Az erdélyi születésű Koroknay Andrást eddig elsősorban az Európa Kiadó, a Manaky, a Papaver, vagy az Àbáse basszusgitárosaként (és a Studio Einz társalapítójaként) ismertük, de kiváló dubos szólóprojektjében, a SunMaban végre zeneszerzőként is debütál. A Budapest, Berlin és India között ingázó basszusgitáros-producer sok kis- és a RAM nagylemez után itt, a Recorderen mutatja be első mixtape-jét, a Fourth Momentet.
Mikor indult: 2020.
Hol: Berlin.
Tagok, hangszerek: Koncerteken Kálmán András billentyűssel és Klausz Ádám dobossal játszunk trióban, de vannak teljesen elektronikus zenéim is. Alapvetően szólóprojekt.
Stílus: Intuitív, basszus-központú, apokaliptikus játékosság.
Hatások: Dub, indiai klasszikus zene és a mindennapok.
Kiadó: Várat még magára.
Történet: Onnantól, hogy tizenvalahány évesen hazaállítottam egy szakadt basszusgitárral, egészen 2020-ig különféle zenekarokban játszottam, továbbá létrehoztunk egy csodás stúdiót Kálmán András Kálmival közösen (Studio Einz). Ez idő alatt végig bennem volt az igény a saját zenére, de az elfoglaltságok és az önbizalomhiány is gátakat szabott. A Covid-időszak alatt lett elegendő terem reflektálni önmagamra és a céljaimra, így sikerült végül útjára indítani a SunMa-t.
Megjelenések: 2020 – Különböző single-ök, 2020 – Flux EP, 2021 – Vana EP, 2021 – RAM EP, 2022 – FEL (feat. Tink & Hanzee), 2022 – Fourth Moment.
Küldetés: Nekem ez egyrészt egy végcél nélküli belső út, kifelé pedig a kategóriákon és a közhelyeken túlmutató zenét szeretném kivinni a fesztiválszínpadokra.
Jövőkép: A közeljövőben azt az anyagot tervezem befejezni és megjelentetni, amit idén ősszel Berlin egyik legjobb stúdiójában, a Brewery-ben rögzítettünk, és nagyon várom a jövő évi koncertszezont is a trióval.
Mellékprojektek: Manaky, Àbáse, Európa Kiadó, Papaver, Chalaban, Studio Einz.
Szexepil: A strasszkövekkel kirakott P-Bass.
Fotó: Görög Ákos.
Legnagyobb eredmény, elismerés: Az eddigi összes fellépés a berlini debütálástól a Magyar Zene Házán át a BUSH-ig.
A Fourth Momentről: 2022 túlzás nélkül életem legintenzívebb éve volt. Ennek a lenyomata a Fourth Moment, mely egyszerre szétszabdalt és egységes. Egyetlen nap alatt rögzítettük az alapokat Kálmival és Klausz Ádival, melyek nagy részét egyáltalán nem editáltam, inkább csak overdub-oltam különböző szintetizátorokkal és effektekkel. Ugyancsak ezévben kezdtem el fekete-fehér filmre fotózni, ezeknek egy része képezi a Fourth Moment vizuális anyagát. A cím a relatív időn – múlt, jelen és jövő – túli állapotra utal. A fogalom a '70-es, '80-as években az Egyesült Államokban aktív tibeti tanítótól, Chögyam Trungpától származik, akinek nyomán elköteleződtem a buddhizmus tanulmányozása iránt. Az egész anyagban fontos elem a folyamatosság és a "flow", így nem bontottam külön számokra, hanem egy 24 perces mixtape formátumban lesz hallgatható. A borítókép Czauner Kata "gerillage" analóg kollázsa, a benne használt képeket Szczuka Panka lőtte rólam a korábban említett filmtekercsekre.
A mixtape elérhető a Spotify-on, és letölthető a SunMa honlapjáról lossless formátumban is.
SunMa a Facebookon. Instagramon. Bandcampen.