warshow.jpg

Alain Delon, autós üldözés és a robotok. Valójában szabadság a magány. Hihetetlen erő él mindannyiunkban. A zenekar már feloszlott, csak ezt akkor még nem tudtuk. Segélykiáltás, szürrealista rajzfilmzene, erdei békás techno. Meditatív béke a legagresszívabb pillanatokban. A Recorder új magyar zenéket bemutató rovata.

CT Kidobó 2017-ben mutatkozott be Magyarradar rovatunkban, akkor beszélt már korábbi, Das Model néven elért nemzetközi sikereiről. Új alteregója most csatlakozott a nagyon komoly kiadóknál megjelenő magyar elektronikus zenészekhez: The Hacker Zone nevű kiadójánál jött ki az új EP-je. A kiadót CT Kidobó az Electronic Beatsnek így jellemezte: "azt a moodot keresi, amit a legjobban talán úgy lehetne szemléltetni, hogy egy 1970-es, autós üldözéses rablókról szóló, Alain Delont szerepeltető akciófilmet hanghullámokba ültetnénk át" - és mint mondja, "túlzás nélkül a kedvenc kiadóm úgy tizenhat éves korom óta". Az Impulse & Inhibition – Part 1 című EP-ért már olyanok lelkesednek, mint DJ Hell, Miss Kittin, Marcel Dettman, Dave Clarke és mások. A négy szám a robotikus, ütős breakbeatek, electro ritmusok és az elvágyódó vagy éppen euforikus szintik, illetve francia női hangok ellenpontozására épül, de az igazi ízét a finom részletek adják meg, mint például a záró Vertigo fura, ruganyos szintijei - a szám egyébként a Beatport havi break listáján a top 5-be jutott. A címben a Part I azt jelenti, hogy jön majd a folytatás; ez volt a "laza, nappali" rész, a következő pedig éjszakai lesz. Facebook


A Hálózathoz tartozó Spidersense kollektíva januárban jelentette meg a magyar hiphop két veteránja, Szicsu és C-Wosh EP-jét. Mindkét rapper az életfilozófiát az életből vett apró részletekkel teszi hitelessé. Szicsu számának az a tanulsága, hogy "valójában szabadság a magány"; C-Wosh nem ennyire egyetlen üzenetre megy rá, de azért vannak itt ilyenek, hogy pl. "a magad életét éled, vagy a nagyapádét?" Mindketten jófajta, bólogatós alapokra rappelnek rá, pontosabban mindkét számnak két, jelentősen eltérő változata is szerepel a kiadványon. Szicsu Lakott szigetének első verziója például dubos felhangjaival lep meg, C-Woshnál a remix ritmusdarabolásai a legizgalmasabbak. Továbbá mind a négy instrumentál és az a capellák is megtalálhatók a kiadványon. Spidersense Facebook


Peter Galaksikov
decemberben debütált, mégpedig itt a Recorderen, egy Grabo’skyval közös EP-vel. Első saját megjelenése a Cloud Garden, ami egy igazán fura EP. Az első három szám retrós, elvágyódó elektronikus zene, amin a synthwave-et idéző szintik viszik a prímet, bár más műfajokat is megidéz (a Never Ask Me Why pl. a house-t). Ehhez képest a záró The Mountain, The Ghost And The Shepherd olyan, mintha valami szürreális, folkos beütésű rajzfilmzenét és egy álmodozó, napsütötte ambientet sodort volna egymás mellé a véletlen - de csodák csodája, működik. Facebook


A Warshow zenekar 2016-ban alakult, az önmeghatározásukban a posztpunk, a pszichedelikus rock és az indie közé lőtték be magukat - azonban Hosszú búcsú című anyaguk alapján az egyik fő jellegzetességük az, hogy ezeknek a stílusoknak az elemei gothos énekkel találkoznak, ami nem éppen szokványos, izgalmas feszültséget eredményez. A felvétel címe nem hazudik, ez valóban egy búcsúkoncert felvétele, mármint persze közönség nélküli élő fellépésé. Pontosabban - mint a Keret cikkéből kiderül - "visszanézve látszik, hogy valójában a zenekar előző formája már egy éve feloszlott, csak akkor még ezt nem tudtuk", így pályáztak az NKA-nál, és meglepetésükre nyertek is. Mint Konkol Máté énekes-dalszerző mondja, "nem éreztem azt, hogy megtehetem a támogatásból részesülőkkel (Auróra, Rádi Gábor hangmérnök és a videóstáb), hogy visszautalom az NKA-nak a pénzt". Így lett tehát ez a visszatérő-búcsúkoncert. A hangfelvétel a stream oldalakon is megtalálható, a Bandcampről le is tölthetőFacebook


A Paperdeer novemberben tért vissza egy magával ragadóan vidám és fineszes számmal. A folytatás borongósabb, elektronikus popzene, BÖBE vendégeskedik benne, és akár az általa használt bittersweet pop leírás a Fortressre is ráhúzható. A dalról az énekesnő ezt mondta a Keretnek: "Az én olvasatomban ez a dal egy segélykiáltás" - bár nem a kétségbeesés a fő jellemzője. A dalhoz klip is készült, a single-ön egy rövid átvezetés után az OIEE pattogós-táncos remixe következik. Facebook


Tavaly ősszel jelent meg
- két részre osztva - a legutóbbi The Anahit-lemez, most pedig már egy új dal érkezett. Nőnapon, a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene Facebook-profilján debütált a Heart Alive, a zenekar korábbi számaitól kissé eltérő hangvételű szám a bántalmazásról szól. “Szinte nincs olyan nő a környezetemben, aki ezt ne élte volna át legalább egyszer élete során, és ebbe a körbe én is beletartozom. Emiatt éreztem úgy, hogy muszáj írnom erről egy olyan dalt, ami segít átlépni a fájdalmainkon, hiszen hihetetlen erő él mindannyiunkban, és gyakran a lehetetlenre is képesek vagyunk" - olvasható a sajtóanyagban Csányi Rita nyilatkozata, akit például 15 évesen a Deák tér kellős közepén lefogtak, sőt, egy lángoló dobozzal fenyegettek - "évekig tartott, kiheverni ezt a traumát". HonlapFacebook


A poszt- vagy atmoszférikus black metalt játszó Haenesy legutóbb 2019 elején adott ki lemezt. A dobossal most először kiegészült duó Garabontzia című albuma "még éteribb és levegősebb lett" a leírás szerint. A német Purity Through Fire kiadó hozta ki, és több lelkes kritika született róla a nemzetközi extreme metal blogokon. "A post-metal, atmoszférikus, ambient és kísérleti elemeket a black metalba olvasztva létrehozták a maguk melankolikus, szárnyaló, fojtogató, kísérteties és megragadó világát" - írja az Acta Infernalis, a 100 pontból 98-at adva (!?) a lemezre. A Wonderbox Metal szerint olyan élmény hallgatni,"mintha világok között utaznál úgy, hogy az úton csak a Haenesy zenéje vezet". A Nine Circles szerint pedig az a különlegességük, hogy "a legagresszívabb pillanatokba is képesek meditatív békét vinni". Facebook


A Műhely kollektíva egy fiatal magyar producert mutat be legújabb EP-jén. A kísérőszöveg szerint vonal_64 két fő inspirációja a drum and basses gyökerek és a kísérleti elektronikus zenei tanulmányok. Ettől még az Outrun EP három száma alapvetően sötét, indusztriális techno, amit a kiadótól megszokhattunk (leszámítva a horzsolós (nem)ambient zárást) - viszont fojtottabb, inkább a fenyegető atmoszféra, mintsem a direkt letámadás jellemzi. Továbbá fontos a hangdizájn kiemelt szerepe; a három szám tele van izgalmas hangokkal, megoldásokkal. Vonal_64 Facebook Műhely Facebook

Összeállítás: Rónai András

https://recorder.blog.hu/2021/03/11/mint_villam_csaptal_belem_rec_hu
Mint villám csaptál belém - Rec.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr1716457812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása