A zenés színházakban és idéntől a godfater.-ben is játszó Felszegi Dalma első dalában a kortárs soul és alternatív r’n’b találkozik jazz- és hiphop-elemekkel és mörkös inspirációkkal. Premier + Magyarradar!
Mikor indult: 8 évesen kezdtem el zenét tanulni. Úgy érzem a saját stílusom mostanra forrt ki, megtaláltam azokat a zenei irányokat, műfajokat, amelyek a legközelebb állnak hozzám.
Hol indult: Tanulmányaimat Bonyhádon kezdtem, a zeneiskola 3. évét már Pécsett töltöttem, ezután elvégeztem a Pécsi Művészeti Szakközépiskolát, majd a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnázium ötödévét, ezt követően a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem klasszikus zongora szakán diplomáztam. Ekkor már bőven jelen volt a könnyűzene, illetve más hangszerek az életemben, így rögtön ezután elmentem a Premier Művészeti Szakiskolába tanulni Neumann Balázshoz, ahol sikeres OKJ vizsgát tettem. Jelenleg is tanulok magánúton, illetve van szerencsém a Zeneakadémia jazz tanszakának néhány óráját látogatni.
Tagok, hangszerek: Felszegi Dalma – billentyűk, dalszerzés.
Stílus: Soul, alternatív r’n’b, downtempo hiphop.
Hatások: Mindaz, ami eddig ért. Az bizonyos, hogy a nem túl szellős hangszerelés a klasszikus zenei mivoltomnak köszönhető. Anomalie zenéjével való találkozás nagy hatást tett rám, emellett Robert Glasper, Knower, Rob Araju zeneisége is inspirálta ezt a dalt.
Kiadó: Szerzői.
Történet: Jacob Collier egyik Logic session breakdown videójában hallottam a dalban szereplő synth brass hangszínt, ami elindított bennem valamit, ez adja a dal alapját, a másik inspiráció pedig az egyik kedvenc magyar zenekarom, a Mörk egyik kevésbé ismert dala. Mindig is szerettem több zenésztárssal kipróbálni a közös munkát, így alakult a dal közreműködőinek sora (Kálnay Martin – ének, Megyaszay István – basszusgitár, Erdei Koppány – dob, Szalóky Balázs – trombita).
Megjelenések: A nevem alatt ez az első megjelenésem, azonban más formációkkal már több anyagom is elérhető, ezek a YouTube-csatornámon egy playlisten össze vannak szedve.
Küldetés: A közízlés formálása, a stílusok közötti határvonalak elmosása, emberek motiválása.
Jövőkép: Önazonos és kompromisszummentes zenét játszani olyan emberekkel, akikkel szakmailag és emberileg is egy hullámhosszon vagyunk, valamint külföldi zeneipari tapasztalatok szerzése. Életmód tekintetében kétlaki élet kialakítása Budapest és egy általam kedvelt, megfelelőnek talált külföldi város között.
Mellékprojektek: Szabadúszóként sokfelé érdeklődésemből fakadóan többféle stílusú projektben veszek részt. A godfater. mellett vannak jazz fusion formációim, nagy zenés színházakban játszom, valamint basszusgitározom is progrock zenekarban, de akadnak bőven más dolgok is.
Szexepil: A színpadi pozitív energiámat szokták kiemelni, azt, hogy mennyire látszik, hogy nagyon élvezem a muzsikálást. Nem tudok félgőzzel játszani, nagyon maximalista vagyok.
Legnagyobb eredmény, elismerés: Minden korszaknak megvan a maga mérföldköve, az elmúlt időszakból kettőt emelnék ki: a (VIII. Henrik feleségeiről szóló - a szerk.) SIX koncertmusical piano conductor szerepköre a Madách Színházban, valamint a godfater. zenekarba való bekerülés és a májusi teltházas Akváriumos bemutatkozó koncert.
A Give Me Somethingról: A hangulat-vezérelt dalszerzésben Dalma ösztönösen találta meg az arányokat: a verze visszahúzott, „drunk beat” érzetű, míg a refrén straight, gördülékenyen halad. A hangszerelés tudatosan hagy levegőt, miközben finoman rétegzett. A cél nem a túlbeszélés volt, hanem az érzetek átadása. A basszusszóló teljes egészében egy first take volt – vágás vagy utólagos korrekció nélkül. A Pócsi István által készült animáció szintén Dalma vizuális elképzelése alapján született, és érzékenyen kíséri a dal hangulatát.
Felszegi Dalma a Facebookon. Instagramon.
nyitókép: Forgács Bea.
A Magyarradar és a Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.