A Slow Village 10 éve 15 dalban

2025.10.13. 10:54, soostamas

slow_village_image_retus_final_d.JPG

Melyik számukra indulnak be a lányok, és melyikkel jósolták be a Covidot? Melyik beatjükkel definiálnák a hiphopot, és melyik daluk lehetne rádiós sláger? A Slow Village október 17-én, azaz most pénteken egy hatalmas dzsemborival ünnepli 10. születésnapját a Zene Házában, ami előtt Tinkkel és ONE-AB-vel dumáltuk át az emblematikus számaikat.

1. 2000TIZENVALAHÁNY
(201x, 2016)

Tink: Az első szám, amivel megjelentünk. Tükrözi azt a hevesebb érát, amiben találkoztunk, és adott nekünk egy karaktert, egy zenei arculatot, amit azóta próbálunk rétegezni és újraértelmezni. Az Úton mellett ez az, amiről az is ismer, aki nem vágja a diszkográfiát.

ONE-AB: Emblematikus zene, amit viszünk magunkkal, amíg csak lesz Slow Village. Hivatalosan ekkor még nem voltam a zenekar tagja, de már ebben is szkreccseltem. Sok zenekar van, amit fájdalmasan tud elkísérni egy daluk, amivel az emberek megszerették őket, de ezzel mindig jólesik kiállni a színpadra.

Tink: Nyilván változtunk, és ha nem is minden egyes sorában, de hangzásában és attitűdjében máig önazonosak vagyunk a dallal. Volt idő, amikor a Mulató Aztékokkal nem szerettem előadni a Füli gért, mert mindig azt kérték, én meg mást mutattam volna, ami szerintem meglépte a korai dolgokat. Aztán tudatosult bennem, hogy tök jó, ha van egy ilyen névjegykártyád, amiről azonosítani tudnak. Csomószor volt bennünk koncerten, hogy hú, ne nyomjuk el a 2000tizenvalahányt, de mindig rájövünk, hogy kihagyhatatlan. Meg hogy bebossásítottad, Bandi!

LOVELY JOBLY – A MULATÓ AZTÉKOK 10 ÉVE 10 DALBAN

ONE-AB: Már annyi ideje nyomjuk, hogy néha jó kicsit megforgatni. Ez eredetileg egy Gene Krupa-hangminta, aminek van egy jazzes, bossa novás lüktetése, és amikor elkezdtem szórakozni, hogy milyen más dobot raknék a loop alá, kiderült, hogy ez egy tök jó bossa grúv is lehet. Amikor bekezdjük, mindenkinek felugrik a szemöldöke, hogy ismerős valahonnan, de máshogy jön be a zongora, és amikor egyszer csak beleesik a dalba, az nagy fless.

Tink: Akkoriban mindent úgy írtunk, hogy meghallgattuk a zenét, és a helyszínen, free jazz gesztusszerűen megcsináltuk a szöveget, és ha az időnk engedte, a felvételt is. Volt, hogy még a loop is ott helyben készült, aztán később rétegződött. Phlat Sanyi fejére emlékszem, amikor hallgatta Dénes verzéjét, vicsorgott, hogy „ez milyen flow már, ez a Notorious Biggie!” Ez jó visszacsatolás volt.

2. KISSZOBA
(201x, 2016)

ONE-AB: A Stúdió H-ba volt leszervezve egy felvételi nap Pejkó Balázshoz a Zsigmond téren, ahol az Amoeba, Cadik, vagy Monkeyneck is sokat melózott. Pejkó a Membran egyik tagja volt Cadikkal és Papp Ferivel, akik csak egy lemezt adtak ki (Closed), ami dupla CD-n jött ki és több mint 10 év munkásságát foglalta össze, rengeteg külföldi feattel MC Dynamite-tól Declaime-ig. Csomó olyan zene volt rajta, amit hallottuk, hogy Cadik dubplate-ről játszik bulikon meg a Tiloson, de nem tudtuk, kinek a zenéje.

ÍGY DEBÜTÁLT A KISSZOBA ÉS A SLOW VILLAGE A RECORDEREN

Tink: Flesseltük, hogy a Stúdió H-ban lehetünk, ahol a Sabákék meg a Cadik is dolgozott. A Kisszobában éneklő Emmavie azóta világhírű előadóművész lett, de akkor még egy tök félénk, visszahúzódó lány volt.

ONE-AB: Elképesztő dolgokat csinált azóta producerként, az első lemezét például Alfa Misttel hozta ki. Mi anno Bognár Szabi Àbásén keresztül kerültünk a Stúdió H-ba, aki a SoulClapnek volt a billentyűse, és ő hívta el Emmát is Londonból egy SoulClap jamre, meg hogy csináljunk pár számot együtt. Szabival is vettek fel valamit a stúdióban, meg velem is: aznap öt szám szövegét írta meg és énekelte fel. Ilyen a munkabírása.

Tink: Aztán benézett a kisszobába, ahol a szám témájától tök függetlenül voltunk, és borult rajta, hogy ott írjuk a szöveget, és ő is ráénekelt a beatre, Zahár Fanni meg ráfújta a fuvolatémát. A zene meg a te mintád, amit Bálint használt egy SÉF-es cucchoz.

ONE-AB: A dal előtti loopot meg egy Korda Gyuri-lemezen találtam, az lett a dal intrója.

Tink: A „Beültünk a kisszobába” refrén már megvolt a füzetemben, és amikor ott ültünk a kisszobában, adta magát, hogy elővegyük. És mondtam Bálintnak, hogy vegye elő ezt a zenéjét. A Slow Village születését megelőzte egy erdélyi buli, amin Bálint dj-zett, én meg rappeltem a beatekre. 15 órát vonatoztunk, mert jó lejeket adtak érte, és visszafelé kitaláltuk, hogy tök jók ezek a soulclapes jamek, meg milyen ügyes ez a Dénes meg a Glsch, kéne velük nyomulni. Bálint már Marosvásárhelyen is játszotta ezt a zenét, és amikor formálódott a Slow Village, basztattam, hogy na, azt a különlegesebb zenédet használjuk, mert akkor még nem volt olyan, hogy drumless beat.

ONE-AB: Ugyanazt a beatet megreppelte a Sör és Fű is. Egy stúdióban volt velük Bálint a régi Dürerben, a State of Highban, csinált az első lemezükre is beateket, és ezt ők is beválogatták.

Tink: Beni slammel rajta. A zenéje picit meg lett variálva, de felismerhető. Rágtam is a Bálint fülét, hogy én mondtam előbb, hogy használjuk. Mondtuk neki, hogy ne osztogassa szét a jó beatjeit. Volt az első SÉF-en az Odanézz, ami nekem nagyon bejött, és mondogattuk, hogy na, ez a mérce. Amikor egy évvel később meglett a 2000tizenvalahány, örültünk, hogy mi is csináltunk egy ilyen nívót.

3. FAQ
(201x, 2016)

Tink: Ez úgy jött, hogy csináljunk egy trapszámot. Nekem nem ez a legkényelmesebb ritmika szövegíróként, de tök jó volt a session a State of High-ban, amin megírtuk és felvettük a dalt. „A madarak, a bokrok, a fák” sort én Norbihoz (Glsch) kötöm. Volt, hogy strófáltunk meg hülyéskedtünk, aztán beragadtak két sorok, amikből aztán egy hook lett a lemezen. Szerettük előadni, mert újítás volt az Újmappa és a hiphoposabb hangzású zenéink mellett a gyorsabb, más ritmikájú FAQ. Egy időben összekötöttük a 2000tizenvalahánnyal, mert szeretik az emberek és jól működik a visszatapsra.

ONE-AB: A Sztoritell végén van egy instrumentális, UK garage-es rész, aminek nincs szövege, de nem akartuk lehagyni, mert tökre szeretjük, és koncerten a FAQ és a 2000tizenvalahány sorait ollóztuk rá. Ha meg nem ezt, akkor az Emergency House-tól idéztük a csodálatos Dübörög a házat.

4. KIRÁLYRÁK
(201x, 2016)

Tink: A 112-es busszal mentem fel Budára, és beugrott a refrén: „Mocskosak az utcák, hé, kérsz kézfertőtlenítő gélt?”. Tényleg hordtam magamnál kézfertőtlenítőt, afféle pre-covid élményként, mondhatni, megelőztük a korunkat ezzel a dallal. Ez egy tipikusabb, klasszikusabb dalunk: a Slow Village korai korszakának jellemző életképe sound, zene és tartalom tekintetében is. Ilyen strófákat hülyéskedünk egymásnak az összejöveteleken, amikből párat kicsiszolgattunk, és abból lett a refrén. Nekem ez egy feel-good dal.

ONE-AB: Egyszerű, de nem tipikus raptéma lett megfogva fifikásan, más irányból.

Tink: Többrétegű a szám, nem csak a szélsőséges junk food táplálkozásról szól, de mi tényleg ettük ezeket a kajákat. A 200 Ft-os pizzaszeletek és az 500 Ft-os gyanús gyrosok ennek az életmódnak a részei voltak, hogy elmegyünk a H-ba, a H-ból át a Dürer Stúdióba, itt lógunk, ott lógunk, instantozunk. A Nagymező utcai Csirke csibész gyorsétteremben zajlott az Instant jamek előtti és utáni tízezer forintos gázsik elzabálása. Bálint előtte még kölcsönkér, de ott már „dupla burger, Club Matét iszok, taxival megyek haza”. Óriási urazások mentek a Csirke csibészben minden jam után. Mi éltük, hogy akkor ezt éljük, de tudjuk, hogy ez nem sokáig élhető dolog.

5-6. REMIZ / NITRO
(Miezmámegin' EP, 2018)

Tink: Ezt a lemezt nem hallgattuk/vájboltuk túl mi magunk se. Eleinte a címadót játszottuk róla, de hamar kipörgött, már a szövegére se emlékszem. A Remizt szeretjük nagyon, meg a Mirefelt nyomtuk koncerten sokat, bár a Jogost talán többet. Az a Norbi-Dénes együttállás nagyon dinamikus azon a sittes Bálint beaten, és jól tudtuk ellensúlyozni vele a Norbival közös számunkat, a Bibápduvápot. Meg abban nagyon durva szkreccsrétegeid vannak, élőben és felvételen is.

ONE-AB: Meg Norbinak ott a Nitro, a szólótrekk, amivel kezdődik az EP. Az az egyik kedvenc Bálint beatem valaha. Definiálni lehetne a hiphopot azzal az instrumentállal. Amúgy sehova sem vezet a szám, csak rá van baszva egy verze.

Tink: A Frenkendrenk Beat is olyan, mint a Nitro. Bálintnak az volt a legjobb zenéje akkor. A címét is úgy kapta, hogy nem hittem el, mi ez a J. Dilla, Frank n Dank, detroiti márkás stíló. De nem tudtuk megcsinálni. Dénesnek van rajta 8 sora, nem is egy teljes verzéje, és csak megy a beat azzal a szirénával. Abból akkora slágert csinálhattunk volna, de nem csináltuk meg. A Nitro is kicsit ilyen. Abból is 2000tizenvalahány 2-t lehetett volna varázsolni, de örülök, hogy legalább ilyen állapotban lemezre került.

ONE-AB: Ha valamihez vissza lehetne nyúlni, a Frenkendrenket szívesen kibontanám, megcsinálnám egyszer egy másik cuccra.

Tink: A Remizben szeretem, hogy nem tipikus Bálint dinamikájú zene, se a megszólalása, se a hangulata nem azt a groovy-s, nyers érzést adja, hanem egy filósabb, érzékibb zene, amihez tudtunk alkalmazkodni a szöveggel. Ez olyan szám, amit előadni és hallgatni is szeretek.

ONE-AB: Sokat agyaltam, hogy mi legyen a szkreccs rajta, és találtam egy lengyel jazzlemezen – talán Novi Singersen – egy szintetizátoros-misztikus kóruséneket, ami érdekesen illeszkedett a számba. Tudtam, hogy nem szavakat, nem mondanivalót akarok bevágni, hanem a hangulatot elkapni, hogy a minta hangszerként simuljon a dalba.

Tink: Norbi első sora, a „Tele vagytok vasakkal, mint hajnalban a remiz”, az az a realség, ami a 201x-ben is van, de már finomabbra hangolva. Akkoriban a MOME mellett lakott és a folyosóról rá lehetett látni a remízre, innen jött a hasonlat. Nekünk nem volt annyi eszközünk, mint másoknak, de akkoriban elkezdett fejlődni a géppark és a stúdió is. Hangulatban előfutára nekem a második lemeznek. Lágyabb a beat, de mégis hiphopos, és a szövegvilágunk is egymáshoz csiszolódott a srácokkal, ami kicsit megelőlegzi az Úton összhangulatát.

7. ÚTON
(Úton, 2020)

Tink: Hú, ezt nagyon szeretem! Bandinál kezdtük el, aztán átmentünk Phlat Sanyihoz, azért van benne az átkötés, hogy DJ ONE-AB-től jövünk épp. StackOne Peti ott aludt nálunk hétvégén a Balzacban (a Mulató Aztékok kultikus Balzac utcai lakása/házistúdiója – a szerk.), mert akkor vele dolgoztunk a Dunaújlipótvároson, ő meg borult rajta, hogy átjön az egész SV. Ezek hiteles dolgok mögötte.

Jó emlék, hogy két helyen lett rögzítve. Norbival megbeszéltük, hogy mi összeírjuk a verzéket, és úgy lesz 16 sor, hogy négyenként váltunk. Előtte még sose csináltunk ilyet, de mindig akartunk, mert az ilyen Beastie Boys-os, és még faszább lenne kétsoronként cserélni. Néha azért egyeztetni kellett, hogy Norbi utolsó szavára rímeljen az én első szavam a következő sorban, és legyenek soráthajlások, meg tartalmilag is kapcsolódjon. Már emiatt is izgi volt, hogy nem csak mindenki bemattul, aztán ír egy órát a sarokban. Végül volt valami időpara a stúdióban, ezért felhívtam Sanyit, hogy jövünk át, és a soradogatós részt ott vettük fel. Sanyi flesselgette a számot, mi meg biztattuk, hogy írjon ő is, mert nagy formában volt. És milyen jól működik koncerten, hogy nem is sejtik, hogy ott a Sanyi, és egyszer csak besétál arra a 4 sorra. És akkor már nyilván az Odabentet is előadjuk, ami Mulató Aztékok-szám, de a Village-dzsel közös.

Ez egy nagy reunion szám is, mert akkor kezdett el kiforrni a kollektívánk. Ekkor már Bandival együtt nyomtuk, bekerült hivatalosan is a csapatba, de ott volt Phlat Sanyi, Imiék is becsatlakoztak, volt All Caps. Jó érát ölel át ez a szám, amiben elkezdtünk összeállni művészileg és barátilag is.

ONE-AB: És ennek a klipjében dolgoztunk először Lippai Balázzsal, aki nagyon közel áll a szívünkhöz, és azóta elég sok klipet csinált nekünk (X, Kilét, Lesz nyár). Van olyan, hogy találkozol emberekkel, és már egy köszönésből tudod, hogy kurvára működni fog, mert mindenki ért mindenkit. Az Úton klipjében az a vicces, hogy úgy vettük fel, amiről a dal is szól. Egy hosszú hétvégén két koncertünk volt, a régen a Rootsot üzemeltető Robinak volt születésnapja, és első nap nála volt egy nagy rapbuli Szolnokon.

Tink: Az egy cifra este volt.

VAN A NYELV, ÉS HOGY MEGADATOTT JÁTSZANI VELE. KRITIKÁNK AZ ÚTONRÓL

ONE-AB: Másnap meg mentünk a Dürer Kertbe játszani, és csomóan becameóztak, akik ott voltak, Q-Cee, Sonny Kraft, és a többiek.

Tink: Ponzát ott látta a gyermeke először színpadon, meg a Mulató Aztékok-logót rajzoló Passa Tomi is dolgozott a klipben, szóval tök jól összemosódott-kibővült a kollektívánk. Az Úton is olyan, mint a 201x, hogy elő kell adni koncerten, különben mérgesek a népek. Tök jól ki lehet énekelni a végén, és kicsit hülyéskedni, rájátszani a gegekre, hogy a Dénesre várunk. A tempóját is szeretem, mert továbbviszi, amit a Királyrák elkezdett: benne van, amitől mi Village vagyunk.

8. KÖD
(Úton, 2020)

Tink: Ezt a szöveget Dénes robbantotta be.

ONE-AB: Az alapot WaTa és Zomblaze hozta, és WaTával ráztuk össze a végleges verzióját.

Tink: Elég hosszú szám, három verze, dupla refrének, szkreccs meg sok réteg, és játszottunk, mikor mi szóljon, hol legyen kiállás. Fantasztikus volt látni WaTát, ahogy dolgozik az Abletonon. Neki ez a nyelve. Én is dj-zek, és olyan fejjel gondolkodom, hogy legyen mindig valami mozgás a zenében, de neki mondani se kellett, és pillanatok alatt megcsinálta. Ott egy kiállás, a filter bejön, filter kikapcsol, pergő kiáll, és bámm, bejön a drop. Mindannyian szeretjük a számot, de kikerült a koncertprogramból, mert tanulós előadni. Jó pillanatban kell elsütni, mert mélyebb és nem túl gyors dal, aminek figyelni kell a szövegére.

ONE-AB: Atmoszférafüggő, hol adjuk elő.

Tink: Viszont ahova passzol, oda nagyon. Imádom azt a verzióját, amit a Speiz Boizzal szoktunk előadni, amit egy létező számukkal, a SpeizBangerrel mostunk össze. Amikor megmutattuk nekik a zenét, elővették ezt az alapot, és tökéletes együttállás volt. Érzésből játsszák, annyira egy mood az egész: sivatagi kietlen hangulat.

„SEGG KELL HOZZÁ ÉS FEJ” – SLOW VILLAGE-INTERJÚNK ÍRÁSRÓL, KÖDRŐL, ÚTONRÓL

 

9. KILÉT
(Úton, 2020)

ONE-AB: Ezt a beatet Empty csinálta Slow Bálinttal. Dénessel akkor kezdtek el dolgozni a Mithrilen, és mondta Dénes, hogy zseni a srác, erre lett az a mondás, hogy na, akkor üljenek össze a Bálinttal.

Tink: Ennek is van egy Speiz-változata, és hasonlóan működik színpadon, mint a Köd. Kifejezetten szeretem, hogy én kezdem a számot egy hosszú kiállással, és a második sor után jön csak meg a dob. Az elején nehéz is volt kirappelni takkjel nélkül, hogy ne tévesszek, de most már belém épült a flow. Nagyon szeretjük a klipjét is, ami akkor készült, amikor a Covid-hullám kezdett bemorcosulni. Szeretett barátainktól és zenésztársainktól kértünk be mindenféle videót, mintha Skype-kamerába jelentkeznének be és indulna egy groupchat, és tök vicces dolgok születtek belőle. Lippai Balázs rendezte a klipet, és benne van Benski fater az Árral szembenből, meg olyan arcok, akikkel nincs közös munkánk (Jakab Péter, Lil Frakk stb.), de referenciaként be akartuk csempészni őket a klipbe. Jópofa low-budget lip lett, kedves esemény egy rossz időszakban. Mi akkor tökre elhittük, hogy nagyot fogunk menni az Útonnal, mert arra kiforrott a hangzásunk, de a Covid ezt teljesen kettévágta.

ONE-AB: Kijött a lemez januárban, és márciusban minden hétvégén lett volna vidéki bulink, de a székesfehérvári után le kellett mondani az összeset. Nyáron minden fesztiválon ott lettünk volna a Szigettől a VOLT-ig, de azok is elmaradtak.

Tink: A következő évben meg már nem volt meg az az energia.

ONE-AB: És eltelt hat év, mire kijön jövőre a harmadik lemezünk.

AZ ÚTON 2020 LEGJOBB MAGYAR LEMEZEI KÖZÖTT A RECORDEREN

Tink: Akkor kaphattunk volna egy nagyobb visszhangot, olyan felületeken jelenhettünk volna meg – live sessionök, interjúk, valós offline jelenlét, színpadok, dj-zések –, amik vitték volna előre a brigádot. Nem kicsit hittük el, hogy ez a lemez ad majd egy hátszelet, és kipörgethetjük rendesen a Slow Village-et. Az volt a terv, hogy ha nem is töltünk meg csarnokokat meg Budapest Parkot, de adunk rendszeresen vidéken 500 fős koncerteket, és csúnyán szólva foglakoztatva leszünk, mert láttuk, hogy jön fel a hiphop.

ONE-AB: Azért csomó mindenkihez eljutott így is a lemez, és tök jó feedbackje volt.

10. NESZESZER
(Úton, 2020)

Tink: Ez az egyetlen csajozósabb számunk. Néha kérik is a lányrajongóink, mert erre szeretnek beindulni. Ami hízelgő, de ennek dacára se mindig játsszuk.

ONE-AB: Több különlegessége is van a dalnak. Az Útonnál az volt a mottó, hogy más producerek és többféle hangzás is legyen a lemezen. Nagyon bírtuk tzapát, aki óriási grúvmester, és küldött egy fasza beatpakkot. Ebben a számban Vanis is rappel, aki a Jazzbois (basszus)gitárosa, nagyon jó producer, ezer dologban játszik, és az egyik kedvenc raplemezünk, a Mekvárt Szleng rapper-producere volt, azóta viszont nem nagyon rappelt, és óriási dolog, hogy évek után rá tudtuk venni erre. A felvételről viszont kiküldött mindenkit a stúdióból.

Tink: Először azt hittük, hülyéskedik. „Akkor kimentek?” Nézzük a Viktort, mosolyog, hogy bro, de látszott, hogy komolyan gondolja. Majdnem meg is sértődtem, hogy jó, akkor lemegyünk a Főzelékfalóba, ő meg fél óra alatt felvette a pár sorát és megeditálta, kiszerkesztette a felvételét.

ONE-AB: De folyamatosan ki akar bújni alóla, hogy elrappelje velünk. Kitalált rá egy szabályrendszert, de már azt se tartja be. Azt mondta, Pesten nem adja elő, csak vidéken, mert ott nyilván kevesebbszer vagyunk együtt, de még vidéken se vállalta be. Nekem az a célom, hogy a Magyar Zene Házában előadjuk, úgy írtam be a trekklistre a dalt, hogy Viktor is rappel.

„ILYENNEK KELLENE LENNIE A HIPHOPNAK EGY SZEBB VILÁGBAN”: A MULATÓ AZTÉKOK ÉS A SLOW VILLAGE KEDVENC ZENÉI 2021-BŐL

11. NENYOMDBE
(Úton, 2020)

Tink: Ezt élőben nagyon dili elnyomni.

ONE-AB: Ez volt az első Slow Village-zene, amit én csináltam. Magamnak akartam összerakni egy trekket, de bent voltak a többiek is a stúdióban, és berántották.

Tink: Benne van Balek MC és Oriza is. Nem Muppet Show-ként írtuk ki őket, mert a megboldogult Apropoh nem rappel sajnos a számban, de nekem kenegette a büszkeségem, hogy a legendás Balek MC-vel, akik a megannyi jó S*10-bulit szervezték itt Budapesten, meg a zseniális Csicsivel (Oriza), aki még Újonc Petinek is a kedvenc magyar rapszövegírója, szóval hogy ilyen kaliberű arcokkal nagyon jó komék és harcostársak lettünk. Ez egy fontos trekk, imádjuk is előadni. De csak úgy jó, ha jön a Sanyi és a Csicsi, mert amilyen színészkedést tud nyomni Balek úr a végén, az óriási.

12. AMIBEN
(Legyenegy EP, 2021)

Tink: A szívműtétem után zajló rehabilitáció során született. Könyörtelen szöveget és jó flow-t akartam, nem annyira rap-tartalommal, de mégis rap-attitűddel. Úgy éreztem, ha a súlyosnak hangzó szívműtétem után kiadok valamit, aminek lesz egy comeback-jellege, annak nagyon őszintének és ütősnek kell lennie, és úgy gondolom, ez összejött. Érdekesség, hogy arra a zenére írtam a szöveget, ami az EP-n DJ Dlow remixként szerepel, mert az a loop tetszett meg. De a Bandi csinált egy nagyon jó remixet, amivel olyan sokat dolgozott és annyi réteget kapott a dal, hogy megegyeztünk, hogy a lemezen az lesz majd az OG változat.

ONE-AB: A klipben pedig összemördzsöltük, és a felénél átvált egyikből a másikba.

Tink: Regős Ábel bejelentkezett, hogy megtetszett neki a dal, és kitalált egy érdekes koncepciót, ami szépen megtámogatta a számot, még egy Klipszemle-díjat is elhozott. A valós kórházi leleteimet, szövegeimet, személyes irataimat használta, amikre ráfestett, és ebből az animáció és a film határán mozgó, technikailag is izgalmas hibrid klip született. Nekem az életesemény miatt tök fontos szám, és szeretem előadni, de ez se működik minden helyzetben. Élőben vagy a koncertet kezdtem be vele, hogy a capella elrappeltem a sötétből kiindulva, és arra jött rá az intró, vagy a show közepébe integráltuk.

Nagyon jó élmény volt az is, hogy volt egy klipbemutató eseménye a régi ALL CAPS üzlet galériájában, ahol a dal szövegét fehér filccel ráírtam az üvegre graffitis-tages betűkkel, és bent óriási kollázsokat csináltunk a klipben szereplő anyagokból, élőben.

ONE-AB: Nagy összművészeti happening lett belőle.

„HIÁNYOZTAM A SAJÁT ÉLETEMBŐL” – INTERJÚNK TINKKEL AZ ÉLETMENTŐ SZÍVMŰTÉTE UTÁN

Tink: Nem egy tipikus hiphopesemény volt: elrappeltem a dalt, miközben a klipet rám vetítették egy üres fal előtt, élőben rajzoltunk, és dj-ztünk is Bandival, Ábel felesége, Bori pedig csinált egy mini-fanzine-t az eseményre. Nagyon megható volt az egész, mert ez a dal és ez az esemény egy újjászületés volt számomra – testi-lelki-szellemi visszatérés és belelendülés a zenélésbe. Úgy éreztem, hogy na, ott csináltam valami jelentőset. Éreztem, hogy ennek Slow Village-számnak kell lennie, mert attól kap olyan hátszelet és kollektívai támogatást, ami meg tudja támasztani a dal erejét. És ezzel az összes tag együtt tudott rezegni, maximálisan támogatták a visszatérésemet. Köszi mindenkinek, tényleg!

13. SZTORITELL
(SztoritellEP, 2022)

Tink: A refrén úgy jött, hogy Lil Frakk hülyéskedett Dénessel a Roots előtt, mintha freestyle-oznának, és bekezdik a sztorit, amit aztán sosem mondanak el. Ezt forgattuk ki a dalban.

ONE-AB: Sokan kommentelték is, hogy ennek semmi értelme. Igen, tudjuk, ez volt a koncepció.

Tink: Erre mondja Norbi a Light Art Museum-os videóban, hogy egy tanulságos történetet hallhattunk a barátságról.

ONE-AB: Néha úgy csinálok zenét, hogy adok egy kis feladatot magamnak, ami alapján elindulhatok. Itt kevésbé hangmintázós, inkább szintetizátoros zenét akartam, ami sok apró, de karakteres hangból, puttyogásból áll össze. A végén van egy garage-es utórész, ami úgy jött, hogy a fő szintimintából elkezdtem egy másik beatet is csinálni totál más tempóval, és amikor a többiek írtak szöveget az első verzióra, összehoztam a kettőt. Azt hittem, a klipnél ez nehezítés lesz, mert jó hosszú lett a dal, és átvált egy instru részre, amiben az MC-k nem rappelnek, de Büki Balázs nagyon jól megoldotta. Ez lett az év klipje a Klipszemlén, amiről lemaradtunk, mert annyira nem számítottunk rá, hogy javában piáltunk a backstage-be, és amikor kijöttünk, elkezdtek ölelgetni emberek. Előtte már nyertünk egy kisebb díjat, de olyan lelkesen veregették a vállunkat, hogy nem értettük, mi van. Csak később tudtuk meg, hogy miénk lett a fődíj, és nem ment ki a színpadra senki átvenni.

SZTORITELL 2022 LEGJOBB MAGYAR LEMEZEI KÖZÖTT A RECORDEREN

Tink: A promóciós vodkákkal locsoltuk egymást, torkomszakadtából röhögtem, hogy ezt nem hiszem el, és potyogtak a könnyeim, nagyon meghatódtam.

ONE-AB: A legnagyobb élmény volt, mert totál nem számítottunk rá.

14. FALUBELIEK
(; EP, 2023)

ONE-AB: Ekkoriban, ha Bálint hozott egy zenét, annak én csináltam remixet, és fordítva. Én alapból is élvezem a remixszitukat, és itt tökre belevetettem magam, és annyira megszerettük, hogy koncerten is a remixet nyomjuk, mert más karaktere van. Nem volt cél, de ez is öndefiniáló zene lett.

Tink: Szeretjük beépíteni a koncertprogramba, és külön öröm, hogy mindkét változat működik élőben. Bálintnak szeretem az OG beatjét, mert az se egy jellemző Bálint-zene. Akkor kezdett el felezősebb, feszesebb, izgalmasabb, nem klasszikus hiphop struktúrájú beateket csinálni. Nem trap, de nem is hiphop, hanem a kettő között mászik. A refrén zsenialitása pedig Dénes érdeme, az ő tollából pattant ki. Olyan, mint a Bárcsak, hogy jobban el tudjuk sütni, mint az Amibent, pedig nem egy szokványos hiphopszám a lassabb tempója miatt, de pont az együtténeklése és a közösségi hangulata miatt különleges pillanatokat tud teremteni.

15. KILENG A HÁZ
(2025)

Tink: Itt végre Phlat Sanyi is kiteljesedik egy verzével, ami érzelmileg közelebb áll az Odabent című Mulató Aztékok-számhoz, és egy másik, játékosabb arcát mutatja meg, mint az Útonban. A zene az ONE-AB, és tök érdekes benne a beatváltás, hogy egy szomorkásabb, érzelmesebb, golden era hiphop típusú zenével indul, ami aztán bebulisodik.

ONE-AB: Amikor még csak az egyik fele volt meg a számnak, kitaláltam, hogy kell egy másik ütem, és felépítettem egy zenei témát. Egy rapdalban általában van verzetéma meg refréntéma, itt viszont pont az lett az izgis, hogy a refrén felénél váltunk, ráadásul keretes szerkezetben: először az A témáról a B-re, a végén pedig B-ből A-ba.

Tink: Én kifejezetten szeretem, hogy az első refrén elindul az A beatre, és a második refrénkörnél, amit érez a füled, hogy ki fogjuk énekelni, rácsodálkozol, hogy hú, itt már vált a zene, de a szöveg nem?

ONE-AB: A klipet Salvatore Guiliano csinálta hozzá. Szinte végig forgószínpadon vagyunk, ami hozta a kileng a ház feelinget. Eredetileg színes klipnek indult, és az első vágatnál jött az ötlet, hogy nézzük meg fekete-fehérben, ami nagyon összerántotta képileg, és lett egy enyhe La Haine hangulata, ami kedves film nekünk. Sok barátunkat el tudtuk hívni a forgatásra, ami mindig nagy feeling.

Tink: Komolyabb cameoügyek vannak itt, aki nekünk fontos, és akikkel együtt mozgunk, Füzitől Ágoston Daniig, nem csak a rappelő haverjaink. A szöveg koncepcióját, hangulatát, illetve a refrént is Dénes dobta be, és mindenki hozott rá ötleteket, innen lett egy kicsit crazy szerkezete a pre-hookokkal és egyéb játékokkal. Nem a megszokott intro, verze, bridge, refrén sort hozza, hanem érdekes helyen vannak törések, amiket nem támaszt alá a zene, és ettől lesz egy jó kilengése a számnak. Büszke vagyok rá, hogy bekerült a Light Art Museum felvételbe, a radiocafé pedig játssza a dalt. Amikor elkészült, rögtön éreztük, hogy ez rádiós sláger is lehetne.

SPÉCI TECHNIKÁVAL TESZ FEL A RINGLISPÍLRE A SLOW VILLAGE ÚJ KLIPJE

Slow Village || Tizedik születésnapi nagykoncert
Helyszín: Magyar Zene Háza
Időpont: 2025. október 17. (péntek) 20.00-21.30
Belépő: 6500 Ft
Jegyvásárlás. Facebook-esemény. További infók.

interjú: Soós Tamás
nyitókép: Őrsi András

https://recorder.blog.hu/2025/10/13/a_slow_village_10_eve_15_dalban
A Slow Village 10 éve 15 dalban
süti beállítások módosítása