Mélységes aggodalom. Jerusalem In My Heart: Qalaq (lemezkritika)

2021.12.08. 14:32, RRRecorder

jerusalem.jpg

Az arab tradicionális zene és a kísérleti elektronika találkozásából pompás dolgok jöhetnek ki (MSYLMA, Sote stb.). A libanoni-kanadai Radwan Ghazi Moumneh az egyik legizgalmasabb alkotó ezen a téren. Ez a kritika először a Recorder magazin 89. számában jelent meg.

A Jerusalem In My Heart 2015-ös If He Dies, If If If If If If című albuma koncentrált, megrázó mestermű; a 2018-as Daqa'iq Tudaiq tucatnál több hangszeres játékára épül. A Qalaq minden számában más közreműködőt hallunk: többek között Moor Mother, Tim Hecker, Lucrecia Dalt, Rabih Beaini vett részt a fájlcserélésben.

A már megszokott buzuk és melizmatikus ének mellett így számos kísérleti eljárással, hozzáállással találkozunk. Digitális zajjal és káosszal indul a lemez, de vannak nyugodt pillanatai is, és még több olyan, amiben tapintható, de lefojtott a feszültség – így amikor jön a robbanás, az annál jobban hat. A legnagyobb meglepetés pedig Csiszér Réka magyar nyelvű, népdalokat idéző éneke. A biztos kezű szerkesztésnek köszönhetően a sokszínűségből összeáll az érzelmi egész; „mélységes aggodalom”, ahogy a cím mondja. 

jerusalem_in_my_heart.jpgElőadó: Jerusalem In My Heart

Cím: Qalaq

Kiadó: Constellation

Megjelenés: 2021. október 8.

Műfaj: avant-arab

Kulcsdal: 'Ana Lisan Wahad (w/Farida Amadou & Pierre-Guy Blanchard)

 

 

8/10

Rónai András

https://recorder.blog.hu/2021/12/08/jerusalem_in_my_heart_qalaq_lemezkritika
Mélységes aggodalom. Jerusalem In My Heart: Qalaq (lemezkritika)

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr4216757952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása