dallal, és klippel.”
A klipet a Dublőrz dalszerzője Marot P.G. és Gyuris Gergely készítette, Szalay Péter erről is mesélt: „a műfaj egyfajta low budget-trash movie, avagy hogyan lehet körülbelül nulla forintból legalább egyszer nézhető klipet kihozni. A Vécsivel pedig, úgy tűnik, abszolút megtaláltuk a számunkra ideális frontember-szövegírót, Terence Hill és Lucky Luke magyar változatát. A dal az én értelmezésemben így meglehetősen telitalálat abból a szempontból, hogy hogyan érdemes ma, Magyarországon az ilyen fazonoknak, mint mi, ehhez az egész „kantri” tematikához viszonyulni, többértelmű és humoros darab. Egyrészt vicces cinizmussal parodizálja a tipikus country&western toposzokat – magyar road movie sárga busszal – miközben a frontember személyiségét hűen kifejezve, új formában fogalmaz meg egyfajta derűsen flegma rock’n’roll-életérzést, ami a Stukker egyik védjegyévé válhat. Ezen kívül, ha akarom, valahol még társadalom kritika is „semmi nem klappol...a vetőmagbolt zárva...senki sem olyan laza”.
és akkor a Sárga busz klipje: