„Ez a műsor megmutatja, milyen a világ jelenleg” – Nagy-Szín-Pad! 2019. Interjú Lábas Vikivel

2019.05.08. 13:57, Gaines

labasviki.jpg

A Margaret Island négy éve, 2015-ben szerepelt a Nagy-Szín-Pad! második etapjában, ezt követően pedig a zenekar énekese, Lábas Viki minden évben visszatért a zsűribe. Idén is tagja a crew-nak, megkérdeztük hát, mit köszönhet a versenyzésnek, milyen szemmel nézi a zsűri soraiból a produkciókat, mit tart a nagyszínpados jelenlét legfontosabb kritériumainak, és hogyan ítél meg olyan előadókat, akiket már ezer éve ismer. A 2019-es Nagy-Szín-Pad! tehetségmutatóról minden elolvasható itt – a versenyzők, a nyeremények, a koncertek.

Négy éve szerepeltetek versenyzőként a Nagy-Szín-Pad! műsorában. Mit profitáltatok belőle, milyen hatással volt a karrieretekre?

Lábas Viki: Hát akkor még mind iskolások voltunk, az volt az első aktív évünk, akkor jelentek meg az első dalaink, és kezdett játszani minket a rádió. Nagyon sokat segített a zenekarnak interjúzás szempontból, hogy először kellett összeszednünk a gondolatainkat, hogy mik is vagyunk, mit szeretnénk közölni. Rengeteg tapasztalatot és új felületet nyújtott számunkra, addig csak a saját Facebook- és Instagram-oldalunk működött, és az első fesztiválos fellépésekre is ezután került sor. Minden akkor kezdődött nálunk, amikor a Nagy-Szín-Pad!-ba bekerültünk.

MARGARET ISLAND-INTERJÚNK


Hamar jutottatok el tényleges nagyszínpadokig, nehéz volt az alkalmazkodás?

LV: Olyan szempontból nehéz volt, hogy az első VOLT Fesztiválos fellépésünkkor, amikor kis színpadon játszottunk, még nem volt lemezünk, és odafelé, a turnébuszban is írtuk a saját dalokat, raktuk össze az albumot. A közönség sem ismert minket még annyira, amennyire manapság, minden egyes koncerttel meg kellett nyerni őket, és bizonyítani, hogy a zenénk szerethető tud lenni, tud nekik valamit adni. Az első fesztiválszezonban ez volt a legnehezebb: friss húsok voltunk, frissek voltak a dalok, és a háttérben sok beszélgetést folytattunk, hogy biztosan ide valóak vagyunk-e, és a zenénk ennek a közegnek szól-e. Az első évben még nem is játszottunk nagyszínpadokon, az elmúlt két évben kerültünk fel a VOLT nagyszínpadára, egyedül az EFOTT-on vagyunk három éve nagyszínpadon, szóval végigjártuk a ranglétrát.


Mik a legnagyobb buktatók egy nagyszínpadnál, mikre kellett legjobban figyelni?

LV: A hozzáállásra. Arra, hogy alázatosan és szorgalmasan kell dolgozni. Állandó munka. A mai napig szokták kérdezni tőlem, hogy ebből meg lehet-e élni, lehet-e főállás, és igen, lehet, de nagyon komolyan kell venni, és mindig topon kell lenni, mert változó iparról van szó, ahol folyamatosan jelentkeznek új zenekarok, változik a zenei felhozatal. Tapasztalatunk szerint a közönséggel való kommunikáció az egyik legfontosabb dolog, mivel az csapódik le egyből a fesztiválszervezőknek, a zenekarnak és a közönségnek is, és ha jól tudsz kommunikálni velük, akkor egyre több embert tudsz majd megmozgatni. A másik pedig a háttérben technikailag és szakmailag a maximálisat kell kihozni magadból, mindig felkészültnek kell lenni, tudni, mit akarsz közölni az adott dalsorrenddel, műsoroddal, száz helyett százhúsz százalékot nyújtani.

TAVALY A NAGY-SZÍN-PAD! ALAPÍTÓJÁVAL ÉS PROJEKTVEZETŐJÉVEL BESZÉLGETTÜNK


Hogy látod, ma hány előadó van, aki képes nagyszínpadot megtölteni?

LV: Jelenleg 10-15 nagyszínpados zenekar biztosan van: a régi nagyok, mint a Punnany Massif, a Halott Pénz, Majka, a Kowalsky meg a Vega, Ákos, Rúzsa Magdi, utánuk jönnek az eggyel kisebb zenekarok, mint a Margaret Island, a Bohemian Betyars, a Bagossy Brothers, a Szabó Balázs Bandája, és mások. Szerintem folyamatosan bővülni, változni fog a mezőny a zenei trendekkel párhuzamosan, ez az, ami a legváltozékonyabb a mai világban, és leképezi, milyen fogyasztói társadalomban élünk. A fesztiválszervezők eközben egyre nagyobb színpadokat szeretnének, most a Szigettel kapcsolatban történt idén a legnagyobb változás, mivel alig lesznek ott magyar zenekarok. Nekünk is együtt kell változnunk mindezzel.

nagyszinpad-crew_1.png


Három éve zsűrizel a Nagy-Szín-Pad! műsorában. Milyen szempontokat szoktál figyelembe venni, hogyan alkotsz véleményt, hogyan változott ez az évek során?

Ilyenkor próbálok közönséggé válni, és olyan szempontból figyelni a zenekarokat, hogy mennyire tudnak engem is megmozgatni. Már három éve minden egyes zenekar egy órát játszik az elődöntőkön és a döntőn, egy óra alatt kell bemutatni azt a műsort, amit egy nagy fesztiválon elő tudna adni. Azt figyelem, hogy a zenekar mennyire van egyben, mennyire működik egységként, mennyire tud szólni a közönséghez, tud-e olyan pluszt adni, ami miatt azt érzem, hogy nemcsak idén szeretném őket megnézni, hanem mondjuk az elkövetkezendő öt évben, és kíváncsi vagyok a lemezükre, vagy hogy milyen dalaik jelentek meg eddig.

A zsűritagok sok különböző területről érkeznek. Van közöttük marketingmenedzser, fesztiválszervező, van, aki tévéből jön, ketten vagyunk Marsalkó Dáviddal zenészek. Mindenki más szempontból tudja nézni a produkcióáradatot, a saját ízlése, szakmája szerint próbálja besorolni a zenekarokat, és ebből szoktak kialakulni az eltérések, viták különböző zsűritagok között. Nem mindenkinek jelenti ugyanazt egy nagyszínpados zenekar: van, akinek jobban tetszik, ha zeneileg van egyben, másnak, ha showműsor jellegű.

ISMERD MEG A VERSENYZŐKET: SELFIE-K A NAGYSZÍNPAD ELŐTT


Mennyire tudsz elvonatkoztatni attól, hogy a fellépő zenekarok nagy részét ismered?

A három év alatt egyre nehezebb a dolgom, egyre több résztvevő zenekart ismerek, vagy dolgoztam velük együtt. Nem könnyű úgy odaállni, hogy az ember próbál kicsit szigorúbb lenni, vagy úgy nézni rájuk, mintha nem ismerné őket már ezer éve, nem követte volna az általuk bejárt rögös utakat. Igyekszem úgy hozzáállni, mintha az előző éveket elfelejteném, hogy tényleg csak az az egy óra számítson,  amit az alatt érzek a zenekarral kapcsolatban. Mert máskülönben mindenkinek tíz pontot adnék, de sajnos ezt most nem tehetem meg.


Tapasztalsz-e trendeket abban, hogy milyen stílusú, zenei műfajó előadók-zenekarok kerültek be az elmúlt években?

Nagyon örültem, hogy tavaly és tavalyelőtt az AWS és az Apey & the Pea különböző tehetségkutató műsorokban feljött, a rockzene és a metál újból elkezdi virágkorát élni, nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is. Itthon pedig persze folytatódik a rap előretörése az USNK-val, meg ide sorolnám a ByeAlex és a Sleppet, akik a tavalyi megmérettetés után idén már több fesztivál nagyszínpadán fognak szerepelni.

Úgy gondolom, hogy a Nagy-Szín-Pad! abszolút követi a trendeket. Örülök, hogy ilyen változatos: volt, amikor a Lóci játszik nyerte meg a tehetségmutatót bölcsész-alternatív popzenével, a rá következő évben pedig a metál diadalmaskodott az Apex & the Pea-vel, meglátjuk, idén kik győznek. Tök jó, hogy a műsor megmutatja, milyen a világ jelenleg.

ESÉLYEKET IS LATOLGATTUNK A SZÁMOK TÖRVÉNYE ALAPJÁN


Ekkor lehet látni a versenyzőket az Akváriumban, a neten és az M2 Petőfi TV-ben:

Május 8. Follow the Flow / KosziJanka

Május 9. Nomad / New Level Empire

Május 10. USEME / Stolen Beat

Május 11. USNK / The Bluebay Foxes

A DÖNTŐ: Május 16.

https://recorder.blog.hu/2019/05/08/_ez_a_musor_megmutatja_milyen_a_vilag_jelenleg_nagy-szin-pad_2019_interju
„Ez a műsor megmutatja, milyen a világ jelenleg” – Nagy-Szín-Pad! 2019. Interjú Lábas Vikivel
süti beállítások módosítása