Ütősök, ritmusok köré épülő zene, ami a legkülönfélébb hagyományokat olvasztja be a globáltechnótól a klasszikus repetitív zenéig. Ez a kritika először a Recorder magazin 88. számában jelent meg.
Harmonious Thelonious, vagyis a német Stefan Schwander az elmúlt bő évtizedben sajátos stílust alakított ki. Zenéjének középpontjában az ütősök állnak; merít a világ különféle tájainak hagyományaiból és az elektronikus zene múltjából is. Bár fel-feltűnnek hangsúlyosabb dallamok, a számok szervezőelve mindig a ritmus; de olyan sűrűn rétegzettek, hogy képesek végig lekötni a figyelmet, sokszori hallgatás után is van mire rácsodálkozni.
Ez a lemez egy áttekintő válogatás az utóbbi évekből, ami kitűnő bevezetést nyújt Harmonious Thelonious stílusába. Van, hogy közel kerül a tribal technóhoz; van, hogy a klasszikus repetitív zene szerkezetét követi; olykor a globáltechno mozgalom által felkapott, transzba hozó tánczenéket idézi meg. De mindezeket az irányokat összeköti egy sajátos, csak rá jellemző zenei gondolkodásmód. A dalközpontú megközelítés felől érkezve talán kicsit túl szikárnak tűnhet, de ha ezt elengedjük, akkor magával ragadóan izgalmas lemez.
Előadó: Harmonious Thelonious
Cím: Instrumentals! (A Collection Of Outernational Music Studies)
Kiadó: Bureau B
Megjelenés: 2021. szeptember 3.
Műfaj: perkusszív globálelektronika
Kulcsdal: Yusuf
8/10
Rónai András