makaya_mccraven.jpg

A magyar felmenővel rendelkező amerikai jazzdobos, producer, kollázsművész idén két saját anyaggal is kijött, először év elején újraálmodta Gil-Scott Heron 2010-es búcsúlemezét (We’re New Again: A Reimagining by Makaya McCraven), majd megfejelte ezt a 2018-as, élő felvételekből kikevert Universal Beings kvázi-folytatásával. De mit lehet még hozzátenni egy remek jazzlemezhez? Lemezkritika a Recorder magazin 81. lapszámából.

makaya.jpgElőadó: Makaya McCraven

Cím: Universal Beings E&F Sides

Kiadó: International Anthem Recording Company

Megjelenés: 2020. július 31.

Stílus: jazz

Kulcsdal: Mak Attack

A dobos-producer McCraven 2017 augusztusa és 2018 januárja között leszervezett négy koncertet, más-más felállásban, de olyan legendákkal, mint a szaxofonos Shabaka Hutchings, a billentyűs Kamaal Williams vagy a gitáros Jeff Parker. Majd a kész felvételeket feldarabolta és kollázsszerűen újra összerakta, a végeredmény pedig az év legjobb jazzlemeze (Universal Beings) volt. A címből sejthető, hogy az új lemezének dalai is nagyjából ekkoriban születtek, resztlikről azonban szó sincs. A groove-ok továbbra is feszesek, az improvizációk szárnyalnak, a skála pedig a spirituális jazztől a klasszikus bebopon át egészen a boom-bapig terjed.

8/10

Kollár Bálint

https://recorder.blog.hu/2020/10/15/makaya_mccraven_universal_beings_e_f_sides_lemezkritika
Feldarabolt, majd újból összerakott jazzkollázs. Makaya McCraven: Universal Beings E&F Sides (lemezkritika)

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr5416240302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása