Bon Dylannek még karriere hatodik évtizedébe lépve is van mondanivalója, de nem épp olyan, mint amire egy énekes-dalszerző harminckilencedik (!) albumától számítanánk. Vagy mégis? Lemezkritika a Recorder magazin 81. lapszámából.

Előadó: Bob Dylan

Cím: Rough And Rowdy Ways

Kiadó: Columbia Records

Megjelenés: 2020. június 19.

Stílus: blues, énekes-dalszerző

Kulcsdal: Murder Most Foul

A hetvenkilenc éves (!) énekes-dalszerző harminckilencedik (!) lemezéről is hiányoznak a direkt politikai/szociális kommentárok; helyettük a karakterek dominálják a dalokat, legyen szó képzelt vagy valós emberekről, városokról vagy civilizációkról. Ennek megfelelően pedig a nagyzenekar (amelynek tagjai közt ott van Fiona Apple és Blake Mills is) inkább csak finoman kísér, ráirányítva a figyelmet Dylan szavaira, kevés a klasszikus értelemben, dalként működő szám. Cserébe kapunk az irodalmi Nobel-díjas költő legdirektebb (I Contain Multitudes) és leggyengédebb (I’ve Made Up My Mind To Give Myself To You) sorai közül párat. Ha ez a búcsú, akkor David Bowie és Leonard Cohen sem csinálta szebben.

8.5/10

Kollár Bálint 

https://recorder.blog.hu/2020/09/21/david_bowie_es_leonard_cohen_sem_bucsuzott_szebben_bob_dylan_rough_and_rowdy_ways_lemezkritika
David Bowie és Leonard Cohen sem búcsúzott szebben. Bob Dylan: Rough And Rowdy Ways (lemezkritika)

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr2716207822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.