200 millió felhasználó rádiózik a Pandorával

2013.04.11. 18:04, BizRecorder

pandora_200_recorder.jpg

A Spotify vagy éppen a Deezer 20 millió körüli felhasználószáma elismerésre méltó, de ezzel meg sem közelítik az amerikai Pandorát: a kaliforniai székhelyű on-demand rádió regisztrált hallgatóinak tábora röpke két éven belül megduplázódott és most lépte túl a 200 millió főt. 

A Pandora számára nem indult könnyen a 2013-as év: egyrészt a már eddig is rendkívül magas tartalomköltségeik a SONY/ATV közös jogkezelésből való kiválásával tovább növekedtekmásrészt januárban nagyon hosszú idő után először megállni látszott az oldal növekedése és a mobilos hallgatást is korlátozni kényszerültek. Mostanra viszont A Pandora átlendült a nehézségeken és ismét növekszik, legalább is a márciusi hallgatottsági adatok alapján, amely 100 millió órával 1,49 milliárd órára nőtt - ez 500 millió órával több, mint egy évvel ezelőtt. A Pandora részesedése a teljes tengerentúli rádiós piacból pedig immáron 8,6%. 

pandora_logo_300pxrecorder.jpgA "legdurvább" adat viszont at on-deman rádió felhasználóinak száma, amely az elmúlt években egyre meredekebb ütemben növekszik és most - március végén - elérte a 200 milliót. Ebből közel 70 millió az aktív hallgató, és mintegy 140 millióan okostelefonon használják a szolgáltatást.

A kaliforniai székhelyű rádió jövője hol pozitívabb, hol negatívabb kilátásokat mutat. Növekedési üteme, mint ahogyan azt a fentiek mutatják továbbra is egészen elképesztő. A funkcionalitás, amit Steve Westergreen alapító közel 8 éve kitalált egyre inkább működőképes, egyre több és több médiacég, zenei szolgáltató eszmél rá arra, hogy valóban ez a zenefogyasztásnak az a módja, amit emberek tömegei kedvelnek, használnak. A másik oldalon viszont, mivel tőzsdei cégről beszélünk, a befektetők a növekedési potenciál mellett hiányolják a nyereségességet a cég mögül, aminek elsődleges oka a végtelenül magas tartalomköltségekben keresendő.

Mindezek ellenére a Pandorát nem kell félteni. A cég a története során már nem egy nagyon nehéz időszakot átvészelt, sőt megerősödve került ki belőlük és a Spotify amerikai piacra lépése ellenére is magabiztosan tartja piacvezető pozícióját az ottani zenei szolgáltatások között, népszerűsége pedig napról napra, évről-évre nő.

Pléh Dániel

https://recorder.blog.hu/2013/04/11/200_millio_felhasznalo_radiozik_a_pandoraval
200 millió felhasználó rádiózik a Pandorával
süti beállítások módosítása