
A Black Sites tizenegy évnyi szünet után megjelent lemeze a legkeményebb és legjobb dolog, amit valaha csináltak. Ez a kritika elsőzör a Recorder magazin 126. számában jelent meg.
A Black Sites a hamburgi Helena Hauff és Kris Jakob (F#x) közös projektje a 2010-es évek elejéből, a két szerző jobbára azokat a találkozási pontokat kereste a technóban, ahol az ismeretlen utáni vágy eluralkodik a funkcionalitás felett. Három EP után zárolták az együttműködést 2014-ben; Hauffból azóta híres dj lett, Jakob pedig elsősorban hangmérnökként keresett a szakmában.
Az R4 album felbukkanását tizenegy év kihagyás után nem indokolta meg a páros (a cím vélhetően azt hivatott jelölni, hogy release four, vagyis a negyedik közös kiadványuk), de az eddigi legkeményebb, legjobb dolguk. A tempó sokszor lassú, de súlyos, az effektek nem egyszer a piros tartományig vannak tolva. Az ötletek pedig szinte minden évtizedből merítenek, a német techno kánonon túl eszünkbe juthat akár a Warp-féle IDM, Andy Weatherall machine funk hittétele vagy a DJ Stingray fémjelezte sci-fi electro is (a SKKETCH kifejezetten őelőtte tiszteleg). A Tresor csapata ezzel ismét brillírozik.
Előadó: Black Sites
Cím: R4
Kiadó: Tresor
Megjelenés: 2025. június 27.
Műfaj: acid, electro, machine funk, techno
Kulcsdal: C4
9/10
Velkei Zoltán

