Itt a Hangfoglaló Program – Szabó Anna Rozsi: „Hiszek a magyar nyelv erejében”

2021.07.27. 12:00, trecorder

szabo_anna_rozsi_press.jpg

Olyannyira friss projekt Szabó Anna Rozsié, hogy akusztikus, intim dalait először ezen a nyáron mutatja be közönség előtt. Lámpalázas valószínűleg nem lesz, hiszen édesapja a Csík zenekar prímása, így zenészek között, színpadok környékén nevelkedett.

Számodra mikor lett egyértelmű, hogy önálló előadóként mutatnád meg magad?

Zenészcsaládban nőttem fel. Van egy családi zenekarunk, így már voltak tapasztalataim a színpadról. Bár szívből szeretem a zenekart és a közös muzsikálást, nem tudtam mindig teljesen a magaménak érezni. Három éve írtam az első dalaimat, és rájöttem, hogy minden felelősségével és örömével együtt szeretek valamit létrehozni a semmiből, ami mögé teljes mellszélességgel beállhatok. Ez az én szerelemprojektem.

Mióta foglalkozol szövegírással? Van olyan előadó, aki nagy hatással volt rád a szövegeivel?

Szövegeket, ötleteket már kicsi korom óta írogatok, de elég kritikus vagyok magammal szemben, így sokáig nem lett belőlük teljes dalszöveg. Nagyon hiszek a magyar nyelv erejében és nagyon sok inspiráló szerző van, aki fontos a számomra. Beck Zoli, Lovasi András, Kiss Tibi szövegei örökérvényűek, az utóbbi időben pedig a Blahalouisiana sorai is nagyon közel állnak hozzám.

A dalaidban Csorba Lóci is segédkezett zenei producerként, őt te kerested meg?

Lócit 4-5 éve ismerem, énekeltünk párszor együtt is. Kiderült, hogy tudunk és szeretünk is együtt dolgozni. Az elejétől látta a próbálkozásaimat dalszerzőként, így bíztam abban, hogy érti, mit szeretnék hallani.

Mi lesz az önálló karrieredben a következő lépés?

Éppen alkotási folyamatban vagyok. Szerencsére lesznek koncertjeim nyáron, ezek lesznek az első élő fellépéseim, amikre most gőzerővel készülök. A kislemezem dalai mellett már új szerzeményeket is játszani fogok ezeken az alkalmakon.

Szabó Anna Rozsi élőben legközelebb: július 29-én a Művészetek Völgye Hangfoglaló Udvarában.

Az ötszámos Nyújtsd még EP:

A cikk a Petőfi Irodalmi Ügynökség támogatásával készült.

https://recorder.blog.hu/2021/07/27/itt_a_hangfoglalo_program_szabo_anna_rozsi_hiszek_a_magyar_nyelv_erejeben
Itt a Hangfoglaló Program – Szabó Anna Rozsi: „Hiszek a magyar nyelv erejében”
süti beállítások módosítása