Sampa The Great névválasztása is finoman szólva a magabiztosságról árulkodik. A neosolous-hiphopos kezdetekhez képest az új, Zambiában felvett lemeze sokszínűbb és harapósabb. Ez a minikritika először a Recorder magazin 98. számában jelent meg.
A Zambiában született, ausztráliai tanulmányai alatt ismertté lett Sampa Tembo a pandémia alatt visszaköltözött szülőhazájába, és Mag44 (a „zambiai Timbaland”) segítségével ott vette fel a második lemezét. Korábbi neosoulos-hiphopos dalai között is azok voltak a legerősebbek, amikor előjött belőle a szemtelen magabiztosság, most pedig ez az uralkodó tónus: olyan rapper-énekesnőt hallunk, aki tisztában van a saját értékével.
Sampa sokszínű előadása nemcsak meggyőző és magával ragadó, hanem szépen össze is fogja a látszólag nagyon sokszínű lemezt. A zene megidéz afrikai hagyományokat (köztük a zamrock nevű stílust), a hiphop (olykor egészen harapós) kortárs stílusait, soult, R&B-t – úgy, hogy mindez meglepően természetesnek hat. A lemezen olyan vendégek szerepelnek, mint Denzel Curry, Joey Bada$$ vagy épp Angélique Kidjo, plusz sok helyi zenész – de az egyértelmű, hogy a figyelem középpontjában maga Sampa áll, megérdemelten.
Előadó: Sampa The Great
Cím: As Above, So Below
Kiadó: Loma Vista
Megjelenés: 2022. szeptember 9.
Műfaj: afrohiphop
Kulcsdal: Never Forget
8/10
Rónai András