Dráma, misztikum és berber ütősök. Azu Tiwaline & Al Wootton: Alandazu (lemezkritika)

2022.04.28. 15:06, RRRecorder

ayo.jpg

A posztdubstep egyik veteránja, Al Wootton és az elmúlt évek egyik legizgalmasabb producere, a tunéziai Azu Tiwaline közös EP-t adott ki. Ez a kritika először a Recorder magazin 93. számában jelent meg.

Al Wootton 2009-ben futott be még Deadboy néven, az éppen kibontakozó posztdubstep egyik vezető alakjaként. Azu Tiwaline pedig 2020 egyik nagy felfedezése volt. A Tunéziában élő producer(nő) a dubból, dubtechnóból és a berber hagyomány ütőseiből, dallamvilágából kiindulva hozott létre lefojtott, mégis hipnotikus saját zenei nyelvet. Draw Me A Silence I – II és Magnetic Service című EP-in első hallásra alig történik valami, mégis, magukhoz láncolnak és megbabonáznak.

A bristoli Livity Soundnál kijött közös EP kettejük – egymástól nem is olyan távol álló – stílusának hatásos ötvözete. Látszólag ez is redukált, mégis, rengeteg minden történik; tele van drámával, de megőriz valamit a misztikus távolságtartásból is. Jó értelemben hatásvadászabb, mint Tiwaline saját zenéi, így jó bevezetést nyújthat az ő világába is.

azu_tiwaline_al_wootton.jpgElőadó: Azu Tiwaline & Al Wootton

Cím: Alandazu

Kiadó: Livity Sound

Megjelenés: 2022. március 25.

Műfaj: misztikus etnoposztdub

Kulcsdal: Nine Point

 

 

8/10

Rónai András

https://recorder.blog.hu/2022/04/28/azu_tiwaline_al_wootton_alandazu_lemezkritika
Dráma, misztikum és berber ütősök. Azu Tiwaline & Al Wootton: Alandazu (lemezkritika)

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr7817811251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása