
A marokkói producer afrikai országban készített felvételeket párosít dobgépekkel, szintikkel - igen, sokan csinálták már ezt, de Guedra Guedra képes újat mondani. Ez a kritika először a Recorder magazin 128. számában jelent meg.
A marokkói producer, Abdellah Hassak második lemezén (ami az első a Domino pár éves, elektronikus zenére fókuszáló alkiadójánál) Afrika különböző országaiban készült felvételeit párosítja dobgépeivel és analóg szintijeivel. Az album nagyobb része erősen perkusszív, mégpedig úgy, hogy az elektronika valódi párbeszédre lép a marokkói, tanzániai, guineai satöbbi ritmusokkal; bár a bass music, a techno, akár a footwork hatását is hallhatjuk a számokban, nem a meglévő keretekbe szuszakolja bele az afrikai zenét, hanem új formákat talál ki.
Bár Hassak emlegeti a dekolonizációt, és valóban megvan itt a zenei-földrajzi hierarchiák felbontása, elmélet nélkül is simán működik párját ritkító ritmikai fantáziája. A hab a tortán pedig az, hogy milyen szellemesen vágja a hangszeres, énekes hangmintáit. A számok egy kisebb része lassabb, lágyabb, dallamosabb – ezek is jók (bár néha kicsit szépelegnek), de nem ezek miatt figyelemre méltó a lemez.
Előadó: Guedra Guedra
Cím: Mutant
Kiadó: Smugglers Way
Megjelenés: 2025. augusztus 29.
Műfaj: global bass
Kulcsdal: Renegade
8/10
Rónai András

