„Mégis mindig picit fáj énekelni” – Klippremier! Hegedűs Józsi: Szeretőmnek

2022.11.11. 11:04, srecorder

hegedus-jozsi2.jpg

Első szólólemezére készül az egykori Csillagerdő frontembere, a magyar alterből és a cigány népzenéből is sokat merítő Hegedűs Józsi, aki szólóelőadóként a 2021-es Kikeltető legjobbjai közé jutott, 2022 tavaszát pedig a Carson Coma vendégeként turnézta végig. A lemezről már öt dal is kijött az elmúlt hónapokban, köztük a Szeretőmnek is, amelyhez most Mandula Lujza rendező-vágó és Pokorni Ábel operatőr forgatott hangulatos hippiklipet.

„Mint sokan, fiatalon én is elhagytam az országunknak azt a csücskét, ahol születtem és a gyerekkoromat töltöttem, ahol a családom lakik, és ahol az első nagy barátságok és első szerelmek köttettek. Mint sokan, én is hazamegyek néha, és olyankor látom ugyanazokat a fákat, ugyanazokat a házakat, amikhez történeteim kötődnek. Ezek a fák ugyanúgy, ugyanott állnak, a házakkal, és a családommal együtt. Köztük ül apám, anyám egyre őszülő hajjal. Olyankor azt érzem, hogy minden megmaradt, lassan folyik, öregszik, csak én egyedül mentem el. Néha leaszfaltoznak egy utat, vagy másik üzletet látok a régi helyén, új gyerekek sétálnak azon az utcán, ahol én sétáltam, most meg csak mosolyogni tudok rájuk, idegen vagyok nekik. Nehéz dolog, és sokáig éreztem nagyon erős honvágyat, fájt, hogy nekem újra és újra tovább kell mennem valahová, mindig valami új felé, miközben ott, ahol felnőttem, csendesen telik az élet” – mesélte Józsi a dal születéséről.

hegedus-jozsi.jpg

„A legkedvesebb dalok erős érzésből vannak, és úgy születnek, hogy hiába lenne ezer más dolgom, leülök a szoba közepére, és muszájból éneklek és írok. Utólag már lehet hallani, hogy milyen lett ez, de igazság szerint jó esetben nincs tudatos koncepció. Utólag a cigány népdalok dallam- és szövegvilágát hallom ki. Szövegben a magyar alterből inspirálódok leginkább, de azokat a szövegeket szeretem legjobban, amik egyszerűek, közérthetőek, mégis megmarad a valódi üzenet, azt hiszem, erre törekszem tudat alatt én is. Ennek a dalnak egyszerű szövege van, nekem mégis mindig picit fáj énekelni.”

„Sok fiatal felnőttnek aktuális kérdés, legalábbis egyszer-egyszer eszébe jut, hogy elhagyja az országot. A dal egy olyan történetet mesél, amiben a beszélő kikerül a természetes környezetéből, magányos, hontalan, csavargó lesz. Az első gondolat a klip kapcsán is ez volt, de miután szólóelőadóként több helyzetben is tapasztalom a társak hiányát, nem szerettem volna egy videóban is egyedül elszakadni. A videóban egy képzelt, mai cigánykaraván/hippikommuna életképeit játsszuk el rózsafüzérrel, szivárványzászlóval, pórázos macskával, teknővel, sok széllel” – mondta Józsi.

Hegedűs Józsi legközelebb a Music Hungary veszprémi showcase fesztiválján, a Papírkutyában zenél november 30-án, majd december 2-án Szegeden, a Grand Caféban. A nagyobb szabású, budapesti lemezbemutató koncertre jövőre kerül sor.

 

Hegedűs Józsi a Facebookon.

Premier rovat cikkeinek megjelenését a Hangfoglaló Program keretében a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_85.jpg

https://recorder.blog.hu/2022/11/11/klippremier_hegedus_jozsi_szeretomnek
„Mégis mindig picit fáj énekelni” – Klippremier! Hegedűs Józsi: Szeretőmnek
süti beállítások módosítása