A One Little Indian nevet viselő lemezkiadó mostantól One Little Independent Records néven fut tovább, míg a Lady Antebellum country trió lerövidítette a nevét Lady A-ra. A cserék oka az elmúlt hetek polgárjogi eseményeiben keresendő.
A George Floyd meggyilkolását követően az elmúlt hetekben Amerikában végiggyűrűző Black Lives Matter tiltakozás- és tüntetéshullám egyre szélesebb körben készteti szembenézésre, elszámolásra az amerikai és európai társadalmakat a gyarmatosítás és rasszizmus történelmi örökségével: onnan kezdve, hogy aktivisták eltüntetik Kolumbusz Kristóf és a belga II. Lipót szobrait, odáig, hogy a NASCAR betiltotta a Konföderációs zászló szerepeltetését a versenyein.
A zeneiparban az elmúlt pár nap három, nevekben és nómenklaturában eszközölt változást is hozott. A One Little Indian lemezkiadó, melynek égisze alatt Björk és a Sugarcubes komplett diszkográfiája, valamint Cody Chesnutt, a Sigur Rós és a Chumbawamba albumai is megjelentek, azután vált nevet és logót, hogy a Crass zenekar egyik rajongója levelet küldött nekik, melyben kifejtette, miért sértő az "indián" terminológia, valamint a tolldíszes-nyilas madárfigura a kiadó logóján. "Elborzadtam, és egyúttal hálás is voltam, amiért az értésemre adták, hogy ezen változtatni kell" - nyilatkozta Derek Birkett kiadóvezető. - "Voltam olyan naiv, hogy a kiadó alapításakor azt hittem, a név és a logó híven tükrözi az őslakos kultúra iránti tiszteletemet és elismerésemet. De most már tudom, hogy ehelyett káros sztereotípiákat erősített, és kizsákmányoló volt." A kiadó adományokkal is hozzájárult több őslakosok jogaiért küzdő jótékonysági szervezet munkájához.
A Lady Antebellumszintén az Instagramon jelentette be, hogy mostantól Lady A néven fut tovább: az "antebellum" kifejezést az amerikai polgárháborúk előtti időkre, azon belül is a rabszolgatartó Dél "boldog békeidejére" szokták nosztalgikus felhanggal használni, persze nem a rabszolgák, hanem a fehér rabszolgatartók nézőpontjából. A 2006-ban, Nashville-ben alakult trió nyilván az elmúlt 14 évben is tisztában volt a szó jelentéstartalmával, most azzal magyarázták a névválasztást, hogy csak arra a háború előtti stílusú épületre utaltak vele, ami előtt az első közös zenekari fotóikon pózoltak, meg a déli zenékre, amik inspirálták őket. Most viszont felnyílt a szemük "a fekete nőket és férfiakat a múltban és jelenleg is nap mint nap érintő igazságtalanságokra, egyenlőtlenségekre és diszkriminációkra", és a zenekar korábban még sosem észlelt vakfoltjaira. A bocsánatkérés mellett ők is adakoztak polgárjogi szervezeteknek.
A harmadik kapcsolódó névváltást pedig a Grammy jelentette be: a héten meghozott új szabályok egyike, hogy a zenei díjkiosztó szervezői mostantól eltörlik a sokat kifogásolt "urban" jelzőt a kategóriáik egy részéből. A 2013-ban létrehozott urban contemporary, azaz "kortárs városi" album kategóriája, ahol ezidáig hiphop, r&b és pop előadók - és szinte csak feketék - versengtek, ezentúl a "legjobb progresszív r&b album" néven fut tovább: olyan zenék kerülhetnek ide, amelyek "az r&b progresszív elemei mellett hiphop, rap, tánc- és elektronikus zenei hangmintákat és stíluselemeket, valamint pop, europop, country, folk és alternatív hangszerelési jegyeket is tartalmazhatnak."
A latin zenei kategóriák már következetlenebbek: a "latin rock, városi vagy alternatív album" kategória nevéből kikerült a "városi" jelző, az eddig "latin pop album" néven futó kategóriába viszont épphogy bekerült, "latin pop vagy városi album" lett az új neve a keresztségben - így már valószínűleg ebben a kategóriában fognak indulni azok a reggaeton és latin trap előadók, akik eddig a latin rock album díjáért versenghettek. Az Akadémia elnöke azt nyilatkozta, hogy már egy hónapja, tehát a tüntetések előtt megszületett a döntés a változtatásokról, amiket régóta sokan követelnek a zeneiparból, Tyler The Creator és Sufjan Stevens is felszólalt idén a Grammy gettópolitikája ellen.