Nézzünk magyar szerelmes bűnözőpárost, fura francia horrort és szeretetreméltó mesét! – Film7

2020.04.06. 12:20, Gaines

viragvolgy.jpg

A koronavírus idején, a mozik bezárásával még nagyobb hangsúly helyeződik az otthoni film- és sorozatnézésre, amihez jó néhány streaming platform szolgáltat hétről hétre tartalmakat. Az alábbiakban az HBO GO és a Netflix újdonságai közül szemezgetünk, némi VOD (video-on-demand) opcióval kiegészítve a palettát.

HBO GO

Virágvölgy (2018)
premier: április 7.

A road movie-k egyik közkedvelt alműfajában szerelmesek mennek világgá, szállnak szembe az egész társadalommal, aztán végül általában rajtavesztenek; a skála a Bonnie és Clyde-tól a Tuti románcon és a Bolond Pierrot-n át egészen a friss Queen & Slimig terjed. Tök jó, hogy létezik magyar verzió is, ráadásul olyan, aminek nincs oka szégyenkezni a külföldi minták mellett: Csuja László Karlovy Varyban fesztiváldíjat nyert filmjében egy öntörvényű csaj és egy jószándékú, értelmi sérült srác vág neki Magyarország poros útjainak egy lopott babával. Kívülállók, néha szörnyen idegesítenek, máskor mélyen együtt tudunk érezni velük, de végig érdekfeszítő figurák, van a filmben bűnözős szál, kis szocio-látlelet, szokatlan romantika, meg egy szuper karaokézős jelenet.

ITT PEDIG ELOLVASHATJÁTOK A RENDEZŐVEL KÉSZÍTETT INTERJÚNKAT IS

Mission: Impossible (1996)
premier: április 9.

Megvan, hogy a Mission: Impossible filmek jövőre töltik be a huszonötödik életévüket? Hogy Tom Cruise 34 éves kora óta ölti magára újra meg újra Ethan Hunt elpusztíthatatlan gúnyáját? Szinte már filmtörténeti utazás visszamenni a kezdetekhez – legalábbis a Hunt-történetfolyam kezdeteihez, hiszen a tévésorozat 1966-ban indult –, a hajmeresztő, életveszélyes kunsztokkal és nyaktörő iramban pörgő akciófilmekhez képest Brian De Palma filmje komótos kémfilm, ami inkább a suspense-t, a feszültségkeltést és a háttérben folyó intrikákat részesíti előnyben. A film azonban még most is remek élmény a rendező vizuális stílusérzékének, a változatosan összerakott szereplőgárdának (Jean Reno! Vanessa Redgrave!), és a legendás függőjátszmás küldetésnek köszönhetően.

Diane védelmében
premier: április 10.

Az elmúlt évtized egyik legszórakoztatóbb sorozata volt A férjem védelmében, ami országos csatornán, epizodikus sztorikkal szállított magas színvonalú, remek humorú jogi drámát. A sikeres és gazdag sztárügyvéd, Diane Lockhart (Christine Baranski) köré szervezett spinoff sorozat hasonló irányba indult, annyi különbséggel, hogy Diane egy afro-amerikai többségű ügyvédi irodába kerül, ám az eredeti koncepciót felülírta Donald Trump hatalomra jutása, és az írók jó érzékkel csatornázták be az amerikai politika abszurditását. A sorozatban Trump pisiszex-felvétele úgy ragyog, mint a Ponyvaregény aktatáskája, dalban éneklik el a szélsőjobb terjedését, Diane baltahajigálással és LSD-vel oldja a feszkót, minden epizódra jut legalább három ilyen élvezetes zakkantság. A negyedik évad indul most.

Az égbolt minden istene (2018)
premier: április 11.

Tudjuk, hogy még mindig a franciák a legdurvábbak, ha tizennyolc év feletti filmekről van szó, és az extrém horrorok sorát fogja bővíteni ez a Jelek párdarabjának tekinthető film is, melyben egy francia gyári munkás egyedül gondoskodik ágyhoz kötött húgáról, aki szentül hiszi, hogy a lányt gyerekkorukban elrabolta egy ufó, és arra vár, hogy az idegenek visszatérjenek, és megmentsék őket nehéz helyzetükből. A rendezőt magát is úgy hívják, mint egy Star Trek-ötletelésen született űrlényt (Quarxx), maga az előzetes viszont kellően paráztató. Érdekesség, hogy a húgot ritka genetikai betegséggel élő modell, Melanie Gaydos alakítja, aki a kór miatt megváltozott arcvonásokkal rendelkezik, utat tört magának a divatszakmában, dolgozott a Rammsteinnel is.

NETFLIX

Balfékek
premier: április 1-től már elérhető

Az NBC szitkomja hat évadot élt meg 2009 és 2015 között, kalandos sorsa volt, mindig hajszálon függött az új évadot berendelése, kirúgták az alkotót, majd később visszavették, sorra szálltak ki az eredeti szereplők, és végül a Yahoo-n fejeződött be. Máig inkább kultsorozat státusznak örvend, és kicsit mintha feledésbe is merült volna, pedig rendkívül leleményes, részről részre műfajt, stílust, koncepciót váltó vígjátéksorozatról van szó, ami a pofonegyszerű alapszituációból – hat felnőtt egy tanulócsoportba kerül a közösségi fősuliban – akár látványos akciófilmet, feszült karakterdrámát, popkulturális utalások tömkelegét, alternatív idősíkokat, gyurmaepizódot is elő tudott csiholni. Innen lőtt ki Donald Glover karrierje, és a vezetőíró Dan Harmon azóta a Rick & Mortyval lett még népszerűbb arc.

Ponyo a tengerparti sziklán (2008)
premier: április 1-től már elérhető

Óriási fegyvertény, hogy a Netflix megszerezte a japán Ghibli stúdió filmjeit, amelyek hosszú évekig csak DVD-n voltak elérhetők, és most már magyar felirattal is láthatóak. Gyakorlatilag nem lehet rossz filmbe belenyúlni a választékból, legfeljebb arra érdemes ügyelni, hogy hiába animációs filmek, akad köztük több, ami súlyos témáival inkább az idősebbeket célozza meg. A Ponyo a tengerparti sziklán elé viszont bátran leülhetünk kisgyerekekkel is: A kis hableányt átdolgozó mesében egy imádnivaló aranyhal szökken ki a tengerből, összebarátkozik egy kisfiúval, ráfügg a sonkára, és szép lassan elkezd emberré válni. Mijazaki  Hajao rendező verhetetlen mind a gyermeklét, mind a természet ábrázolásában, a Ponyo kapudrogként is ideális lehet.

Tigertail – A mi történetünk (2020)
premier: április 10.

Alan Yang neve ismerős lehet a sorozatrajongóknak, a Városfejlesztési osztály című népszerű szitkom egyik állandó írójaként jegyzett sok részt, majd Aziz Ansarival közösen saját Netflix-sorozatot hoztak tető alá Master Of None címmel, amiben a főszereplő romantikus kalandjai mellett betekinthettünk indiai-amerikai családok mindennapjaiba, New York-i életképekbe, vagy megismerhettük az olasz tésztafőzés rejtelmeit is. Yang most részben önéletrajzi ihletésű első nagyjátékfilmjét mutatja be, melyben egy tajvani férfi magára hagyja szerelmét, hogy Amerikában kezdjen új életet és alapítson családot. A több évtizedet felölelő családi dráma az előzetes alapján érzékeny, lírai, szép alkotásnak ígérkezik az ázsiai művészfilmek és amerikai indie-k keresztmetszetében.

BIDF - Budapest International Documentary Festival

Kislányomnak, Samának (2019)
kölcsönözhető és megvásárolható itt

Talán kontraproduktívnak tűnhet ajánlani ezt a szíriai-angol dokumentumfilmet, elvégre a járványhelyzet kellős közepén, négy fal közé bezárva kinek lenne az az első gondolata, hogy „most úgy megnézném egy anya és kisbabája viszontagságait az ostromlott Aleppóban!” Tény, hogy a Kislányomnak, Samának megterhelő, nehéz filmélmény, a rendező-főszereplő saját kamerájával dokumentálta végig az ostromlott város egyre kilátástalanabb napjait – hogy kislánya egyszer majd megérthesse, miért maradtak ott –, és nem fordult el a legmegrázóbb pillanatoktól sem. Ugyanakkor kár lenne kihagyni 2019 legerősebb dokumentumfilmjét, amely nemcsak a borzalmakra világít rá, hanem a szolidaritás, az emberség, a családi összetartás, a hazaszeretet erejére is. És annyit elspoilerezünk: nem lesz tragédia a vége.

https://recorder.blog.hu/2020/04/06/nezzunk_magyar_szerelmes_bunozoparost_fura_francia_horrort_es_szeretetremelto_meset
Nézzünk magyar szerelmes bűnözőpárost, fura francia horrort és szeretetreméltó mesét! – Film7

A bejegyzés trackback címe:

https://recorder.blog.hu/api/trackback/id/tr9415594950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.