„Düh, befelé növekvő spirál, távolság, béke, elmúlás” – The Devil’s Trade-interjú és dal- és klippremier

2018.09.18. 14:00, rerecorder

p3300330.jpg

Makó Dávid, a Stereochrist és a HAW frontembere 2014-ben jelentette meg első szólólemezét, a Those Miles We Walked Alone-t The Devil's Trade néven. A Townes Van Zandt-féle, Appalache környéki folk-bluest és a magyar népzenei elemeket közös nevezőre hozó debütálás az év egyik legkomolyabb énekes-dalszerzői bemutatkozása volt - szeptember 28-án pedig érkezik a folytatás, immár a Golden Antenna Records gondozásában. A gyökereit nem feledő, de már új hangzások-irányok felé is nyitó What Happened To The Little Blind Crowról a No One Here mellé érkezett egy új szám is, a Your Own Hell, ami a hozzá tartozó klippel együtt a Recorderen hallható és látható először. Utóbbiakról, a közelgő Európa-turnéról, a tervben lévő kollaborációkról pedig maga Dávid mesélt nekünk.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/18/_duh_befele_novekvo_spiral_tavolsag_beke_elmulas_the_devil_s_trade-interju_es_dal-_es_klippremier
„Düh, befelé növekvő spirál, távolság, béke, elmúlás” – The Devil’s Trade-interjú és dal- és klippremier

anna_calvi_2018_1000-920x584.jpg

A brit dalszerző-előadó tovább feszegeti a nemi és szexuális határokat.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/18/18_tenyleg_felgyujtottak_ennek_a_nonek_a_mellet
18+ Tényleg felgyújtották ennek a nőnek a mellét?

floo_fekvo.jpg

A tavaly ősszel megszűnt Fubarite énekese, Fodor Gábor idén tavasszal adta ki második  egyben első teljesen önállóan készített EP-jét Gondolkodok címmel, ám akkor már munkálkodott most debütáló, FLOO nevű duója, amely grunge-os indierockot játszik, jól.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/17/magyarradar_es_premier_floo
Magyarradar és premier – FLOO

low-2018-promo-04-shellymosman-2250x1500-300.jpg

Trump megválasztása megrázta a Low tagjait – mint ahogy sok más amerikai zenészt is, a kultikus zenekar azonban másoknál radikálisabb következtetést vont le ebből, és elkészítette legbátrabb, leginkább formabontó lemezét, amin magát a dalformát is kikezdi a kétely, és csak néha csillan fel a remény.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/17/low_double_negative_lemezkritika
Low: Double Negative (lemezkritika)

img_0050.jpg

A metal alapvetően nem tartozik a Recorder fő profiljai közé, főképp mert a hazai nyomtatott és online zenei sajtóban ez a műfaj a leginkább képviselt, de ettől persze még szeretjük a magyar metalt és van is véleményünk róla. Így a napokban megjelent 65. Recorder magazinban Magyar metal címmel helyeztük a témát fókuszba és először egy idővonalon mutattuk be a zsáner hazai történetét, alább pedig a fókusz nyitóinterjúja a honi metal két legavatottabb ismerőjével, Cselőtei Lászlóval és Lénárd Lászlóval, a Hammerworld magazin-koncertszervező-lemezkiadó alapító-vezetőivel.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/17/_maig_ugy_gondolunk_az_ujsagra_mint_egy_fanzine-re_cselotei_laszlo_lenard_laszlo-interju
„Máig úgy gondolunk az újságra, mint egy fanzine-re” – Cselőtei László & Lénárd László-interjú

the_houdinis_2018_black_group1_cmyk_1.jpg

Az Ember című 2016-os visszatérő lemez után a nyáron egy még jobb anyagot adott ki a paksi gyökerű posztpunkos The Houdinis, amely szeptember 21-én a Robotban élőben is bemutatja a Black dalait.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/17/the_houdinis_black_lemezkritika
The Houdinis: Black (lemezkritika)

ufo.jpg

64. Recorder magazin Eurodance & eurodisco fókusztémáját a Hi-NRG-s alapoktól kezdtük, aztán jött a nyolcvanas évekbeli német eurodisco története a Modern Talkinggal és társaival (a korszak kulcsslágerei playlistben összegyűjtve erre), haladunk tovább a kilencvenes évekbe a korszak eurodance-történetével. És hogy milyen volt mindez nálunk? Magyarországon még 2018-ban is egymást érik a kilencvenes évekre fókuszáló retrobulik. Van olyan szervező, aki a trash-faktorra játszik rá, van olyan, aki őszintén megsértődik, ha ezt felhozzuk. Pedig a magyar eurodance-ből tényleg nem könnyű kitúrni a gyöngyöket. Az első részben 1995-ig jutottunk el, most pedig jönnek a műfaj legnagyobb hazai slágerei.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/16/a_nosztalgia_soha_nem_er_veget_a_magyar_eurodance_slagerei_2_resz_1996-2000_es_utana
A nosztalgia soha nem ér véget – A magyar eurodance slágerei (2. rész: 1996-2000 és utána)

jungle_1.jpg

A 2014-es debütlemezével a Szigetet is megjárt (és ott a Recordernek interjút adó) Brit-szigeteki Jungle elsőre elég jó volt, de még kissé hullámzó színvonalú, másodjára meg - kis meglepetésre - még jobb lett. A zenekar ráadásul november 13-án Pozsonyban élőben is elcsíphető.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/16/jungle_for_ever_lemezkritika
Jungle: For Ever (lemezkritika)

kadhja-bonet-sinziana-velicescu_wide-8a112be74bcd9d07bbfb4c2d4543ca16ebb3bbb2-s800-c85.jpg

Mivel még teljes erőből tart a nyár, bőven van lehetőségünk visszatekinteni az évszak legjobb lemezeire, amik közé ez a puha, lebegős anyag is tartozik. Bonet a remek debüt után sem adja alább.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/16/kadhja_bonet_childqueen_lemezkritika
Kadhja Bonet: Childqueen (lemezkritika)

keanu_winona.jpg

Winona Ryder és Keanu Reeves negyedszer állnak közösen kamerák elé a Végállomás: esküvő című cinikus-romantikus komédiában, és hosszú út vezetett idáig azóta, hogy a Drakulában egymás karjaiba omlottak. Hollywood nem mindig tudott mit kezdeni színészi erősségeikkel, gyakran alábecsülte mindkettejüket, ők viszont minden bukás után felálltak, mindig megújultak. A 65. Recorder magazin Filmrecorder rovatának cikke.

tovább →
https://recorder.blog.hu/2018/09/15/filmrecorder_a_fura_lany_es_a_faarcu_fiu_winona_ryder_es_keanu_reeves
Filmrecorder. A fura lány és a faarcú fiú – Winona Ryder és Keanu Reeves