Bár a kurrens elektronikus zenei színtéren végignézve az lehet az érzésünk, hogy manapság a Plaid, Aphex Twin vagy épp az Autechre megkerülhetetlenebb, mint a kilencvenes évek IDM-boomja idején, Tom Jenkinson valahogy most is különutasnak számít. A Warp Records korai éveinek egyik definitív producere az elmúlt huszonöt évben próbálkozott EDM-mel (Ufabulum), kollaborált japán robotokkal (Squarepusher x Z-Machines), megírta egy televíziós gyermekműsor aláfestő zenéjét (Cbeebies) és saját zenekart is alapított (Shobaleader One) - talán ez a folyamatos jelenlét az oka, hogy nem örvend manapság akkora hype-nak, mint rövidebb-hosszabb időre szünetre vonuló kollégái. Kérdés persze, hogy az újkori lemezei alapján megérdemelné-e a fokozott figyelmet? Lemezkritika a Recorder magazin 79. lapszámából.
Cím: Be Up A Hello
Kiadó: Warp Records
Megjelenés: 2020. január 31.
Stílus: braindance, breakcore, elektronika, IDM
Kulcsdal: Vortrack
Biztos sokan örülni fognak annak, hogy Squarepusher visszatért a kilencvenes évek táncosabb IDM/braindance hangzásához, az új albumán már a nyitó Oberlove színes-romantikus szintimelódiái és riffjei hibátlanul idézik meg a kort. És ebben nagyon jó a többi negyven perc is. Cserébe végig kissé életlen, kockázatmentes az egész: semmi igazán merészet vagy legalább nyomokban újszerűt nem hallani. Ahogy Squarepusher kortársai – Aphex Twin, Autechre – innovációban sikerrel zárták az előző évtizedet is, ő mintha szándékosan nem akarná elhagyni az ismertet az új kezdetén. De lehet, hogy ez nem válik a Be Up A Hello kárára a nosztalgiaalbumok korában.
7/10
Velkei Zoltán