A gazdag hangszerelésű, filmzenés kamarapopdalkokat játszó Henri Gonzo és a Papírsárkányok egy álomszerű instrumentális dallal vezeti fel következő nagylemezét. Premier!
„Kevesen tudják, hogy a Terézvárosban, a Bajza, a Szondi, a Munkácsy Mihály és a Kmety György utcák által határolt, buja növényzetű ősparkban kreatív alkotói tevékenység folyik, és már az 1880-as évek eleje óta. Korábban a hazai selyemgyártás fontos területe volt az itt állt eperfák miatt, amiket még a XVII. század második felében telepítettek ide. A kert néhány évtizednyi előzményt követően 1921 óta a Magyar Képzőművészeti Egyetemhez tartozik. Belépni csak külön engedéllyel lehet, de a kerítésen át mindig be lehet lesni és megcsodálni a növényekkel sűrűn benőtt, buja parkot és abban a szobrokat” – írja a We Love Budapest az Epreskertről.
A most megjelenő rövid kis videót Henri a telefonjával készítette, mikor egy esős délután biciklire ült eltekert és sikerült bejutnia a ritkán látogatható Epreskertbe. A videó készítése alatt lemerült a telefonja, így másnap volt kénytelen folytatni, viszont aznap már a Margit-szigetre tekert, ahol az ott található szobrok közül vett fel néhányat. A Szobrokat vittem a hajón című dal után ebben a kis instrumentális dalban meg is jelennek a szobrok. Az ülő Hermész, a fiú és a kislány a Japán kertből, Liszt Ferenc mellszobra, Kodály, Bartók, József Attila, a kagylós srác a Frankel Leó útról, ami az antikváriumok felé vezet és még néhány érdekesség. Az Epreskert 1921 a zenekar készülő lemezének nyitódala lesz, mely után a már szintén megjelent Jönnek hozzám hajnalonta című dal jön.
A lemezt várhatóan csak koraősszel mutatják be, viszont addig is számos új klip és dal kerül ki az új anyagról.
Ez pedig az év végén debütált, Nemes Nagy Ágnes verséből született Szobrokat vittem a hajón klipje:
A Papírsárkányok első lemeze, A Cementkert két éve jelent meg, akkor ezt írtuk róla: „Álom-, néha egyenesen meseszerűen elemelt dalok, gazdagon és finoman hangszerelve, erősen neoklasszikus ízekkel, költőien szürreális szövegekkel: a karantén alatt született zenekar kifejezetten eredeti, szerethető színt hozott a magyar (art) popba.”
A zenekar első, Tarkovszkij melankóliáját is megidéző klipje, a TV Hangyák szintén a Recorderen debütált.
Henri Gonzo és a Papírsárkányok a Facebookon. Henri Gonzo az Instagramon.
Fotó: Nagyillés Szilárd.
A Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.