„Lehet rá gyúrni is és sírni is” – az utóbbi idők legmókásabb önmeghatározása ez, és kábé igaz is, de valójában jóval gazdagabb Szendrey-Nagy Olivér és Koroknay András lemeze; sőt, kivételesen gazdag. Ez a kritika először a Recorder magazin 124. számában jelent meg.
Az első benyomás a meglepetésé: Szendrey-Nagy Olivér és Koroknay András egy főként elektronikus tánczenékből merítő (ha nem is mindig gyúrós) lemezt készített, Istent elvesztő, kereső, megtaláló mély szövegekkel, valamint némi rockzenével; felszabadult kísérletezéssel, olykor viccekkel.
Kell néhány hallgatás, mire az ember az összes réteget megtalálja; a szövegben és a zenében is rengeteg a kettőség, ellenpontozás, különböző regiszterek összevonása („All you can eat az úrvacsorán”, „Kurva világ, gyöngy élet” satöbbi).
Az igazi hallgatói élmény ezután jön: feltérképezni, hogyan gazdagítják egymást a zenei és szöveges megoldások. Például a „Nincsen hova menni, nincsen hova menni / a lapnak ezt a részét üresen merem hagyni” (Komédia) közben a legkevésbé „üres lap” jellegű zene szól: telített, euforikusan-súlyosan döngölő rock. Mit jelenthet ez?
Sokszor szórakoztató, ugyanakkor kifejezetten mély és komoly alkotás ez, csúcsteljesítmény nem csak az alkotók pályáján, nem csak magyar viszonylatban.
Előadó: PEREMGYEREK
Cím: RONGA
Kiadó: sem•sem
Megjelenés: 2025.
Műfaj: elektro-singer-songwriter
Kulcsdal: Komédia
9/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.