A brit grime-apostol szépen ágyazgat meg második lemezének, az új előfutár kislemezdal klipjében még a valóság is megvetemedik és eltorzul körülötte, mialatt a fiatalságot okítja.
Stormzy nagy évet fut, az biztos. A Glastonburyn headlinerként olyan koncertet tolt le, hogy a szaksajtó nyomban történelmi jelentőségűnek kiáltotta ki – a fesztivál első brit szólóelőadó, fekete főfellépőjeként polgárjogi és aktuálpolitikai üzeneteket fogalmazott meg látványos, bivalyerős show-jában, „dicsőséges győzelmi tisztelekört futva a brit fekete kultúrával”. A rapper nem ül a babérjain, 2017-es debütlemeze után (lemezkritikánk) már adós egy ideje a folytatással; a brit listavezető Vossi Bop és a héttagú kórussal kísért Crown után kijött a harmadik szólódalával, amelyek egy új LP előfutárai – bár címről és megjelenési időpontról még nincsenek hírek.
A GRIME RÉGEN ÉS MA: MŰFAJTÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉS
A Sounds Of The Skenghez mindenesetre készült egy virtuóz iskolakezdés-klip, melyben Stormzy két unokaöccsét, Allyast és Omarit neveli a világ dolgaira: a két lurkó szorgosan jegyzetel, miközben a rapper a periódusos rendszert magyarázza, „igazság” feliratú fenekelővel közelít egy lemezkiadó vezetőjéhez, hegytetőn meditáló Buddhává változik, vagy óriásként tapossa el egy klipen belüli miniatűr klip szereplőit. A Henry Schofield rendezte videó dinamikus és lendületes, akárcsak a szám, az egyes helyszínek és szcenáriók cseles vágással, egyik pillanatról a másikra váltakoznak, és a jópofa optikai trükkök sorában Stormzy feje eltűnik az öltönyében, mintha egy teknősbéka húzná be a nyakát, vagy épp a kabátja alá rejti a két unokatesóját. A dalban producerként közreműködött Sir Spyro, aki legutóbb Ed Sheeran és Stormzy duettjét, a Take Me Back To Londont remixelte nagy sikerrel – részben ezért is maradhatott első helyen a brit slágerlistán a szerzemény.