Miközben a Blur basszusgitárosa, Alex James tovább kalandozik az élelmiszeriparban, a zenekar frontembere, Damon Albarn számos projekttel a háta mögött idén kiadja élete első szólólemezét. Mindezt már tavaly előrevetítette, most pedig itt vannak a konkrétumok: az énekes önálló albuma Everyday Robots címmel április 28-án jelenik meg a Warner Brothers kiadónál, beharangozóul itt van róla a címadó dal, klippel együtt.
A Blur vezére a zenekar hiátusa alatt is aktív volt, elsősorban a Gorillazban, de ott volt a The Good, The Bad & The Queen alkalmi szupergrupja (a Clash-basszusgitáros Paul Simononnal, a Verve-gitáros Simon Tonggal és a legendás afrobeat dobos Tony Allennel), továbbá írt zenét kínai operához is (Monkey: Journey To The West). De a Blur visszatérése után sem állt le a multitasking üzemmóddal; összehozott egy újabb alkalmi formációt Allennel és Flea-vel, a Rocket Juice & The Moont, aminek 2012-ben jelent meg egy afo-funk-hiphop albuma, tett két újabb afrikai zenei kirándulást (a 2011-es Kinshasa One Two albummal és a tavaly decemberben megjelent Africa Express-lemezzel), és akkor a mindezen idő alatti, vagyis az elmúlt bő tíz év különféle produceri (pl. Amadou & Mariam, Bobby Womack) és filmzenei munkáit még nem is említettük. A saját neve alatt már kiadott egy demófelvételekből álló EP-t Democrazy címmel 2003-ban, illetve 2012-ben a Dr Dee című kortárs operájának zeneanyagát, de az Everyday Robots lesz az első teljes album, amit Damon Albarnként jegyez. A dalokat az XL kiadó főnökével, Richard Russell-lel rögzítette, aki a ritmusokat hozta, azon kívül minden mást Albarn játszott fel. A hangzásvilágát illetően korábban "folksoul szerűnek" definiált 12 számos lemezen Brian Eno és Natasha Khan (Bat For Lashes) működnek még közre. A sajtóanyag szerint az Everyday Robots dalainak szövegei jóval személyesebbek, mint amiket Albarn eddig írt, a saját élete mellett olyan témákat érint, mint a modern lét csapdái, a számítógépes játékok, a mobiltelefonok, illetve a természet és a technika szembenállása. Mindezt remekül megtestesíti az albumot felvezető címadó dal CGI-klipje, amely gyakorlatilag Damon Albarn digitális fejportréja, a koponya scanje alapján:
Ez pedig az album rövid trailere: