Sokezres tömeg ünnepelte a tehetséges hazai zenekarokat - ilyen volt a Yettel Stage 5G Koncert

2022.10.13. 11:00, Recorder.hu

yettelkoncert_650.jpg

(X) Azok, akik az elmúlt hónapokban egy picit is odafigyeltek a hazai könnyűzene történéseire, egészen biztosan hallottak a Yettel új zenei platformjáról. A nagyszínpados előadókat általuk kiválasztott feltörekvő zenekarokkal összepárosító, egész nyáron zajló együttműködés október 8-án a budapesti Szabadság téren érte el tetőpontját, ahol egy több mint hétórás óriáskoncerten Majka, a Punnany Massif és a Margaret Island nemcsak zenélt, de bemutatta kedvenc zenekarait is. A szabadtéri élőzenei szezont záró nagyszabású eseményre a Recorder tudósítója is meghívást kapott.  

A Yettel Stage szervezőinek felkérésére három különböző zenei stílus elismert képviselői választották ki azokat a fiatal tehetségeket, akiknek az útját mentorként egy egész nyáron keresztül egyengették. A közös koncertek, dalírós sessionök és klipforgatások őszre véget értek, a feltörekvő produkciók pedig felnőttek a legnagyobb feladathoz: ahhoz, hogy önálló fellépőkként egy ingyenes fővárosi bulin, többezer ember előtt mutassák meg, mire képesek.

A Yettel Stage 5G nagykoncerten először a Margaret Island konferálta fel a The Pontiac zenekart, őket követte a Punnany Massif és testvérzenekara, a Kacaj, aztán a nemrég a hamburgi Reeperbahn fesztiválon is sikert arató Perrin folytatta a show-t, majd mentora, Majka élő produkciója zárta az estét. A hétórás nagykoncert Miller Dávid műsorvezetésével egy minifesztivál hangulatát hozta el Budapest belvárosába. A rap, a pop, a rock és a népzene kedvelőit egyaránt kielégítő, látványos vizuállal és színpadi elemekkel, sőt lufikkal és csókkamerával is feldobott szombati program sokak számára szép lezárása volt a 2022-es nyár szabadtéri koncertszezonjának.

A Balaton partján alakult, az amerikai blues alapjait könnyed, dallamos rockkal és keserédes alterhangulattal vegyítő The Pontiac zenekar (interjúnk) teljesen új dallistával és közönség előtt még sosem játszott számokkal érkezett a Szabadság térre. Különös odafigyeléssel próbáltak az előző hetekben, és egy másodpercig sem szállt a fejükbe a Kőröshegyi Levendulásban, a Margaret Islanddel közösen adott augusztusi Yettel Stage koncertjük sikere.

“Imádjuk, ha sokan vannak a koncertjeinken. 1500 főhöz vagyunk hozzászokva, én 1498-nál nyugszom meg, 1500-nál iszom egy kávét, és ha bejön plusz egy, akkor talán még át is öltözöm” – viccelődött Kiss Peti gitáros a koncert előtt. A bulin elhangzott a banda Csak a csend van című dala is, melyhez a videoklipet a Yettel Stage program keretében a Margaret Island tagjainak és stábjának asszisztenciájával forgatták.

“Nyáron a Pontiac eljött hozzánk Fonyódra, ott zajlott a közös munka. Iszogattunk, hajnalig tartó duhajkodás volt, ami alatt próbáltunk valamit alkotni is. Nagyon szeretem őket, jó fej srácok és olyan zenét játszanak, ami itthon, magyar nyelven kifejezetten ritka. Szerintem kell egy ilyen színfolt is a hazai könnyűzenébe” – mesélte Lábas Viki a kooperációról. A jövő tavasszal új lemezzel jelentkező The Pontiac tagjai mindig is példaként tekintettek mentorzenekarukra, főleg azért, amilyen keményen, szívvel-lélekkel dolgoznak – nem is csoda, hogy a srácok ezen a koncerten is a színfalak mögül figyelték a Margaret Island minden mozdulatát.

“Nagyon örülök, hogy ma délután ilyen sokan idegyűltek a Szabadság térre, attól féltünk, hogy nem lesz senki. Olyan kicsit, mintha az utószezonban ünnepelnénk a zenekarokat és a magyar zenét” – mondta Lábas Viki, akinek valóban nem volt könnyű dolga a kora délutáni koncertkezdéssel. Szerencsére nemcsak nézők akadtak bőven, hanem óriási lelkesedés is: a közönség tagjai egy emberként énekelték a Nem voltál jó, az Engedd, hogy szabad legyek című dalokat és a korábban gyakran balszerencsét hozó Esőt, ami ezúttal elkerülte az eseményt.

THE PONTIAC-GYORSINTERJÚNK ITT.

A Punnany Massif már lassan két évtizede hazánk egyik legismertebb és legkedveltebb koncertzenekara. A pécsi illetőségű kollektíva egy másodpercig sem habozott, amikor a Yettel megkérdezte őket, kinek lennének legszívesebben a mentorai. A modern és progresszív hangzást népzenei elemekkel vegyítő, szintén Pécsről származó Kacaj zenekarral már évek óta szoros baráti kapcsolatot ápolnak, sőt a két csapat tagjai között akadnak átfedések is. Farkas Roland Wolfie, a Punnany Massif frontembere egyenesen családi körként utal a két banda kapcsolatára.

“Ugyanabból a próbateremből indultak ők is, ahonnan mi, Pécs egy egészen belterjes kisváros. Nagyon hasonlít az ő attitűdjük a miénkhez, imádjuk a létszemléletüket, a lokálpatriotizmust, a sírva vigadást. Régen ők is sokkal inkább ötvözték a népzenét a könnyűzenével, de a jelenlegi hangzásukat is imádjuk” – mesélte Katona Bálint “Baka”, a Kacaj hegedűs-vokalistája a régi barátságról. A Yettel Stage 5G koncerten elhangzott dalaikat nagyban befolyásolta, hogy a Punnany után léptek színpadra, setlistjüket direkt úgy alakították, hogy az átvezetéssel nagyobb eséllyel marasztalják a helyszínen a formáció rajongóit. De nem ez volt az egyetlen ügyes húzásuk: mentoraik két dal erejéig visszatértek hozzájuk a színpadra, Meszes “Meszka” Balázs énekes a Kék Ibolya című kedvenc Kacaj-dalának előadásába csatlakozott be, míg a Yettel Stage-együttműködésben megszületett Holdvilágban Junkie vokálozott, ezzel is emelve a koncert exkluzivitiását.

 

A Kacaj-srácok, bár a bulit megelőző napokban nem volt sok lehetőségük próbálni, átütő energiával töltötték meg a teret. A Punnany tagjaitól számos fontos tanácsot kaptak az elmúlt hónapokban, a tettyei romoknál adott koncertjük előtt például egészségmegőrzési workshopot és kiselőadást tartottak nekik arról, hogy ne csak bulizni tudjanak, hanem tanuljanak meg pihenni is. A Kacaj zenekarra a későbbiekben is érdemes lesz odafigyelni, hiszen folyamatosan írják az új dalokat, november végére tervezik befejezni nagylemezük felvételeit, aztán az új albummal Pécsen tervezik berúgni az ajtót, hogy rajongótáborukat ott helyben is tovább növeljék.

KACAJ-GYORSINTERJÚNK ITT.

A Punnany Massif kollektívája egyébként rendesen kihasználta a fellépésre rendelkezésre álló, a megszokottnál rövidebb időt, és valódi fesztiválélményt hozott a Yettel Stage színpadára. “Fantasztikus, hogy a zenekar húszéves pályafutása után ránk is gondolt a Yettel a projektben, és részesei lehettünk ennek a vegyes felvágottnak. Szuper volt látni, hogy délután öt órakor megtelt a Szabadság tér, legszívesebben visszamennék a színpadra és lenyomnék még egy koncertet, de nem fogok, kell az energia, mivel az Akváriumban, az after party-n is fogok még dj-zni. Jövőre jubileumi albummal készülünk, szóval az év hátralevő részében sem fogunk unatkozni” – avatott be minket Wolfie a banda terveibe.

Az estét egy első látásra meglepő összetételű páros, Perrin vagyis Palotai Soma és kísérői, valamint a szintén 20 éves pályafutását ünneplő ózdi hős, Majoros Péter vagyis Majka zárta. Perrin, aki már nemcsak hazai fronton, hanem nemzetközi showcase-fesztiválokon is bemutatta az r’n’b-t neo soullal és poppal, valamint a hetvenes-nyolcvanas évek funkjával keverő dalait, teljesen új felállású zenekarral érkezett Budapest belvárosába. A sokáig Harmath Soma gitáros-szempleressel felálló, de már jó ideje ötfőssé bővült banda most is a Jazzbois srácaival állt színpadra. Perrin korábban már a Magas című dalban vendégeskedett 6363, Beton.Hofi és a Jazzbois oldalán, ám a Yettel Stage-nek és Majkának köszönheti első önálló magyar nyelvű klipjét, az Álomnaplót.

“Majka nagyon közvetlen volt velünk, ahogy az egész stábja is, imádtunk velük dolgozni. A közös ózdi koncertünkön és a fesztiválokon megtapasztaltuk, hogy milyen show-t nyomnak le buliról bulira, a legkisebb színpadtól a legnagyobbig. Mindig odateszik magukat és rém profik. Leginkább színpadtechnikai tanácsokat kaptunk tőle, miközben masszírozták a backstage-ben” – mesélte Palotai Soma az együttműködésről, amihez Harmath Soma viccesen hozzátette, hogy valójában ők masszírozták a szupersztár rappert. “20 éve benne van a szakmában és még mindig nagyon izgul. Ránk is ez a sors fog várni valószínűleg, és ez így van rendjén.”

PERRIN-GYORSINTERJÚNK ITT.

A lámpaláz azonban sem Perrinéken, sem Majkán nem látszódott a Szabadság téren, ahová az esti órákra a rajongókhoz már csatlakoztak a kivetítő előtt horgászszékekre telepedő, az ütemet néha el-eltévesztve, de elvitathatatlan lelkesedéssel tapsoló nyugdíjasok is. A Yettel Stage és az utolsó idei koncertjét itt adó Majka csapata mindent bevetett, hogy a várhatóan tavaszig tartó pihenőre vonulás előtt még egy emlékezetes órát töltsenek a színpadon. Curtis nélkül, Veres Mónika Nika vokáljaival, sok-sok füsttel és piróval, na meg persze egy kis Depeche Mode-cameóval emlékeztek vissza a kilencvenes évek videódiszkóira, és állapították meg, hogy bizony a világ már két évtizede szűk.

Ahogy Lábas Viki is megfogalmazta, a több mint hétórás koncert kiváló alkalom volt arra, hogy az ősz beköszönte előtt még egy nap erejéig megmerítkezhessünk a fesztiválhangulatban, és együtt ünnepelhessük a magyar zenét. Az esemény és a projekt elérte a célját: a záróbulin megmutatkozott a telekommunikáció ereje, tehetség párosult a hírnévhez, digitalizáció a személyes találkozások varázsához. A szabadtéri koncertek most egy időre elvonulnak téli álmukra, de egy biztos: a Yettel Stage és a mentorok jóvoltából a The Pontiac, a Kacaj és Perrin sokak szívébe belopta magát és mostantól tőlük is hangosabb lesz a hazai popzenei színtér – lehet, hogy ma még csak a klubokat töltik meg, de pár év múlva akár a legnagyobb színpadokon is viszontláthatjuk őket.

A Yettel Stage 5G Koncert több mint 7 órás felvételét itt nézheted meg teljes egészében.

(Szöveg: Erdős Viki, fotó: Draskovics Ádám).

https://recorder.blog.hu/2022/10/13/sokezres_tomeg_unnepelte_a_magyar_zenet_ilyen_volt_a_yettel_stage_5g_koncert
Sokezres tömeg ünnepelte a tehetséges hazai zenekarokat - ilyen volt a Yettel Stage 5G Koncert
süti beállítások módosítása