"A Himnusz után a mi számunkat játszották a legtöbbet" - Mórocz Tamás A Nagy Évem podcastban

2022.01.25. 18:35, vferi

wide1_94.jpg

A Nagy Évem podcast tizennegyedik adásának vendége Mórocz Tamás, az egykori Jacked frontembere, a Bermuda jelenlegi tagja, az X-Faktor zenei szerkesztője, akivel pár sikeres és pár kudarcos évéről is beszélgettünk. Keresd az adást a Spotifyon, a Google Podcastban, az Apple Podcastsban vagy más ismert podcasthallgató appekben!

"Külföldön és itthon is sikeresek lesznek, előbb vagy utóbb" - írta 2007 nyarán Tövisházi Ambrus a Quartban a Jackedről, és erről a zenekar tagjai is meg voltak győződve. Az angolul éneklő, lendületes, fülbemászó indie-rockot játszó székesfehérvári együttes eleve a világhírt tűzte ki célul, és a rockandroll álmokat fűtötte a MySpace is, a kor népszerű közösségi site-ja, ahol mindig úgy tűnt, hogy a nemzetközi berobbanás csak pár kattintásnyira van. De a Jackednek ott volt egy nagyon is konkrét lemezszerződés a Universalnal ("megkaptad a kis dossziét a bolygós logóval, és azt hitted, hogy te vagy a U2"), ahol első és egyben utolsó lemezük, a beszédes című Stop The Show jelent meg 2008-ban.

wide3_42.jpg
Jacked

 

A külföldi érdeklődés elmaradt, a fiúk pedig hamar megunták a vizezett sört a vidéki klubokban, elkezdtek kiállhatatlanul viselkedni, és egy évvel a lemez után eljutottak oda, hogy nem volt más választás, mint feloszlani. Tamást különösen érzékenyen érintette, hogy szertefoszlott ez az álom (a többiek nem sokkal később bevettek egy énekesnőt, és Blahalouisiana néven folytatták), "amikor nem az történik a végén, amit vársz, akkor ott maradsz egy légüres térben, hogy ha nincs ez, akkor most mi van?!" - foglalta össze Tamás az akkori érzéseit a podcastban. A gyászmunka még tartott, amikor előbb alapított egy zenekart (Bastiaan) a Moog-os Tonyóval, az ex-Kispálos Mike Zweckerrel és Hó Mártonnal, majd egy másikat Calico Island néven, de hamar kiderült, hogy egy lágy folkrockot játszó tíztagú együttes nem életképes a magyar piacon.

Tamás rájött, hogy ha igazád kapcsolódni szeretne az itthoni közönséghez, akkor muszáj lesz magyarul énekelnie. 2012-ben meg is írta az első magyar nyelvű dalát, ami egyben az Urbán Dániellel közös Bermuda zenekarának az első száma is lett. Ez volt a Monte Carlo, amit az Akváriumban mutattak be egy olyan bulin, amire elhívták fellépni az akkor dúló franciaelektró-hullám ikonikus előadóját, Uffie-t. A Monte Carlo valamit nagyon elkapott a zeitgeistból, óriási sláger lett ("a Petőfi Rádión a Himnusz után ez volt a második legtöbbet játszott magyar dal"), de még ennél is nagyobbat szólt a London, amit unásig játszott a Class FM, és még nyolc évvel később is nyomtak egy KIKA-reklámban.

A Bermuda sikerei csúcsán Tamást elérte egy súlyos alkotói válság, elfogytak az ötletek, egyszerűen képtelen volt dalt írni ("van, hogy belecsapsz a gitárba, és máris rossz"), ki kellett szakadnia budapesti mindennapokból. Rövid londoni kitérő után egy brightoni hostel recepciós pultja mögött találta magát, és ott is maradt három évig, miközben lassan visszatalált a dalszerzéshez. Akkoriban évente egy Bermuda-szám született (az egyikben Halász Judittal énekelt együtt), de Tamás elkezdett más előadóknak is dalokat írni - például benne volt a keze az elmúlt évtized egyik legjobb magyar popszámában is.

wide4_30.jpg
Bermuda

 

Kint rendet tett a fejében, elengedte a maximalizmust a zenében, és amikor hazajött, tele volt energiával és ötlettel. Továbbra is írt dalokat másoknak, de a legfontosabb váltást az hozta az életében, hogy 2018-ban elkezdett az X-Faktorban dolgozni zenei szerkesztőként. Megtalálta magát a kemény munkában és a tehetséggondozásban, de közben a Bermudát sem hanyagolta el: hónapokon belül jön az Utas és holdvilág által ihletett első lemez, amin annyi dal (tíz) lesz, mint amennyit a Bermuda összesen kiadott az első tíz évében.

Hallgasd a műsort a Spotify-on, a Google Podcastban, az Apple Podcastsban, vagy
más podcasthallgató alkalmazásokban! 

A podcast műsorvezetője Varga Ferenc, a műsor vizuáljáért Kenczler Marci felel, a főcímzenét Kristóf Norbert szerezte, az adás producere Huszár András volt.

A Nagy Évem podcast a Nemzeti Kulturális Alap Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program támogatásával jött létre.

nka_hangfoglalo_logo_650_2_1_45_88.jpg

https://recorder.blog.hu/2022/01/25/_a_himnusz_utan_a_mi_szamunkat_jatszottak_a_legtobbet_morocz_tamas_a_nagy_evem_podcastban
"A Himnusz után a mi számunkat játszották a legtöbbet" - Mórocz Tamás A Nagy Évem podcastban

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr9116823858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása