
Táncos és tört ütemek, arab ütősök vonósok, hiphop, zajok és torzított gitár - rengeteg a referencia ezen a kivételesen gazdag lemezen. Ez a kritika először a Recorder magazin 127. számában jelent meg.
Zubeyda Muzeyyen kalandvágyó DJ-ként kezdte a pályáját, underground klubzenét és hagyományos arab felvételeket kevert akár zajjal, akár poppal; producerként 2019-ben indult. Jó sokára elkészült debütáló lemezén táncos és széttört klubzene, arab ütősök és vonósok, hiphop, konkrét zene kavarog sűrűn, de még súlyos torzított gitár is előkerül.
Nem is a műfajok és referenciák sokfélesége zavarba ejtő, hanem az, hogy a hangulat nehezen fogható meg. Elsőre a Hyperdub ismertetője által is jelzett, a világ elbaszottsága miatti düh/gyász jön le; erre utal a legkönnyebben megragadható zenei jelzések többsége és a lemez címe is. Ámde ott van a lemezen a játékosság, az érzékiség és mindenekelőtt a közösség megtalálása; nem véletlen a rengeteg közreműködő (Armand Hammer, Moor Mother, August Fanon satöbbi).
Ez a sokféle, egymásnak ellentmondó érzelem egyrészt szétfeszíti a „normális” albumkereteket – másrészt kivételesen gazdaggá teszi a lemezt.
Előadó: DJ Haram
Cím: Beside Myself
Kiadó: Hyperdub
Megjelenés: 2025. július 18.
Műfaj: arab-posztklub-zaj
Kulcsdal: Fishnets
8,5/10
Rónai András

