Semmi valóshoz nem köthető, mégis élő hangok, amik nem csak úgy szólnak, hanem tevékenykednek, kommunikálnak - ők ennek a "labirintusszerű pszeudomusicalnek" a szereplői. Ez a kritika először a Recorder magazin 125. számában jelent meg.
Az analóg puttyogások, csippanások, búgások egy darabig tök érdekesek, aztán egyszer csak az ember telítődik, és azt hiszi, ezen a téren nem lehet újat mutatni. Ezért volt reveláció a kísérleti elektronikában az addig maszterelő hangmérnökzseniként ismert Rashad Becker Traditional Music of Notional Species lemeze. Nemcsak a címben, hanem tényleg: a furi hangocskákból itt képzeletbeli lények lettek, akik csinálnak valamit – fogalmad sincs, hogy mit, mégis lebilincselően élő a zene.
Ebből két rész készült (2013, 2016), majd most jött meg a folytatás. Ez egy „labirintusszerű pszeudomusical”, meglehetősen absztrakt sztorival (az információs kor vége, az apátia felerősödése). A lényeg ugyanaz: semmi valóshoz nem köthető, mégis élő hangok tevékenykednek, éreznek, kommunikálnak. Jó, néha állati vagy ismert zenei hangokra hasonlítanak messziről, felmerülnek kapcsolódási pontok (többször a gamelán, a Deadlock meg egy temetési menet), egészében mégis egy másik, csak hangokban létező világba hallgathatunk bele.
Előadó: Rashad Becker
Cím: The Incident
Kiadó: Clunk
Megjelenés: 2025.
Műfaj: kísérleti
Kulcsdal: Of Permanent Advent
8,5/10
Rónai András