Összegeztük már a tavalyi év legjobb lemezeit, továbbá közösen összeállítottunk egy magyar toplistát, ám hagyománynak számít a Recorderen, hogy a stáb tagjai külön-külön is publikálják kedvenc dalaikat. A 2011-es, 2012-es, 2013-as, 2014-es, 2015-ös, 2016-os, 2017-es és 2019-es felvonás után szerzőink ABC-sorrendje szerint következzenek a 2020-as kedvencek, amelyek rögtön meg is hallgathatók playlistben, rövid kommentárokkal. A mai dj Huszár András. (A nyitóképen Phoebe Bridgers.)
A 2020-as személyes kedvenc dallisták sorát Frank Olivér nyitotta meg.
EZEK VOLTAK 2020 LEGJOBB MAGYAR LEMEZEI A RECORDER SZERINT
2020 nem egy olyan évnek bizonyult, amelyikben önfeledten bele tudtam vetni magam új zenék felfedezésébe vagy régiek újrafelfedezésébe, általánosságban a kulturális alkotások nem igazán tudták lekötni vagy elterelni a figyelmem a, nos, dolgokról. De az eszképizmus kudarca nem jelenti azt, hogy ne szerettem volna így is annyi lemezt, dalt, előadót, amiből összejön egy playlist.
Moses Sumney: Virile
Elég későn ültem fel a grae-vonatra, már bőven az év végi toplistázásokban jártunk, amikor beütött ez a melodramatikus art-rnb opusz, méghozzá a Planet Afropunk virtuális műsorából, amit Sumney az egzaltált Virile-lel és Thundercat varacskos basszusával indított.
Solqlap Budapest: Fairy Tale
Régóta csípem Bognár Szabiék neosoul-jazzhop formációját, idén picit átfazonírozott néven három számos EP-n melengették a lelket a londoni Emmavie énekével, a hiphopos lüktetésű, jazzfunkos Fairy Tale róla a kedvenc. (Bognár másik projektje, az Àbáse is szállított egy finom kislemezt Yoru címmel, és a billentyűs-zeneszerző közreműködött a Dalfutár idei évadának legkedvesebb epizódjában is.)
Slow Village: Neszeszer
Rendesen beakadt nálam a Slow Village lemeze, minimum fél tucat számból tudnék kapásból válogatni ide, a Köd szövegében zseni, a Koronának az alapja bomba, de a Neszeszer perkusszív beatjével és prozódiáival és alliterációival nem tudok betelni.
Theo Parrish: Hambone Cappuccino
A csodálatos This Is For You érdemeit méltán énekelte meg Rónai András kollégám a house veterán albuma kapcsán, de a tízperces darabokat későbbre tartogatom, így ezúttal a Fender Rhodes-alapdallamot tekergető, soulful ízvilágú nyitószámmal kanyarodok az elektronikára.
Ludwig Göransson: Trucks In Place
Childish Gambino nagy spanja, az időközben keresett film- és sorozatzeneszerzővé avanzsált svéd srác felelős az év dropjáért: Christopher Nolan Tenet című agyrúgásának autós üldözéses jeleneténél az amúgy sztenderd Hans Zimmeres elektronikát hirtelen belassuló, visszafelé lejátszott szirénaeffektekkel IDM-esített gyömöszölés váltja fel.
Dé:Nash: Daráló Eldorádó
És ha már éles és hatásos váltások. Korántsem vagyok nagy barátja minden Dé:Nash számnak, a frappáns szatíráktól a trash cikiségekig elég széles a merítés, de erre a szelepkieresztésre nagy szükségem volt. A legvégidézhetőszállóigésebb dal.
Cardi B feat. Megan Thee Stallion: WAP
Ami adja, az adja.
Jessie Ware: Spotlight
Kylie Minogue: Say Something
Róisín Murphy: Something More
charli XCX: Anthems
Caribou: Lime
A diszkóblokk. Csak üdvözölni tudom, hogy tavaly mintha minden második énekesnőnek egyszerre jutott volna eszébe, hogy ideje begörkorizni a diszkógömb alá. Jessie Ware-vel érkezünk meg a buliba, az áttetsző vokálok és analóg szintik máris arcba tolják a vaskos melankóliát. Kylie szinti-elektropop partislágere visz tovább a vágyott eufória felé, aztán Róisín Murphyvel elszállunk és feloldódunk a végtelenbe és tovább. Charli XCX karanténhimnusza felelős az éjszaka legvadabb kontrollvesztéséért, Caribou pedig levezet a fáradt hajnalba.
Dzsúdló: Hajnal
A Fotofóbia újhullámos trap-hiphop-r&b személyessége elsőre is slágeres, de csak ismételt hallgatásra jöttem rá, hogy mennyire befészkelte magát hozzám. A Hajnal szorongásossága, kongó beatje, ábrándos gitárszólama nagyon egyben van, a refrén isteni.
Sufjan Stevens: My Rajneesh
A The Ascension nem egyszerű album, elidegenítő, absztrakt gépzene, benne van a varázslat, csak munkás előbányászni. A lemezről lemaradt B-oldalas kislemezdal ugyanakkor kenterbe veri az egészet: a szektavezér balladájában vallásos mánia szárnyal az akusztikus kórusműből a glitches széthullásba.
Phoebe Bridgers: Halloween
Két számot imádok igazán Phoebe Bridgers Punisherjéről, az apokaliptikus zárószám az egyik, adná magát, hogy az szerepeljen, de a Sufjan Stevens-dal grandiozitását és 2020-at inkább engedjük el a Halloween refrénjének puha, borzongatóan bársonyos harmóniáival.
HUSZÁR ANDRÁS KEDVENC 2019-ES DALAI ITT HALLHATÓK