Hundred Sins 2022-ben végképp a legismertebb magyar producerek közé került, Beton.Hofival pedig megcsinálta az év egyik legnagyobb slágerét (Bagira). Mit tud ezek után húzni második szerzői lemezén? Ez a minikritika először a Recorder magazin 105. számában jelent meg.
Nyilvánvaló a veszélye annak, ha egy producernek olyan jellegzetes hangzása van, mint Hundred Sinsnek. Jó hír: bár az Operett hozza a messziről felismerhető, a veretős-harsány műfajokból szemezgető stílust, nem fáradt és nem önismétlő. Vannak újdonságok is: kissé poposabb dallamok, mi több, jóval lágyabb részek is vannak, mint az Operán, de nincs erőltetett közönségsimogatás (minek is: a Bagira enélkül lett 2022 egyik meghatározó slágere).
A bemutatkozás legizgalmasabb jellegzetessége volt a harsányság és a befordultság összjátéka; itt az utóbbi helyett inkább durvulás van (metálgitár nélkül), fura és termékeny senkiföldjén az ereszdelahajam és a kiborultság között. A tempók szélesebb skálán mozognak, a drum and bass mellett még a gabber is előkerül. Kiugró slágerek nincsenek, viszont kompaktabb, dramaturgiailag pompásan felépített a kiadvány egésze.
Örömteli, hogy több a női hang; a Futhatnékon rögtön három, ajsa luna, Panka (Végh Janka Zsuzsanna a Pandóra Projektból) és Schoblocher Barbara, akik pompásan kiegészítik egymást és az alapot is. Szóval van még bőven kiaknázni való a Hundred Sins-hangzásban.
Előadó: Hundred Sins
Cím: Operett
Kiadó: Banana Records
Megjelenés: 2023. június 30.
Műfaj: elektropop
Kulcsdal: Futhatnék
8/10
Rónai András
Lemezkritikánk elkészítését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.