Billie Eilishen túl is volt élet a Sziget zárónapján: írunk a Los Angeles-i hyperpopsztár, Alice Longyu Gao totálisan zakkant koncertjéről, valamint fotókon mutatjuk meg, milyen volt a FreeDome-ot a napijegyes magyarokkal majdnem megtöltő Krúbi koncertje, a Sleaford Mods mocskosul vicces minimálpunkja, Dzsúdló és girl in red nagyszínpados fellépése, valamint a Kanye West-felfedezett 070 Shake bulija Billie Eilish fellépése után.
ALICE LONGYU GAO
Simán a Sziget legszórakoztatóbb karaktere és koncertje volt. Alice Longyu Gao betoppant, bemutatta az új hárfáját, majd leült hárfázgatni, amit néha hightech baszató szakított meg. Így kezdett az amerikai születésű, kínai származású (már most) hyperpop-ikon, aki a 2021-es debütáló kislemezével letette egy új szubkultúra alapjait. Jó, nem az alapjait, de erősen hozzápakolt. A popos dalolászásra, trap-alapokra, törtütemes-taposásra, keményvonalas rockos riffekre, és – mindezek alapján egyértelmű, hogy ugye a – totális őrületre építkező dalainak semmi köze ehhez az univerzumhoz. Ez a jövő. Ezt Alice is tudja. Lassan kevés lesz a pop, az elektronikus zene sem fog tudni hova tovább fejlődni és a poszt-poszt világban a villamosmegállókban neonruhás fiatalok fogják sikítani a Rich Bitch Juice szövegét: „Some people say I look very sad, I'm just having my resting bitch face”. Valamit nagyon elkap ennek a világnak a hangulatából ez a lány, és az, hogy félházon viszi a Dropyardot, kicsit azért bizakodásra és szomorúságra is okot ad. Még nem őrült meg mindenki teljesen. (Előd Máté)
Dzsúdlót Kósa Zsolt, a többi előadót Lékó Tamás fotózta. Billie Eilish egy emberléptékű koncerttel bizonyította, miért ő a Z-generáció legnépszerűbb popsztárja – beszámolónkért katt ide. A Florence + the Machine, a Foals és a Viagra Boys szigetes koncertjéről itt írtunk, Loyle Carnerről és Jamie xx-ről itt, Lorde-ról, Caroline Polachekről és az Acid Arabról pedig itt. Gigantikus fotógaléria a Sziget első napjáról itt, a harmadikról itt, a negyedikről itt, az ötödikről itt. A Sziget egyik legjobb koncertjét adó Viagra Boys énekesével itt, az utánozhatatlanul egyedi Comet Is Coming billentyűsével pedig itt interjúztunk. A Dzsúdlóval készült podcastunkat itt hallgathatod meg, amiben elárulja, miért érzi magát néha úgy, mint BoJack Horseman, a színpadon meg, mint Ozzy Osbourne.
DZSÚDLÓ
"MÉG EGYÁLTALÁN NEM ÉRZEM AZT, HOGY MEGÉRKEZTEM": DZSÚDLÓ A KONCERTSZTORIK PODCASTBAN
KRÚBI
GIRL IN RED
ALICE LONGYU GAO
SLEAFORD MODS
070 SHAKE