„A sorozatgyilkost a férjemről mintáztam” – Klippremier! Strompopper: Kill Everyone

2022.12.13. 10:33, srecorder

strompopper_barlang.jpg

EP-t már bemutatott a Recorderen, sőt, a helikopterezéssel, brüsszeli bulikkal és a Rakéta Fesztivál megszűnésével tarkított eredettörténetével a Magyarradarunkra is felkerült a Strompopper, akik az első klipjüket is nálunk premiereztetik. A Galaxisok, az E-Sávok és tucatnyi más zenekar volt és jelenlegi tagjaiból álló, nyers garázsrockos Strompopper egyik húzódalához, a Kill Everyone-hoz szigorúan szatirikus DIY-animáció készült.

Mint a 2022 nyarán megjelent Strompopper EP, a What’s Wrong with This? minden dala, a Kill Everyone is régebben született, eredetileg egy Hunglish Songs munkacímű rövid és szürreális dalokból álló koncepció része volt. „A Kill Everyone első verziója egy rakás olyan szám között szerepelt” – ölt szót szóba az együttes dalszerző-zongorista-basszusgitárosa, Légtér Peti„ahol arcpirítóan demagóg társadalomkritikát óhajtottam gyakorolni olyan módon, hogy ugyan jellegzetes primitív popzenei harmóniamenetek köré épül minden, viszont cserébe nincsenek refrének. A refrénmentességet viszonylag hamar kiszereltük a dalból a fiúkkal, az elfogadhatatlanul bűnös gyilkosságokat soroló részbe meg a zenekar dalszerző-gitáros-énekese, G javaslatára bevettük a szuicidumot is. A két versszak közé bekerült egy üres rész, ami egy soha véget nem érő nyári délutánt idéz meg, bár erről az együttes többi tagja nem feltétlenül tud.” A Strompopper első próbáin a pár korai Zombie Girlfriend-szám mellett a Kill Everyone is bekerült az alap-repertoárba, és nagyon hamar a zenekar egyik kedvencévé vált. „Most mindehhez egy elég kúl animáció is született – folytatja Peti –, bár ami engem illet, én azért nagyon aggódtam benne a cicákért, de nem akarok spoilerezni. Mindenesetre fantasztikus érzés, hogy egy eredetileg kb. fél óra alatt összemókolt számmal nem elég, hogy a másik két marhát halálra szívattam, de az animátor artista ezresekben mérhető számú kézzel rajzolt képkockát követett el miatta.”

„KITALÁLUNK TÍZ PROSZTÓ PUNKZENEKART” – A NAGY STROMPOPPER-SZTORI.

A videó emlegetett elkövetője az olasz Goga Mason; a művésznő képbe kerüléséről a zenekar dalszerző-dobos-énekese, A mesélt. „2019 nyarán stoppolós nyaralásra indultam a környéken. A szállásokat a kaland minden állomásán couchsurfinggel intéztem, Triesztben is így ismertem meg Goga Masont és férjét, akikre elborult rajzokkal meg fura kollázsokkal feldobott profiljuk miatt különösen kíváncsi lettem. Végül az otthonuk „kreatív műhelyének” kinevezett szobájában láttak vendégül három napra, ahol a kézzel rajzolt 2D animációk legkülönfélébb eszközei, vetítőgépek, filcek, üveglapok, illetve kábelfolyamokkal összekötött szintetizátorok között aludtam. Goga már ekkor is jó ideje animációkkal foglalkozott, így esténként egyebek mellett a zene és a képzőművészet eltérő, mégis összefonódó alkotói folyamatairól is jókat beszélgettünk. Rövid látogatásom alatt rettentően megkedveltem ezt a fura párost, a nyári EP megjelenése után pedig büszkén küldtem el nekik (is) az albumot. Az üzenetben az esélytelenek nyugalmával vetettem oda: ha valamelyik dal netán animációért kiált, mi természetesen tűkön ülve várjuk a produktumot! A sokkolóan komoly és eltökélt válasz pár óra múlva érkezett: tetszik az egész, a Kill Everyone-hoz már az ötlet is megvan! A dal ironikus provokációját tökéletesen megragadó klip azóta el is készült, a Strompopper pedig egy teljesen random couchsurfinges találkozásnak köszönhetően nemzetközi művészeti kollaborációvá nőtte ki magát! Mit is mondhatnék, ez az egész eléggé csodálatos, és végül is csak ki kellett tennem hozzá a lábam az országból!”

Az alkotó az alábbi exkluzív kommentárt küldte a Recorder olvasóinak: „A Kill Everyone animáció 1266 kézzel rajzolt képkockából áll, minden egyes jelenetet egy különálló, nagyjából 20x22-es plexilapon készítettem el. A fekete, víz alapú filccel rajzolt képkockákról készült felvételeket a már nem szükséges részek kitörlése, valamint az újak megrajzolása után kronologikusan fűztem össze. A dal által ihletett történet sorozatgyilkosát a férjemről mintáztam, nagyon hitelesen hozza a karaktert. A sztorit a trieszti bérházunkba képzeltem el, az ámokfutó áldozataiban valódi szomszédaink köszönnek vissza. A dal ironikus tónusát éreztető rejtett részlet a klipben, hogy az utolsó képkockákon az ablakból kidobott mosógép végül elhibázza az öngyilkosjelöltet, aki így akarata ellenére is hoppon – vagyis életben – marad, gúnyt űzve ezzel az öngyilkosságból is.”

És itt a dal élő verzióban, december elejéről, a szentendrei Barlangból, ahol a fenti zenekarfotó is készült.

 

Strompopper a Facebookon. Bandcampen. A srácoknak honlapjuk is van.

Goga Mason az Instagramon.

fotó: Gergely Róbert

Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

https://recorder.blog.hu/2022/12/13/klippremier_strompopper_kill_everyone
„A sorozatgyilkost a férjemről mintáztam” – Klippremier! Strompopper: Kill Everyone
süti beállítások módosítása