Balladák és banger-ök. Sudan Archives: Athena (lemezkritika)

2019.12.20. 09:00, coffinshaker

Brittney Parks sajátos, a szudáni egyhúros hegedű művészei által inspirált játékát experimentális elektronikával, nyugat-afrikai ritmusokkal és kortárs r'n'b-vel ötvöző stílusára a Pitchforktól a Bánkitóig mindenki felfigyelt – a debütálása pedig abszolút igazolja a körülötte kialakult hype-ot. Lemezkritika a Recorder magazin 78. lapszámából.

Előadó: Sudan Archives

Cím: Athena

Kiadó: Stones Throw Records

Megjelenés: 2019. november 1.

Stílus: experimentális pop-r'n'b

Kulcsdal: Confessions

Brittney Parks már a 2014-ben, még Sudan Moon néven kiadott EP-jével (Goldencity) is sokat ígért: egyszerre merített rajta az experimentális elektronikából, nyugat-afrikai ritmusokból, a kortárs r’n’b-ből, és ehhez jött még sajátos, a szudáni egyhúros hegedű művészei által inspirált hegedűjátéka. A három, illetve négy évvel később, immár Sudan Archives néven kiadott EP-kkel (Sudan Archive, Sink) pedig végleg bebizonyította, hogy érdemes odafigyelni rá. Debütalbumán most még magabiztosabban nyúl a csak rá jellemző hangzáshoz, egy eddig okkal hiányolható mélységet adva neki: a looper pedál révén egymásra rétegzett hegedűszólamok miatt úgy tűnik, mintha egy egész zenekar játszana vele, az afrofuturisztikus hangképek mintha a jövőből szólnának, ráadásul Parks még sosem használta ilyen sokszínűen (és önbizalommal) a hangját. Ez a zene úgy is meg tud maradni a mainstream számára is befogadható, sokszor kifejezetten slágeres r’n’b-nek, hogy nem adja fel előremutató mivoltát.

8/10

Kollár Bálint 

https://recorder.blog.hu/2019/12/20/balladak_es_banger-ok_sudan_archives_athena_lemezkritika
Balladák és banger-ök. Sudan Archives: Athena (lemezkritika)
süti beállítások módosítása